Beantwoord

Huidige Experiabox v10 behouden ipv V10a plaatsen?

  • 1 November 2019
  • 16 reacties
  • 1424 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Aankomende 6 november kom ik weer terug online bij KPN dit na een slordig foutje van KPN.
(KPN had mijn per ongeluk gewist als klant 🙈)

 

Ondertussen heb ik een nieuw apparatuur ontvangen, welke ik natuurlijk al had als klant…..

Hierbij zit een Experiabox v10A, maar blijf liever mijn huidige Experiabox v10 gebruiken!

 

Is dat mogelijk? 🤔

icon

Beste antwoord door Nick83 1 November 2019, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat moet je hier niet vragen, dat moet je gewoon doen. Niet je v10 terug sturen. Gewoon niks terug sturen of desnoods, als ze lastig beginnen te doen, die v10a terug sturen.

Reputatie 5
Badge +4

Dat moet je hier niet vragen, dat moet je gewoon doen. Niet je v10 terug sturen. Gewoon niks terug sturen of desnoods, als ze lastig beginnen te doen, die v10a terug sturen.


Zo zat ik ook te denken 😂

Maar er zit geen klantcode, activeringscode in de router waardoor je toch de v10a moet gebruiken?

Of als ik de v10 gewoon aangesloten houdt komt deze gewoon weer online/ actief?

Reputatie 7
Badge +24

Nee. V10 werkt gewoon. Er zit geen activeringscode in ofzo.

Reputatie 5
Badge +4

Nee. V10 werkt gewoon. Er zit geen activeringscode in ofzo.

Top! 👍🏻👍🏻

Reputatie 7
Badge +25

Volgens mij is alles wel al duidelijk hier, maar je kan gewoon die V10 gebruiken hoor. Mijn advies is wel om die V10A dan gewoon terug te sturen aangezien je 'm toch niet gebruikt...

Reputatie 5
Badge +4

Volgens mij is alles wel al duidelijk hier, maar je kan gewoon die V10 gebruiken hoor. Mijn advies is wel om die V10A dan gewoon terug te sturen aangezien je 'm toch niet gebruikt...


Vandaag alles online en inderdaad de V10 doet het weer prima.

Uiteraard de nieuwe V10A gaat weer netjes retour (staat al ingepakt)

 

Maar wat is er nu allemaal aan de hand met de V10A versie. Zie zoveel klachten?

 

  • wifi slecht
  • verbinding valt steeds weg
  • traag
  • geen dns verdeling

Is dit juist?

 Of is het juist wel verstandig om de V10A te gebruiken tegenover de V10?

Reputatie 6
Badge +8

De achtergrond is dat KPN door de importmaatregelen van Trump opeens geen nieuwe V10 modems meer kon leveren. Daarom zijn ze vervroegd begonnen met het plaatsen van de V10a die eigenlijk nog in ontwikkeling was. En die heeft daardoor nogal wat kinderziektes.

Reputatie 7
Badge +25
  • wifi slecht
  • verbinding valt steeds weg
  • traag
  • geen dns verdeling

Is dit juist?

Dit zijn vrijwel allemaal hele vage probleemomschrijvingen, dus ik kan niet zeggen dat dit bekende bugs zijn of iets dergelijks. De V10A heeft nog wel wat problemen hoor, dat zal ik ook niet ontkennen. Aan de andere kant is het ook zo dat de V10a heel veel wordt geleverd en in veel gevallen prima werkt, echter zie je daar natuurlijk niets van terug. De V10 draait natuurlijk inmiddels al een tijdje mee en wordt over het algemeen gezien als het beste modem wat we op dit moment leveren.

De achtergrond is dat KPN door de importmaatregelen van Trump opeens geen nieuwe V10 modems meer kon leveren. Daarom zijn ze vervroegd begonnen met het plaatsen van de V10a die eigenlijk nog in ontwikkeling was. En die heeft daardoor nogal wat kinderziektes.


waar haal jij die info vandaan ik ben benieuwd Amerika heeft niks met ZTE en Nederland Europa te maken

het is bij bijvoorbeeld met Huawei wel zo dat ze beperkte diensten van google mogen gebruiken

dat is dan met America China te maken

 

Reputatie 7
Badge +24

De achtergrond is dat KPN door de importmaatregelen van Trump opeens geen nieuwe V10 modems meer kon leveren. Daarom zijn ze vervroegd begonnen met het plaatsen van de V10a die eigenlijk nog in ontwikkeling was. En die heeft daardoor nogal wat kinderziektes.


waar haal jij die info vandaan ik ben benieuwd Amerika heeft niks met ZTE en Nederland Europa te maken

het is bij bijvoorbeeld met Huawei wel zo dat ze beperkte diensten van google mogen gebruiken

dat is dan met America China te maken

 

Dit is wel het verhaal wat hier al veelvuldig voorbij gekomen is. Een verhaal wat zachtjes aan wel steeds ongeloofwaardiger word, die v10a bestaat nu zowat 2 jaar ofzo? De kinderziektes hadden er nu onderhand wel uit mogen wezen hoor...

 

 

@webloqik zou die v10a achter de hand houden mocht je een defect in de v10 komen kun je snel die v10a er achter doen en ja een defect gebeurd vaak in of net voor het weekend

Reputatie 7

De achtergrond is dat KPN door de importmaatregelen van Trump opeens geen nieuwe V10 modems meer kon leveren. Daarom zijn ze vervroegd begonnen met het plaatsen van de V10a die eigenlijk nog in ontwikkeling was. En die heeft daardoor nogal wat kinderziektes.


waar haal jij die info vandaan ik ben benieuwd Amerika heeft niks met ZTE en Nederland Europa te maken

Het klopt inderdaad dat de V10a onder grote tijdsdruk overhaast in de markt is gezet omdat Trump in 2017 ZTE in de ban had gedaan. Hierdoor was de kans groot dat de levering van de V10 (zonder a) in gevaar zou komen omdat ZTE daardoor wel eens failliet zou kunnen gaan. KPN moest dus snel met een alternatief komen om de levering bij nieuwe abonnees niet te laten stagneren.

Nu, twee jaar later, is het KPN nog steeds niet gelukt om de firmware van de V10a stabiel te krijgen. Helaas zien we wel vaker dat bij KPN de doorlooptijd voor het verhelpen van problemen enorm lang is.

Reputatie 6
Badge +8

@peter-keetfm Dus je beschuldigd de moderatoren van dit forum van het verspreiden van leugens?

Wees eens een beetje voorzichtiger met het doen van dergelijke ongenuanceerde uitspraken…

 

Door de door @wjb genoemde ban op ZTE kreeg ZTE ook geen onderdelen geleverd die ze nodig hadden voor de productie van de V10.

 

 

 

 

nee hoor

“waar haal jij die info vandaan ik ben benieuwd”

ik was gewoon benieuwd maar het is wel zo dus

Reputatie 6
Badge +8

@peter-keetfm Jij had het toch echt over “fake news” in je antwoord op @Nick83 .

(Dat je jouw bericht vervolgens aanpast en die uitspraak weghaalt moet je zelf weten, maar is niet netjes).

Ja dat klopt dat dacht ik

Maar om verder om over te discussiëren

en conflicten te voorkomen heb ik het stuk text voor de zekerheid weg weggehaald