Beantwoord

Hussel vs. Internet en Interactieve TV

  • 18 September 2021
  • 16 reacties
  • 239 keer bekeken

Wij hebben op dit moment Internet en Interactieve TV (voorheen van Telfort). Nu zat ik te kijken om een upgrade te nemen naar een sneller internet abonnement van 100 of 200Mbit. In mijn KPN is een upgrade echter niet mogelijk naar Internet en Interactieve TV, het is alleen mogelijk om te kiezen voor KPN Hussel. Volgens mij is Hussel alleen maar interessant als je ook 1 of meerdere mobiel abonnementen hebt van KPN, of zit ik ernaast? En weet iemand waarom je niet kunt kiezen voor het Internet en Interactieve TV? 

Wat mij bovendien opviel is dat bij mijn huidige abonnement interactieve TV bij de prijs inbegrepen is en dat je daar bij het Husselpakket € 10,- voor moet gaan betalen. Wat is hiervan de reden?  

icon

Beste antwoord door wjb 18 September 2021, 00:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7

Bij Hussel zie je de prijzen van de ondedelen los van elkaar terwijl ze bij de oude contractvormen nog als totaalprijs vermeld werden. Natuurlijk betaal jij nu ook dat tientje alleen is die in de basisprijs opgenomen.

Het enige waar je naar moet kijken is de totaalprijs.

Hoeveel ga je in het totaal meer (of minder) betalen als je voor Hussel zou kiezen.

Dank voor je reactie, het prijsverschil is me duidelijk. Ik hoop nog wel meer duidelijkheid te krijgen over het (voordeel van) Hussel, en waarom Internet en Interactieve TV niet geüpgraded kan worden.

Dat je niet kan upgraden heeft met het pakket te maken, bij Telfort kreeg je bij een upgrade ook een nieuw contract.

Voordeel van Hussel, je kan alles aanpassen wat je wil of toevoegen en verwijderen.

Nadelen, minder combinatie korting, hogere maandprijs.

Reputatie 7

Nadelen, minder combinatie korting, hogere maandprijs.

Vergeleken met de oude Telfort abonnementen wellicht maar t.o.v. de oude KPN abonnementen niet echt. 

Reputatie 7
Badge +24

Nadelen, minder combinatie korting, hogere maandprijs.

Vergeleken met de oude Telfort abonnementen wellicht maar t.o.v. de oude KPN abonnementen niet echt. 

Ik heb op dit moment een ouder KPN abonnement dat iets duurder is dan Hussel. 

Dat je niet kan upgraden heeft met het pakket te maken, bij Telfort kreeg je bij een upgrade ook een nieuw contract.

Voordeel van Hussel, je kan alles aanpassen wat je wil of toevoegen en verwijderen.

Nadelen, minder combinatie korting, hogere maandprijs.


Ik Hussel nu ook net wat ik wil. Wil ik een maand Ziggo Sport, dan pak ik een maand Ziggo Sport, Wil ik andere dingen toevoegen (en daarna verwijderen dan is dat ook mogelijk in het huidige abonnement. Wat dat betreft verschilt het niet met het Hussel abonnement. Het enige wat ik nu niet kan aanpassen is een upgrade naar meer Mbit (op dit moment 50Mbit). Ik heb er trouwens geen moeite mee om een nieuw contract af te sluiten bij KPN, het huidige abonnement kon ik al in 2019 verlengen of beëindigen. Ik kan alleen niet zeggen dat mij dat (buiten de meerprijs voor meer Mbit) wat voordeel oplevert. Nieuwe klanten ontvangen 6 maanden korting of twee wifi punten en de nieuwe KPN box 12, als bestaande klant profiteer je daar dus niet van mee. Je kunt als bestaande klant dus beter een abonnement afsluiten bij Youfone, XS4all, Budget-alles-in-1, Solcon of Online.nl, want dan krijg je wel bepaalde voordelen. En ook bij deze providers maakt je gebruik van het KPN netwerk.

Reputatie 7
Badge +24

Ja... Maar tv is niet altijd van KPN. Online heeft iets anders volgens mij. En Youfone misschien ook.

Ja... Maar tv is niet altijd van KPN. Online heeft iets anders volgens mij. En Youfone misschien ook.

Dat zou kunnen, maar volgens mij zenden ze wel hetzelfde uit :wink::grinning:   

Volgens een medewerker van de chat afdeling van KPN is er op voordeel gebied niets mogelijk als ik mijn abonnement wil aanpassen. En jammer dat KPN het blijkbaar niet interessant vind om een reactie te geven op mijn vragen op dit forum.  

Badge +19

De wachttijd op een moderator is een dag of 3. Maarwaar bent u nou eigenlijk op uit?

De wachttijd op een moderator is een dag of 3. Maarwaar bent u nou eigenlijk op uit?

Op een duidelijk antwoord van mijn eerste vragen.

Badge +19

U heeft dus een oud abonnement . Wilt u iets veranderen zien dan moet u dus naar een husselabonnement.  De oude abonnementen waar all inn.  Dus incl tv etc. Husselabonnement kunt u naar eigen behoefte samenstellen en betaald u voor ieder item apart. Zo simpel is het.

Als ik een aanpassing maakt in Mijn KPN en daar mijn huidige Internet en Interactieve abonnement aanpast naar KPN Hussel 200 Mbit, gaat ik dan weer een nieuw abonnement aan met KPN. Ik bedoel, zit kik dan weer voor een jaar vast aan KPN.. of blijft mijn huidige abonnement van kracht met een aanpassing naar Hussel?   

Reputatie 7
Badge +11

Ja... Maar tv is niet altijd van KPN. Online heeft iets anders volgens mij. En Youfone misschien ook.

Dat zou kunnen, maar volgens mij zenden ze wel hetzelfde uit :wink::grinning:   

Niet overal, de basispakketten zijn overal weer net iets anders en ook zijn er verschillen in de zenderpakketten.

 

Waar het grote verschil vooral in zit omtrent tv is natuurlijk hoe het kastje zelf werkt (indien nodig) en hoe deze aangesloten moet worden. Ik weet bijvoorbeeld dat het bij toenmalig VodafoneThuis zo is geweest dat je enkel LAN-poort 3 en 4 voor tv kan gebruiken. 1 en 2 werken enkel voor internet. Als je drie tv's hebt dan heb je dus al een switch nodig. Maar er zijn meer verschillen, denk dan aan op welke zenders je kan terugkijken of de voorwaarden bij opnemen. Budget en XS4ALL zijn voor zover ik weet de enige die naast KPN ook gebruik maken van het iTV-platform van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

De wachttijd op een moderator is een dag of 3. Maarwaar bent u nou eigenlijk op uit?

Op een duidelijk antwoord van mijn eerste vragen.

Hi @KPNdrama, welkom hier. 

Ik reageer graag op je vragen, ze zijn echter al beantwoord als ik dit zo goed zie. Bij een aanpassing naar Hussel ga je overigens niet een nieuw jaarcontract aan. 

Laat het me weten mocht er nog iets niet duidelijk zijn. 

De wachttijd op een moderator is een dag of 3. Maarwaar bent u nou eigenlijk op uit?

Op een duidelijk antwoord van mijn eerste vragen.

Hi @KPNdrama, welkom hier. 

Ik reageer graag op je vragen, ze zijn echter al beantwoord als ik dit zo goed zie. Bij een aanpassing naar Hussel ga je overigens niet een nieuw jaarcontract aan. 

Laat het me weten mocht er nog iets niet duidelijk zijn. 

Dankjewel allemaal, Het is ons nu helemaal duidelijk!

Â