HP Pavilion Aero laptop verstoort wifi

  • 27 May 2022
  • 8 reacties
  • 89 keer bekeken

Hallo beste lezers,

Sinds kort heeft mijn vriendin een nieuwe HP laptop (HP Pavilion Aero). Telkens als zij haar laptop opent of gaat gebruiken verbreekt de wifi alle verbindingen, bijvoorbeeld die van de PS5. Daarna verslechterd de verbinding en krijg ik vaak haperingen tijdens het gamen. Dit probleem is ontstaan toen de laptop in gebruik is genomen. Ik heb op het internet al meerdere dingen geprobeerd, maar zonder resultaat helaas. Als ik kijk naar het data gebruik van de laptop, dan heeft het systeem het meeste data verbruikt. Misschien dat daar ergens iets mis zit?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @R.S René 

Vriendin weg is natuurlijk geen optie.😎

Over het algemeen heeft hij veel antwoorden op vragen @wjb ik spreek je maar even aan.
Waarmee ik andere niet tekort wil doen.

Reputatie 7

We hebben iets dergelijks eerder hier op het forum gezien waarbij (ik geloof) een Mac ervoor zorgde dat een Experia/KPN Box volledig over z'n nek ging.

Het mag natuurlijk nooit gebeuren dat alle wifi verbindingen verbroken worden als die laptop aangesloten wordt.

Als dit echt reproduceerbaar is dan lijkt me dit echt een gevalletje technisch onderzoeken. 

Gebeurt het bovenstaande ook als die laptop op andere netwerken aangesloten wordt?

Tot op heden nog niet getest op andere netwerken. Ik heb zelf een macbook air en heb nog nooit een probleem gehad zoals ik hierboven heb omschreven. Oude HP laptop die mijn vriendin hiervoor gebruikte gaf ook geen problemen, alleen daar stond nog geen windows 11 op. Mijn werklaptop is ook een HP, wederom zonder windows 11 en geeft ook geen problemen.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @R.S René, 

Ik ben net als @wjb erg nieuwsgierig of dit reproduceerbaar is. Ben je al in de gelegenheid geweest om de laptop op een ander netwerk te testen? 

Hallo @R.S René welk merk en type modem heb je? Als dat een KPN Box12 is, schakel dan de Wifi6-instelling AX uit op beide banden, daar blijkt HP problemen mee te hebben, blijkt uit eerdere berichten in het verleden, die ik helaas niet kan reproduceren.

Succes.

 

 

@Hanna_ 

Zojuist getest op een ander netwerk, geeft tot nu toe nog geen problemen zoals ik die thuis heb. 

@JanD 

Ik heb de kpn box 12. Kan je me vertellen hoe ik de AX instellingen kan uitzetten?

Reputatie 7
Badge +30

@R.S René excuses voor het late reactie! Je kunt in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) zetten. Heb je inmiddels zelf ook al een oplossing kunnen vinden?

@Marcia_ bedankt voor je tip, ik ga vanavond kijken of het lukt. Tot op heden nog steeds dezelfde problemen. We gaan binnenkort ook contact zoeken met HP Support, wellicht hebben zij ook oplossingen.