Beantwoord

Huawei wil niet op de KPN wifi "toegang ontzegd"

  • 16 July 2021
  • 16 reacties
  • 241 keer bekeken

De gsm van mijn vrouw krijgt de melding “toegang ontzegd”na het proberen te verbinden met de wifi van thuis, mijn Samsung 50A+ doet het wel

-dezelfde instellingen geprobeerd

-wifi is aanwezig in huis

-stappen van forum gevolgd betreft uit en aanzetten wifi en vliegtuigstand…

Niets helpt.

Kan iemand mij helpen, anders zullen we een andere provider moeten zoeken want de gsm van mijn vrouw werkt overal elders op wifi…

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 19 July 2021, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

@Gbeusel Wordt uw wifinetwerk wel aangegeven in haar Huawei onder "huidig netwerk"? of staat die er helemaal niet tussen ?

Hij staat tussen de beschikbare wifi.

Huidig netwerkt staat er niet bij, ook niet op mijn andere Samsung, waar het wel lijkt te werken.

Ik denk dat het ligt aan de kpn modem want de telefoon doet het perfect op andere wifi.

Hoe moet ik dit instellen?

Grts G

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Gbeusel, welkom! Welk type Huawei heeft je vrouw? En als zij erop klikt en het wachtwoord invoert, krijgt zij vervolgens deze melding? Kan je proberen om het netwerk ‘te vergeten'? Dat kan door er langer op te drukken en vervolgens op ‘vergeten’ te drukken. Daarnaast kan je proberen om de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Het is dan wel belangrijk om een backup te maken van de gegevens op haar toestel. 

 

Overigens hoef je op het modem niets in te stellen eigenlijk. Je zou ook kunnen proberen om die te resetten. 

Hallo,

Sorry voor de late reactie maar er waren ook problemen met mijn aansluiting.NOG STEEDS GEEN wifi connectie met de smartphone.

 

Het is een Huawei P Smart, een toestel nieuw gekocht en nog geen 6 maand oud.

 

Hopelijk krijg ik een oplossing want anders zeg ik ijn KPN abo op, iwe werken nu thuis op 4G. Dat is niet de bedoeling.

Overal kan de smartphone wel op alle wifi, enkel op de KPN modem lukt het van geen kanten.

Hulp is welkom.

 

Grts

Hopelijk krijg ik een oplossing want anders zeg ik ijn KPN abo op, iwe werken nu thuis op 4G. Dat is niet de bedoeling.

Hallo @Gbeusel dreigen wordt KPN niet warm of koud van, zeer niet als je pas na 2 maanden reageert op de vraag van @Marcia_ , dus zo dringend s het probleem nu ook weer niet.

 

Excuses Jan, ik dreig niet maar ik wacht al op een werkend abonemment van KPN sedert 21 april 2021.

Ik kreeg een noodoplossing met simkaart, dus daar werkte de GSM wel op!

Nu pas kreeg ik een abonemmentsnummer en zou volgens KPN het systeem volledig moeten werken.

Vandaar Jan… men komt het na 5 maanden wel beetje beu, niet? Of zou jij blijven wachten op iets dat niet komt???

 

Ik had gewoon graag een oplossing zoals men heeft belooft bij ingang abonnement.

 

 

Groeten 

Reputatie 7
Badge +30

 

Overal kan de smartphone wel op alle wifi, enkel op de KPN modem lukt het van geen kanten.

Ik ben hierbij nog wel even benieuwd of die ‘overal’ dan ook KPN modems zijn, of heeft men op die locatie een andere provider?

Daarnaast vraag ik me af of je misschien nog versterkers o.i.d. aangesloten hebt. En jouw Huawei vindt dus het netwerk wel, maar kan vervolgens niet verbinden. Je weet ook zeker dat je de juiste toegangscode/sleutel invoert? Je maakt geen vergissing in bijvoorbeeld de o (letter) of de 0 (cijfer)?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @Gbeusel? Kunnen we nog iets voor je doen?

Hallo,

Of het overal elders kpn modems zijn betwijfel ik. Delta bij de buren werkt prima. Ik weet niet op andere locaties waar we wifi hebben dat dit daadwerkelijk kpn is.

De modem die we thuis hebben Box12 van KPN weigert de smartphone. Enkel de Wifi direct werkt in huis samen met de Smartphone. Heel jammer.

Nogmaals, ik voer de correcte code in. Telkens opnieuw en opnieuw. ik ken ze reeds uit mijn hoofd.

Precies correct met alle toeters en bellen hhh. 

 

Er staat niets anders op aangesloten, alleen een tv via vaste UTP kabel.

Ik heb misschien een slechte modem ontvangen? Met de laptop lukt het wel om te verbinden…

 

Ik ga er over nadenken of ik deze installatie wel verder wil want een andere telefoon zal ik niet aankopen.

 

Groeten,

GB

Reputatie 7
Badge +30

Een reactie heeft even op zich laten wachten, sorry. Ik neem aan dat het nog steeds niet werkt? Heb je de Huawei al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Daarnaast zou je nog eens kunnen proberen om het modem te resetten door het reset gaatje in te drukken. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @Gbeusel?

Hallo Marcia, nog steeds hetzelfde, geen wifi op de gsm thuis en van KPN krijg ik geen enkele oplossing.

In ieder geval beveel ik niemand KPN aan. Mijn kennissen hebben Delta thuis en hebben geen enkele problemen, ook ik kan perfect op de wifi van anderen.

Dus mijn conclusie:

1>Mijn KPN modem (box 12) blokkeert op een of andere manier mijn huawei 

2>KPN is duur in alle extras die ze bieden 

3>De snelheid van mijn glasvezel is ook niet om gelukkig van te worden.

 

Ik kan KPN niet bereiken voor een oplossing, ik hang uren aan de lijn met mensen die mij technisch niet kunnen verder helpen.

 

Dus, wat is uw advies Marcia?

 

grts

GBeusel

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het is een Huawei P Smart...

Deze heeft geen WiFi 5 GHz. En dat is een probleem bij KPN. De goedkopere modellen van Samsung zoals de A10 en de A12 hebben ook geen 5 GHz en doen het ook niet bij KPN.

Ok, dus kan ik dan een betere modem voor dezelfde prijs?

Dit is toch aan KPN om op te lossen, als klant kan je er niet aan doen welke modem er geleverd werd?

Het gaat hier om een gloednieuwe installatie.

 

Kunt u mij helpen of ben jij niet van KPN?

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +24

Ok, dus kan ik dan een betere modem voor dezelfde prijs?

Dit is toch aan KPN om op te lossen, als klant kan je er niet aan doen welke modem er geleverd werd?

Het gaat hier om een gloednieuwe installatie.

 

Kunt u mij helpen of ben jij niet van KPN?

 

Groetjes

Ik ben niet van KPN. Misschien kan een KPN medewerker u een Experiabox v10 geven. Daar zal die het wel op doen. 2,4 GHz en 5 GHz kun je daarop verschillende namen geven. En dan kun je het toestel dus verbinden met specifiek 2,4 GHz. 

Reputatie 7
Badge +30

We kunnen geen V10 sturen. Ik kan alleen bij defect een nieuwe Experia Box bestellen en de kans is zeer aannemelijk dat je dan weer een Box 12 krijgt. Je zou een eigen accespoint aan kunnen schaffen waar je de 2.4 GHz en 5 GHz frequentie op kunt scheiden. Ik kan me goed voorstellen dat je inderdaad niet zomaar een nieuw toestel aan wilt schaffen als deze het verder nog goed doet.

 

Toevoeging: ik zie dat er ook een Huawei P Smart versie is die wel 5 GHz ondersteunt. Welke heb jij?