Beantwoord

IAN poorten kapot?

  • 20 July 2019
  • 2 reacties
  • 387 keer bekeken

Hallo,

vandaag heb ik mijn netwerk een beetje opgeschoond, 100mb switches vervangen met 1000Mb switches, kabeltjes netjes weggewerkt etc. Ik heb alles werkende gekregen, maar de lan poorten op de experiabox lijken het niet te doen. De computer die via een switch op de lan poort aangesloten staat heeft geen netwerkverbinding. Ook als ik de switch er tussen uit haal, werkt de bekabelde verbinding nog steeds niet. Op andere apparaten ook niet, dus ik denk niet dat het aan de computer zelf ligt. Na Windows probleemoplosser te hebben gedraaid op de computer kwam daar uit dat ‘Ethernet geen geldige ip configuratie heeft’.

ik heb al verschillende kabels geprobeerd, meerdere keren de modem herstart, maar niets lijkt te helpen.
iemand tips?
(draadloze verbinding werkt trouwens wel.)

alvast bedankt!
Groeten,
Dennis
icon

Beste antwoord door Susan_ 21 July 2019, 13:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Denniss72, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat nu opeens niks meer werkt via de kabel! Goed dat je al even getest hebt of het zonder switch ook werkt, wat dus niet het geval is. Heb je ook al een andere netwerkpoort én andere netwerkkabel gebruikt? Het kan zijn, bij het wegwerken, dat een kabel geraakt is nu beschadigd is..

Verder zijn er al eerder topics geweest over dit probleem. Uit dit topic komt de volgende tip:
Wat je kan proberen is het volgende:
Klik in Windows op de Start knop, bij het vergrootglas (zoekbalk) typ cmd en klik op Command Prompt.

Cmd opent dan als het goed is, vervolgens typ je het volgende:

ipconfig /release en dan Enter knop, daarna gelijk ipconfig /renew en weer de Enter knop.

Let wel: tussen ipconfig en / een spatie doen.

Hierna typ je exit en dan de desktop opnieuw opstarten en dan zou je een nieuw IP adres moeten krijgen vanuit je EB.

Tot slot kan je een reset van de Experia Box proberen, in plaats van een herstart. Klik op jouw Experia Box versie, scroll naar 'De Experia Box instellen' en kies voor 'Experia Box resetten (modem naar fabrieksinstellingen'.

Ik hoor graag of een van bovenstaande opties heeft geholpen! Zo niet, vul dan jouw Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer! Dan zoeken we verder.
Reputatie 7
Badge +21
@Denniss72, ik heb helaas nog geen reactie gezien. Kan je aangeven of je nog problemen ervaart of inmiddels al een oplossing gevonden hebt?

Reageer