Beantwoord

Hulp bij uploaden website met Filezilla?

  • 12 January 2022
  • 10 reacties
  • 123 keer bekeken

Hallo,

Enige tijd geleden ben ik bezig geweest met het uploaden van mijn website.

Na enig speurwerk en hulp van het forum is het me gelukt de boel online te krijgen.

Nu ik echter een nieuwe versie heb geupload zie ik nog steeds de oude.

Kan ik dit zelf verhelpen of moet KPN daar iets aan doen?

Ik verneem het graag.

 

Alvast dank voor het meedenken,

 

Groeten,

 

robertwim

icon

Beste antwoord door robertwim 25 January 2022, 20:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @robertwim, welkom terug! Goed om te horen dat het gelukt is om een nieuwe versie te uploaden. Vraagje: de bestanden van deze nieuwe versie, hebben die dezelfde naam als de bestanden van de oude versie?

Zo ja, dan verwacht ik dat de oude versie nog in het cache geheugen van je browser zit. Door je cache geheugen dan te legen zie je de eerstvolgende keer dat je naar je website gaat wel de nieuwe versie. Hoe je dit precies doet verschilt per browser. Je kunt hiervoor het beste in google zoeken op de naam van je browser en ‘cache legen’. 

Als de bestanden van de nieuwe versie andere namen hebben dan de oude bestanden, zorg dan dat je de oude bestanden ook verwijdert zodat ze elkaar niet in de weg zitten.

Hallo Erik,

Bedankt voor je hulp,

Het wil echter niet lukken, ik heb de cache leeg gemaakt in zowel chrome als edge maar zie nog steeds de oude site.

Wat ik vreemd vind, volgens mij heb ik de "oude"upload gedaan op een andere laptop.

Of kan het daar niet aan liggen ?

Kan ik in de chrome developper mode de oude website verwijderen ?

groeten,

Robert

Reputatie 7
Badge +30

Met welke laptop je het hebt gedaan maakt niet uit, @robertwim. Developer mode doet ook niets hiervoor. Als je de cache geleegd hebt, en je ziet nog steeds de oude website, dan is dat niet het probleem hier. Ik zou dan toch nog eens in Filezilla gaan kijken om te controleren of het uploaden van de nieuwe bestanden wel goed is gegaan. Wat je ook verder wel mag doen is even je websiteadres plaatsen, dan kunnen we hier eens meekijken wat wij zien. Dit kan in het topic als je er geen probleem mee hebt het openbaar te delen. Als je het webadres liever privé houdt, dan mag je hem in je forumprofiel vermelden in het vak ‘persoonlijke opmerking’. 

Reputatie 7
Badge +24

Verwijder de oude website eerst eens helemaal. Zodat er niks meer staat. En upload dan de nieuwe.

Reputatie 7
Badge +30

Is het nog gelukt om de nieuwe versie van je website zichtbaar te krijgen, @robertwim?

Hallo,

Erik,

Nee, het is nog niet gelukt.

Is het mogelijk dat jij de oude bestanden er af haalt?

Groeten, 

Robert 

hier de website:

http://home.kpn.nl/ontheroad/

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt toch gewoon met FilleZilla de bestanden verwijderden? 

Nick83

Dat is waar het om gaat.

Ik zie op filezilla alleen de bestanden van de nieuwe website.

Maar het is goed mogelijk dat ik het niet goed doe/begrijp.

Alle hulp is dus welkom

Dank

Ik heb de bestanden verwijderd en opnieuw geupload.

Nu is het wel gelukt en is de nieuwe website te zien.

Bedankt voor het meedenken !