Hulp gevraagd: PortForwarden ServerHosting

• 14 april 2014
  • 4 reacties
  • 1818 keer bekeken

Beste Kpn'ers, ICT'ers En Googlers,

Ik heb met een groep vrienden afgesproken om een server te openen op het spel Minecraft

Hierbij Heb ik nogal wat problem met Het portforwarden, aangezien ik wel Lokaal kan spelen, maar niet via mijn IP Adres.

Mijn vraag is : Hoe port Forward ik ?

Ik heb een witte KPN Experiabox v8, Met een Linksys E1000 ( Cisco ) Router

Hoewel ik naar mijn denken alle poorten correct hebt geopend, blijkt dit niet zo te zijn

Dank jullie wel voor jullie Medewerking.

4 reacties

Reputatie 7
Hoi ErikvanElten, welkom op het forum.

Staat de Minecraft server achter de Experia Box V8, of achter de Linksys E1000?

Als deze achter de Linksys E1000 staat, heb je dan de Linksys aangesloten op de V8 zoals beschreven in Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Zo nee, dan eerst dat verzorgen en eventuele port-forwardings voor minecraft op de V8 verwijderen en op de Linksys instellen.

Dankuwel voor uw reactie.

Helaas is uw topic waarnaar u heeft gelinkt, voor mij, en waarschijnlijk voor vele anderen, Te ingewikkeld om te begrijpen, Aangezien ik niet kan zien of mijn router voor mijn Experia box staat, of andersom. Is er misschien een makkelijkere weg om dit uit te zoeken?

Mvg,

Reputatie 7
Jouw Linksys staat vast en zeker achter jouw Experia Box, anders zou je helemaal geen Internet hebben.

Vraag is nu:

Is die zo aangesloten als aangegeven in dat aangehaalde topic.

Stap 1: Loopt er een UTP (netwerk) kabel van één van de LAN poorten van de Experia Box naar de WAN (Internet) pport van de Linksys?

Stap 2: Kan jij hier een screenshot posten van

A) De DHCP clients die aangesloten zijn op de Experia Box

😎 De DHCP bindings die op de Experia Box zijn gedefinieerd

C) De WAN (Internet) instellingen van de Linksys

Reputatie 7
Kan je ook nog even de basis instellingen van de WAN (Internet) poort van de Linksys posten.

En graag ook de pagina op de Experia Box waar je de DMZ Host definieert.

Edit:

Poets ook nog het publieke (WAN) IP adres weg in het eerste screenshot,  daar heeft niemand (ook ik niet) iets mee te maken, dat is privé!

Dat screenshot verwijderen is ook oké, de benodigde info staat ook in het derde screenshot. 

Reageer