Beantwoord

Homepage uit de lucht, hoe stap ik over

• 12 december 2017
  • 5 reacties
  • 1596 keer bekeken

Mijn homepage (www.art461.eu) werkt sinds vandaag (?) niet meer: mijn opslagruimte ging de 50 MB ver te boven, dus heeft KPN de stekker eruit getrokken. Hoe stap ik nu eenvoudig over naar een ander?

Admin: titel verduidelijkt
icon

Beste antwoord door Joran 15 december 2017, 21:34

Enige tijd geleden telefoontje (van 0886607923) gehad van KPN dat ze midden december de boel gingen afsluiten/verwijderen omdat de opslagruimte werd overschreden.

Ik moet eerlijk bekennen dat dit nieuws voor mij is. Excuses dat ik daar niet van op de hoogte was. Ik hoop dat Robin en mijn uitleg het proces van het overstappen duidelijk maken. Welke aanbieder je kiest is uiteraard helemaal aan jou. Er zijn te veel om daar een goed advies in te geven. Als je nog verdere vragen hebt, vooral laten weten!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Art, wat een nare verrassing dit! 😞 De homepage hoort niet uit de lucht te gaan als er te veel opslag wordt gebruikt. Als de ruimte vol zit kun je alleen niet meer uploaden. Heb je hierover bericht van ons ontvangen?

Kun je de website nog via FTP benaderen? Heb je op je eigen PC nog de bestanden van de website staan?

Als je dit domein wil onderbrengen bij een professionele hostingpartij is dat mogelijk. Het domeinnaam art461.eu is in jouw eigen bezit. Er zijn talloze partijen om een website onder te brengen. We bieden zelf zakelijke webhosting, of je kunt terecht bij partijen als Antagonist, Hosting2Go of TransIP. Via websites als hostingwijzer of hosting nederland kun je meerdere aanbieders vergelijken.

Bij het afsluiten van een hostingpakket geef je aan dat je zelf een domeinnaam hebt. Bij de partij waar je de domeinnaam art461.eu hebt afgesloten geef je vervolgens een wijziging door van de nameservers, naar deze nieuwe aanbieder. Vanaf dan is jouw website te bereiken bij de nieuwe partij.

Ik hoor graag van je en hoop dat je wat aan deze tips hebt!
Krijg een melding (Deze homepage is in aanbouw). Enige tijd geleden telefoontje (van 0886607923) gehad van KPN dat ze midden december de boel gingen afsluiten/verwijderen omdat de opslagruimte werd overschreden. De vraag mij "Hoe nu verder" werd niet beantwoord, behalve de opmerking dat zakelijke webhosting niet mogelijk zou zijn. Slechte service.
Geef me maar de EPP/verhuiscode svp, , dan kan ik overstappen.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt geen verhuiscode nodig omdat de domeinnaam niet bij KPN draait. Je kan dus gewoon bij de registrar een verhuiscode krijgen (alhoewel dat niet nodig is). Het gaat in dit geval alleen om de webhosting zelf (niet de domeinnaam registratie) en die kan je "verhuizen" zonder codes.

Zakelijke webhosting is wel mogelijk, maar dan heb je offcieel een bedrijf nodig en zelfs dan ben je bij KPN nog steeds duur uit voor wat je krijgt in vergelijking met andere partijen zoals TransIP, Neostrada of Antagonist.

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Enige tijd geleden telefoontje (van 0886607923) gehad van KPN dat ze midden december de boel gingen afsluiten/verwijderen omdat de opslagruimte werd overschreden.

Ik moet eerlijk bekennen dat dit nieuws voor mij is. Excuses dat ik daar niet van op de hoogte was. Ik hoop dat Robin en mijn uitleg het proces van het overstappen duidelijk maken. Welke aanbieder je kiest is uiteraard helemaal aan jou. Er zijn te veel om daar een goed advies in te geven. Als je nog verdere vragen hebt, vooral laten weten!

Reageer