Beantwoord

Huidige Experia Box omruilen voor KPN Box 12

  • 1 December 2021
  • 31 reacties
  • 10390 keer bekeken

ik wil graag weten of ik als bestaande klanten de kast kan omruilen voor box 12.

Anders is het simpel zeg ik m'n abonnement af en sluit ik nieuwe af

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 22 September 2022, 08:37

Bekijk origineel

31 reacties

welk modem heb je nu?

Reputatie 7
Badge +24

Anders is het simpel zeg ik m'n abonnement af en sluit ik nieuwe af

Dan zit je wel zo een paar weken zonder internet. Want volgens mij kun je pas een nieuw abonnement afsluiten als het oude daadwerkelijk stopgezet is en je geen internet meer hebt.

Dan zit je wel zo een paar weken zonder internet. Want volgens mij kun je pas een nieuw abonnement afsluiten als het oude daadwerkelijk stopgezet is en je geen internet meer hebt.

Daarbij is het ook zo dat andere providers ook niet heel makkelijk altijd het nieuwste modem geeft.Iemand van mijn familie zit bij ziggo en krijgt ook niet de nieuwste.Dus als je overstapt naar ziggo(of iets anders) heb je over een tijdje weer hetzelfde probleem.

Badge +19

Is je verbinding wel geschikt voor de box 12? En waarom zou je em willen? Kpn heeft betere modems.

Op het forum helpen klanten elkaar en als wij er niet uitkomen kan een medewerker bijspringen. De manier waarop u gesprek begint had wat mij betreft anders gekund. Wat is het probleem en hoe kunnen wij u helpen. Heeft u problemen met de huidige Experiabox?

Op deze manier kunt u heel problemen met de router oplossen.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

 Goedenavond beste.   mijn reactie had anders gekund. zat stukje frustratie in..... ik wil graag van box verwisselen ivm de verbinding die gewoon steeds minder word . Zal denk ook zijn omdat je ook gewoon steeds meer vraagt van zo'n kastje.  ik heb de Reviews over de box 12 gelezen en daarin staat dat die geschikt is en ook meer aankan en een betere wifi heeft?

 

graag hoor ik jullie bevindingen  alle hulp is welkom 

De V10 is het beste modem maar bij een defect exemplaar zal u niet gegarandeerd een bepaald type krijgen. Welk model heeft u nu? Sommige modellen worden namelijk gratis vervangen.

 

we hebben nu de v10 inderdaad 

merk gewoon dat de wifi steeds vaker wegvalt en in ons huishouden  is qua situatie verder niks veranderd :thinking:

In u situatie misschien niet maar in de omgeving kan veel wijzigen. De V10 is het beste modem volgens veel klanten.

 

Waar ervaart u slechte wifi? Vertelt u eens iets meer over de situatie. Hangt de router bijvoorbeeld in de meterkast of staat deze in de woonkamer?

De router staat in woonkamer.  We hebben al langer dat wifi op 2e verdieping slecht is.

maar sinds enkele weken steeds vaker nu gewoon in woonkamer ook.  en dan begrijp ik dat ze zeggen neem wifi versterkers. maar is dat dus de oplossing (enige) of zijn er meer mogelijkheden.  En ik ben niet gewend dat als ik ze bel ze gewoon niet te bereiken zijn....

ik lees het morgen wel verder.  ik wil iedereen bedanken voor de tijd.  ik ga ze morgen maar weer is proberen te bellen. 

 

groetjes en welterusten voor nu.

Reputatie 7
Badge +10

Als de v10 moeite heeft om de 2e verdieping te bereiken, zal de Box12 alleen dat ook niet lukken.

Wil je het goed krijgen, dat zul je toch echt met versterkers bezig moeten.

 

Maar als je in de woonkamer ook uitval ervaart is er misschien meer aan de hand. Verlies je dan zichtbaar wifiverbinding? Of word het traag?

 

Gaat het om een glasvezel of koperverbinding?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @eulink en welkom hier op het forum :)

We ruilen een Experia Box alleen maar om wanneer deze defect is en daarbij is de Box 12 niet geschikt voor elk type verbinding. Wat ik je sowieso nog aan wil raden is om ook eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Deze tool kan je helpen om de Wi-Fi thuis te optimaliseren, laat je ons weten wat hier verder uit is gekomen?

Goedemiddag,

 

Aan de Moderator of Klantenservice medewerker.

 

ik had hierover wel de volgende vraag:

 

ik heb op dit moment een 1GB glasvezelverbinding (werkt uitstekend) en sinds gisteren is er een vervaning geweest van de glasvezelbox in de meterkast (met oog op de toekomst en nog sneller glasvezel).

nu was mijn vraag:

kan ik de experiabox v10 omruilen voor de nieuwe Box 12 modem? en kan ik mijn huidige tv kastje omruilen voor het 4K exemplaar met bijbehorend abonnement?, ik heb een 4K geschikte TV.

 

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Groet. Melvin

Hoi @Melvin_1985 ,

De v10 word niet omgeruild en dat zal voorlopig ook niet gebeuren.Als je je profiel invult kan een moderator 4K toevoegen,Je weet dat dit maar 3 zenders zijn?

Alleen defecte modems worden vervangen.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag,

 

Aan de Moderator of Klantenservice medewerker.

 

ik had hierover wel de volgende vraag:

 

ik heb op dit moment een 1GB glasvezelverbinding (werkt uitstekend) en sinds gisteren is er een vervaning geweest van de glasvezelbox in de meterkast (met oog op de toekomst en nog sneller glasvezel).

nu was mijn vraag:

kan ik de experiabox v10 omruilen voor de nieuwe Box 12 modem? en kan ik mijn huidige tv kastje omruilen voor het 4K exemplaar met bijbehorend abonnement?, ik heb een 4K geschikte TV.

 

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Groet. Melvin

Goedemorgen @Melvin_1985 en bedankt voor jouw bericht. Een Experia Box wordt alleen omgeruild wanneer deze of defect of wanneer deze verouderd is. De v10 is nog niet verouderd en staat ook wel bekend als een van de beste type modems die we ooit hebben uitgeleverd, deze kan ik dus niet voor je omruilen. Wat betreft de 4k tv ontvanger; dit gedeelte kan ik wel voor je regelen (dit kun je trouwens ook zelf doen in je MijnKPN omgeving). Als je voor mij je forumprofiel in zou willen vullen dan kan ik dat voor je in gang zetten (kun je trouwens een seintje geven zodra je je profiel hebt ingevuld?). 

Reputatie 1

ik heb ook vaak wifi uit val met de V10 en ga ervan uit dat ik gewoon een KPN Box 12 kan krijgen. 

Reputatie 7
Badge +24

ik heb ook vaak wifi uit val met de V10 en ga ervan uit dat ik gewoon een KPN Box 12 kan krijgen. 

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Reputatie 1

ik heb ook vaak wifi uit val met de V10 en ga ervan uit dat ik gewoon een KPN Box 12 kan krijgen. 

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

nee nog niet

Badge +19

Is het alleen de WiFi wat uitvalt of valt het hele modem uit? Gaan er rode of oranje ledjes branden op het modem bij uitval? De v10 is een uitstekend modem.  Heb je draadloze verbindingssets in huis?

Reputatie 7
Badge +12

ik heb ook vaak wifi uit val met de V10 en ga ervan uit dat ik gewoon een KPN Box 12 kan krijgen. 

Goedemorgen @Ed Mo , wat is de huidige stand van zaken? Heb je nog steeds last van wegvallende wifi? Net als @Joep1965 ben ik benieuwd of het alleen de wifi is die wegvalt of ook het modem. Mocht het alleen de wifi zijn dan kan ik je sowieso aanraden om eens aan de slag te gaan met de wifi manager.

Nu zie ik meerdere keren de vraag  voorbij komen of je de box 12 kan krijgen, en het enige wat ik als reacties lees is dat julie geen box 12 ruilen omdat de v10 de beste is. Hoezo lees ik dan notabene op een pagina van kpn zelf dat de box 12 betere wifi heeft en sneller is. En daarnaast hebben julie het over een wifi versterker die het probleem zou kunnen oplossen, maar die kost ook 100 euro. Nieuwe klanten krijgen kortingen en het nieuwste spul en als bestaande klant kan je overal naar fluiten. Jammer dat er voor vaste gebruikers niks te regelen is.

Hallo @P01736462516 de wifi-versterkers type I zijn momenteel in de aanbieding bij de KPN-voor-thuis-webshop.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt/?pos=0

De wifi-versterkers type II kun je eventueel via de wifi-manager met hoge korting kopen als je er voor in aanmerking komt.

Omdat er in NL door de providers zoveel aan nieuwe klanten weggegeven wordt, betalen wij in NL gemiddeld €15 per maand meer voor ons abonnement dan in bepaalde andere landen binnen de EU las ik kortgeleden ergens.

Dus uiteindelijk betaal je alles gewoon zelf.

 

Jan je hebt nu zoals je zegt de kortingen  op een wifi versteker en dan betaal je 100 euro. Als je bijv naar ziggo gaat kan je er een huren voor 1.25 per maand. Volgens mij is dat best een stuk goedkoper. Ik ben altijd kpn klant geweest en voor mobiel vind ik het zeker het beste, alleen voor internet en tv niet echt. Heb eerder internet gehad toen ik nog ergens anders woondde en had toen best wat problemen met wifi en waar ik nu woon is dat niet anders. We slapen op de begane grond en daar moet ik gewoon mijn wifi uitzetten omdat het zo slecht is. Ook al test je je snelheid en passen ze ze het aan wat voor jou het beste is haal ik bij lange na niet waar ik voor betaal.ook niet in het woon gedeelte ongeveer 3 meter van het modem af.

Reageer