Beantwoord

Huisnummer toevoeging onbekend

  • 5 May 2019
  • 25 reacties
  • 1347 keer bekeken

Goedemorgen, mijn adres huisnummer toevoeging is niet bekend bij Fourstack. Ik kom er niet uit wie deze adressen beheerd om dit aan te passen, ik heb dit meerdere keren telefonisch aangeven bij KPN. Probleem is dat andere providers hetzelfde adresbestand gebruikt. Zoals Online.nl etc. Ik neem aan dat de gemeente adressen aanpast en dit daar een keer fout is gegaan in 1985?
Adres BA bestaat namelijk niet (meer) ik woon op C. 2 jaar geleden heeft KPN wel mij aangesloten maar is nog steeds niet aangepast.

BAG geeft juiste huisnummers en toevoeging
https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/index.html
(admin: postcode en huisnummer uit link gehaald ivm privacy)

KPN
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Geen correct KANVAS adres
adres BA als alternatief
icon

Beste antwoord door Joran 14 May 2019, 13:35

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marcus, kun je het volledige adres eens in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan zoek ik uit hoe het precies zit.

Een aansluitadres wordt overigens niet aangepast terwijl je werkende diensten hebt. Als je over zou stappen naar een andere provider bestel je op het juiste adres (met toevoeging C) waardoor er wat alarmbellen gaan rinkelen tijdens de bestelling, omdat het adres niet bekend is. Vervolgens wordt een test&label monteur van KPN aangestuurd. Deze monteur controleert welke lijn waar uitkomt en corrigeert het in de netwerkadministratie.
Hi @Joran, ik heb mijn adres toegevoegd. Als je het wilt uitzoeken graag. Het zou mooi zijn dat het een keer goedstaat in de database.
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Het is inderdaad precies zoals je aangeeft. Administratief staat je adres goed op C, technisch is het aansluitadres BA. Zoals ik aangaf passen we dit niet aan als er een actieve verbinding is op het adres. Dat is te foutgevoelig en kan voor problemen zorgen. Het wordt wel rechtgezet als je een bestelling doet bij een andere provider. In het geval van Online dien je dus gewoon een aanvraag in op het daadwerkelijke adres, met toevoeging C. Tijdens de bestelling krijg je een melding dat de toevoeging niet bekend is: "De door jou opgegeven postcode en huisnummer combinatie wordt niet herkend. Hierdoor is het voor ons nu niet mogelijk om een maximale snelheid aan te geven op dit adres. Je kunt de bestelling gewoon afmaken, mocht het pakket van je keuze niet beschikbaar zijn, dan wordt je binnen 2 werkdagen teruggebeld."

Dit werkt hetzelfde bij alle providers, hoewel er een paar zijn waarbij de bestelling via hun website dan echt niet werkt. Telefonisch kun je de bestelling dan alsnog laten invoeren. Op het moment dat er onduidelijkheid is over het aansluitadres komt een (gratis) monteur langs vóór de opleverdatum om de lijn te controleren en dit aan te passen in de netwerkadministratie. Als je daarna dan nog eens overstapt staat het adres weer goed op toevoeging C. Als je op dit moment een realistische indicatie wil over de snelheid gebruik je op sites als Fourstack wel de toevoeging BA.

Hoop dat het zo duidelijk is!
Dankjewel.

Ditzelfde werd mij 2 jaar geleden verteld, destijds heb ik bij diverse providers de aanvraag gedaan.
Aanvraag op BA en C allebei ging niet goed, waarbij Monteurs op zoek geweest.

Uiteindelijk de aanvraag gedaan bij KPN en de KPN monteur heeft vervolgens de lijn aangesloten. Erg vermoeiend process en onduidelijk waarom dit alleen via KPN kan. En ik vind eerlijk gezegd vrij onduidelijk waarom (sinds 1985 het verkeerd staat) en waarom het nu niet is aangepast of kan worden.
Reputatie 7
Badge +28
Ik vraag me af waarom bij die aanvraag de gegevens niet direct zijn gecorrigeerd. Bij elke provider op het KPN netwerk zou dit moeten werken als eerder aangegeven. Een test&label monteur controleert waar de lijn binnenkomt, geeft de goede gegevens door aan het KPN netwerkbeheer en je bent klaar. Ik moet je het antwoord schuldig blijven waarom dit sinds 1985 verkeerd staat.

Ik heb een mail gestuurd naar het netwerkbeheer met navraag of we dit alsnog kunnen herstellen. Zodra ik reactie heb hoor je van me!
bedankt, ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +28
Goed nieuws, ik zat er een beetje naast. Een test&label monteur hoort dit inderdaad op te lossen maar we kunnen dit wel corrigeren als het overduidelijk verkeerd staat. Zoals bij jou het geval is, en zoals het kadaster ook aangeeft. Het adres wordt aangepast, dit duurt ongeveer een week omdat de database een keer per week wordt bijgewerkt. Ik ga ervan uit dat het volgende week goed staat 🙂
Hallo Joran

goed nieuws!
“
Gefeliciteerd!
Online.nl is beschikbaar op xxxx Begin hieronder snel met het samenstellen van jouw pakket! “

en het andere nieuws is, ik blijf nog even bij KPN als provider, tenminste ik kreeg korting door contract te verlengen nadat ik belde. Echter ik heb hier niets van ontvangen. Kan jij kijken of dit goed gaat? In MijnKPN zie ik dit ook niet terug.
Vorig jaar ging dit fout. Andes ga is alsnog over. Ik baal dat allemaal zo ingewikkeld is.

ik hoor het graag!
Over dat laastste. Ik heb nogmaals gebeld, het staat nog verkeerd in MijnKPN maar is wel correct
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het is gelukt! Wat het abonnement betreft zie ik nog geen verschil. Je hebt nu een actiekorting van 5 euro korting voor 12 maanden die loopt tot 10-7-2019. Pas als die kortingsperiode is afgelopen kunnen we een nieuwe korting activeren in combinatie met een nieuw jaarcontract. Ik begrijp in ieder geval dat dit het aanbod was dat jou twee weken geleden is gedaan.
bedankt!

Er staat in MijnKPN "Einddatum contract. 17-05-2019 en prijs van 41.50" .

ga ervanuit dat het goed gaat. Maar onhandige is dat ik daar nergens iets van krijg op de mail.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb hier achteraan gemaild want volgens mij gaat het ook niet goed. Bij jou loopt de kortingsperiode niet gelijk aan de abonnementsperiode, wat ergens vreemd is. Normaal gesproken wordt een verlenging en een actiekorting tegelijk geregeld en lopen ze ook op dezelfde dag af.

In het gesprek van 17-05 is de aanbieding van 12 maanden 5 euro korting weer aangezet, maar omdat die al actief was is er niets gewijzigd. Kortom, we kunnen dit pas op 10 juli regelen, als de korting is afgelopen. Je bent nu nog contractsvrij, er is geen nieuw jaarabonnement ingegaan. Ik stel voor dat ik op 10 juli het abonnement aanpas en weer een jaar korting in laat gaan. Er gaat op dat moment wel een nieuw jaarcontract, daarom hoor ik eerst graag of je daarmee akkoord bent.
Komt denk ik omdat het vorige jaar ook iets fout was gegaan met de verlenging.

Blijft vreemd, ik had al aangeven dat het vorige jaar fout ging. En de persoon die de aanbieding deed, verzekerde mij dat hij goed zal regelen. Maar hij had het over 28 Mei, als ik het goed herinner.
Anyway ik denk dat dit de beste oplossing is.

Het eerlijkste zou zijn dat wel direct ingaat en dubbele korting ontvang. in juni en juli vorig jaar heb ik geen korting gehad (door de fout).
Reputatie 7
Badge +28
Ik snap je punt en ik ga er in mee maar systeemtechnisch lijken we niet echt berekend op een dubbele korting. Ik heb een nieuwe aanvraag ingediend met 12 maanden 5 euro korting maar zie wederom geen bevestigingsmail of nieuwe einddatum van het contract. Hetzelfde als wat vorige maand gebeurde lijkt het.

Ik stel het volgende voor: we wachten vandaag even af. Als je geen mail krijgt over een pakketwijziging crediteer ik € 10 op de aankomende factuur om juni en juli van vorig jaar alsnog goed te maken. Dan hebben we over een maand (10 juli) opnieuw contact en hoor ik dan graag van je of je nog een jaar bij ons wil blijven met deze korting. Als je wel een mail krijgt is het helemaal mooi, dan krijg je in ieder geval een maand dubbele korting en crediteer ik wat er nog mist aan korting van vorig jaar.

Het is een beetje een unieke situatie met het scheef lopen van de kortingsperiode maar we zorgen dat je onder de streep de afgesproken korting ontvangt.
dankje, ik heb een mail ontvangen; 9u45, alleen het is niet helemaal duidelijk wat er staat en of het goed gaat:

"Eerste 12 maanden 5 euro korting per maand (Ingangsdatum korting van 12 maanden is 11 juli 2018)"

er staat dus 2018 hier.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben bang dat het echt niet gaat lukken op de gewenste manier. Ik heb dezelfde actiekorting toegevoegd maar omdat die al bestaat blijft de huidige korting doorlopen en wordt er niet een nieuwe kortingsperiode gestart.

Optie B blijft over: ik voeg op 10 juli een nieuwe € 5 korting voor een jaar toe. Omdat de contractsverlenging wél is gelukt scheelt dat een maand contractstermijn, klein voordeel misschien. Is het akkoord dat ik 10 juli het nieuwe jaar korting in laat gaan en ondertussen de 2 maanden korting op de volgende factuur crediteer? Dan heb je onder de streep alsnog elke maand € 5 korting gekregen.
is goed, bedankt Joran!
Reputatie 7
Badge +28
Top! Je krijgt vanzelf een mail maar ik zal het ook in het topic bevestigen voor de zekerheid. Graag gedaan voor nu 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@Marcus030: Zoals afgesproken kom ik hier op terug. Tot mijn verrassing is deze actiekorting niet meer toe te passen. Het zal net zijn vervallen. Afspraak is afspraak uiteraard. Is het een idee dat ik de actiekorting in één keer toepas? Dat betekent dat 12 x 5 = € 60 op de eerstvolgende factuur in mindering wordt gebracht.
Hallo Joran,

ok dat is goed!
Reputatie 7
Badge +28
Top, doen we dat! Is bij dezen geregeld 🙂 Als je in de toekomst nog eens ergens hulp bij nodig hebt weet je ons te vinden!
Het is volgens mij geregeld. Dank! Waar ik nu wel beetje van baal; intussen is de glasvezel in de straat aangelegd. Snelheid is toch nog maar nu rond de 20 Mbps. Terwijl dit 50 moet zijn?

Bij ander providers krijg je 100mbps voor rond de 30EUR (bijv t-mobile 31 euro. voor 100 mbps).
Reputatie 7
Badge +28
Glasvezel tot in huis of tot de straatkast? Als we een straatkast verbeteren worden alle aansluitingen binnen een paar weken overgezet naar de nieuwe techniek. Ik zie dat bij jou Vectoring (VVDSL) beschikbaar is maar dat je nu zit aangesloten op "gewoon" VDSL. Vectoring zorgt voor een veel hogere snelheid. Ik kan de verbinding vast omzetten, dan hoef je niet te wachten tot we dit gefaseerd uitvoeren voor alle aansluitingen. Op 28-8 wordt de lijn omgezet en dan ga ik ervan uit dat je met gemak 50Mb haalt. Laat maar even weten of het is gelukt 🙂
top; helder, ik heb een mail ontvangen!

ps
er gaat denk iets mis tussen de communicatie tussen KPN netwerk. Je krijg wel informatie dat is omgezet, maar als huidige klant krijg je dit (nog) niet te horen.
En via website van KPN (netwerk) krijg je dan links naar providers die wel de hoge snelheid (100bps) aanbieden op mijn adres.
Reputatie 7
Badge +28
Klopt, dat is bekend en wordt hopelijk eens wat duidelijker verwoord. De informatie van KPN NetwerkNL klopt wel; de straatkast is omgezet zodra zij dat aangeven. Wat niet meegenomen wordt is dat het een aantal weken, soms maanden duurt voor bestaande aansluitingen over worden gezet. Een nieuwe provider zal direct kunnen leveren op een nieuwe straatkast maar bestaande aansluitingen moeten goed worden gepland en klanten moeten worden geïnformeerd, bijvoorbeeld omdat een nieuw modem nodig kan zijn. Verouderde modems verstoren het signaal van andere verbindingen waardoor de snelheid voor meerdere klanten omlaag kan gaan. Er gaat wat tijd overheen voor dat helemaal is geregeld.

Dus geen verkeerde informatie, wel verwarrend 🙂

Reageer