Hotspots

• 26 september 2014
  • 3 reacties
  • 701 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Hallo, ik heb alles in 1 tv,telefoon en internet met kpn compleet. Als het goed is kan ik nu ook gebruik maken van KPN hotspots, maar hoe werkt dit precies? Ik heb de info op de site gelezen maar het is mij niet duidelijk hoe ik nu weet waar je kpn hotspots hebt en hoe je kan inloggen. Iemand die mij dat kan uitleggen?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Koos,

op deze pagina vind je alle informmatie over KPN WiFi. Eerst zul je een een account moeten aanmaken. Nadat je een account hebt aangemaakt, kunt je gebruik gaan maken van KPN WiFi. Voor de dienst KPN WiFi is er een app voor je smartphone of tablet beschikbaar voor iOS, Windows en Android. Je kunt deze app vinden in de app stores door te zoeken op 'KPN WiFi'. Je download vervolgens de KPN WiFi app in de app store op jouw mobiele apparaat en voert je gebruikersnaam en wachtwoord in de app in. Vervolgens is het nodig dat je eenmalig handmatig het WiFi netwerk ‘KPN Fon’ selecteert. Ga hiervoor naar de optie WiFi instellingen op de telefoon en kies het netwerk KPN Fon. Nadat je de eerste keer jouw gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevoerd en het KPN Fon netwerk hebt geselecteerd, maakt de app vervolgens automatisch verbinding met een KPN HotSpot wanneer je in de buurt bent. Maak je liever geen gebruik van de app, dan kun je gebruikmaken van een speciale inlogpagina: wanneer je via de WiFi instellingen het netwerk ‘KPN Fon’ kiest, zal er een inlogpagina getoond worden als je een internetpagina wilt openen. Als je hier je gebruikersnaam en wachtwoord invoert, zal er een verbinding gemaakt worden. Om te zien waar de hotspots precies te vinden zijn kun je deze kaart raadplegen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is.

Met vriendelijke groet,

Raul.

@Raul, TS heeft het over KPN Hotspots, dat is toch niet hetzelfde als KPN WiFi (aka. FON)?

Badge
voor de normale hotspots dien je in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van mijnkpn.

je moet wel aangeven op de inlog site wat voor abonnement je hebt, (internetplusbellen in jou geval en niet een hotspot abonnement)

dus stapsgewijs -> je maakt verbinding via wifi met de hotspot -> dan krijg je de inlogpagina van hotspots , dan kies je het soort abonnement en vul je gebruikersnaam en wachtwoord in van MijnKPN

Reageer