If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation

  • 18 december 2013
  • 5 reacties
  • 4924 keer bekeken

Beste lui,

Ik ondervind de volgende problemen:

- internet valt om de haverklap uit

- sterk wisselend signaalontvangt; als er internet is laden de pagina's meestal traag, soms op normale snelheid

De log van de router ziet er als volgt uit (je zou zeggen dat hier het probleem aangegeven wordt):

12/18/2013 22:26:15 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
12/18/2013 22:26:15 If(4) disconnect LCP.
12/18/2013 22:26:05 sending ACK to 192.168.2.5
12/18/2013 22:26:02 sending ACK to 192.168.2.5
12/18/2013 22:25:56 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
12/18/2013 22:25:54 If(ATM2) start PPP
12/18/2013 22:25:12 Wireless D4:6E:5C:1E:2E:0C released
12/18/2013 22:24:52 sending ACK to 192.168.2.5
12/18/2013 22:24:06 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
12/18/2013 22:24:06 If(4) disconnect LCP.
12/18/2013 22:23:45 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
12/18/2013 22:23:43 If(ATM2) start PPP
12/18/2013 22:21:57 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
12/18/2013 22:21:57 If(4) disconnect LCP.
12/18/2013 22:21:52 Wireless D4:6E:5C:1E:2E:0C released
12/18/2013 22:21:35 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
12/18/2013 22:21:33 If(ATM2) start PPP
12/18/2013 22:19:48 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
12/18/2013 22:19:48 If(4) disconnect LCP.
12/18/2013 22:19:25 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
12/18/2013 22:19:23 If(ATM2) start PPP
12/18/2013 22:18:01 192.168.2.2 login success
12/18/2013 22:18:01 User from 192.168.2.2 timed out
12/18/2013 22:17:59 sending ACK to 192.168.2.2
12/18/2013 22:17:52 Wireless 60:67:20:2C:73:40 released
12/18/2013 22:17:40 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
12/18/2013 22:17:40 If(4) disconnect LCP.
12/18/2013 22:17:32 sending ACK to 192.168.2.2
12/18/2013 22:17:32 Wireless 60:67:20:2C:73:40 released
12/18/2013 22:17:14 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
12/18/2013 22:17:12 If(ATM2) start PPP
12/18/2013 22:16:50 sending ACK to 192.168.2.5
12/18/2013 22:16:45 sending ACK to 192.168.2.5
12/18/2013 22:15:31 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
12/18/2013 22:15:31 If(4) disconnect LCP.
12/18/2013 22:15:04 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
12/18/2013 22:15:02 If(ATM2) start PPP
12/18/2013 22:13:22 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
12/18/2013 22:13:22 If(4) disconnect LCP.
12/18/2013 22:13:12 Wireless D4:6E:5C:1E:2E:0C released
12/18/2013 22:12:54 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
12/18/2013 22:12:52 If(ATM2) start PPP
12/18/2013 22:11:13 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
12/18/2013 22:11:13 If(4) disconnect LCP.
12/18/2013 22:10:43 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation

enz enz.

 

uitgevoerde remedies:

-soft reset; via router pagina en stekker apparaat zelf doet niks

-hard reset; doet niks

 

Dit probleem kom ik vaker tegen op de fora; de modem mag bv niet met een kabel langer dan 2m aan het aansluitpunt zitten etc.

 

Kan iemand uitsluitsel geven wat nu de oorzaak is? 

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 


5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste rubr90,

Het lijkt erop dat je PPP-verbinding (Point-to-Point Protocol) steeds wordt verbroken. Met andere woorden, het DSL-signaal wordt verstoord. Dit zit hem meestal in de verbinding tussen de ISRA en het modem.

Het is waarschijnlijk een kabelprobleem of een probleem met de ISDN-splitter of NT1-behuizing. Het is mogelijk om je modem rechtstreeks aan te sluiten (via de DSL-ingang) op de ISRA. Als er dan geen problemen optreden, is het signaal verder in orde. Zo niet, is mijn advies om de kabels te vervangen.

Lukt het je zo niet, stuur me dan een privébericht met je contractnaam, postcode en huisnummer. Ik help ik je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Hoi Raul, ik heb hetzelfde problem, mijn log:

12/24/2014 19:26:45 sending ACK to 192.168.2.12
12/24/2014 19:26:24 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
12/24/2014 19:26:24 If(4) disconnect LCP.
12/24/2014 19:26:11 If(ATM2) start PPP
12/24/2014 19:25:33 sending ACK to 192.168.2.5
12/24/2014 19:24:03 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
12/24/2014 19:24:03 If(4) disconnect LCP.
12/24/2014 19:23:50 If(ATM2) start PPP
12/24/2014 19:22:46 If(ATM2) PPP Dial timeout : 12000
12/24/2014 19:22:46 If(4) disconnect LCP.
12/24/2014 19:22:33 If(ATM2) start PPP
12/24/2014 19:22:28 sending ACK to 192.168.2.3

Ik heb al het lange telefoonkabel gebypassed en met een korte kabel de router aan het modem-uitgaang van de splitter angevoegt, maar de problemen zijn hetzelfde. Ik weet niet, hoe ik kan de splitter testen. Word door KPN een splitter gratis vervangen als er problemen zijn? Rechtstreeks an de Isra kan ik niet als die in de doos in de muur zit. 

Groetjes

John

Reputatie 6
Badge +12
Hoi John,
 

Begrijp ik het goed dat rechtstreekse aansluiting (via de DSL-ingang) van het modem op de ISRA geen uitkomst biedt? Andere optie is splitter er tussen uit halen en de telefonie rechtstreeks aan te sluiten. Intussen heb ik je verbinding gecontroleerd. Hieruit komt naar voren dat het probleem inderdaad in de binnenleiding zit of het toestel.
 
Ik kan een monteur aanvragen. Wanneer blijkt dat het probleem in je toestel ligt of in ieder geval buiten KPN kan hier aanvullende kosten voor in rekening worden gebracht. Dit zijn voorrijkosten van €45 en €15 per kwartier. Wanneer blijkt dat het inderdaad in onze diensten of apparatuur ligt worden deze kosten uiteraard niet in rekening gebracht.

Ik verneem graag waar je voorkeur naar uitgaat. Wanneer je een monteur wilt aanvragen ontvang ik graag via privébericht je mobiel telefoonnummer en klantnummer ter verificatie.

Nienke

Hoi Nienke, nee, op dit moment is de aansluiting als volgt: isra, dann splitter, het telefoon signal naar het dect basis-station en het dsl-signaal over en 5m kabel naar de experia-box. Dan heb ik de kabel vervangen en de experia-box met een korte 50cm-kabel an de splitter aangesloten, zonder success. Begrijp ik het goed dat ik nu de experia-box rechtstreeks an de telefonie-isra zou aansluiten. Hoe kan dat gaan? Het signal is toch niet gesplitst? Of gaat dat dan naar de groene telefoon-ingang en werkt als een oude telefoon-modem? Maar dan is telefonie voor de test-periode niet mogelijk, correct? Groeten John
Reputatie 6
Badge +12
Hoi John,
 
Allereerst wil ik graag naar je abonnement kijken en de verbinding op afstand voordat we miscommunicaties krijgen. ;)

Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, vast telefoonnummer en naam van de contractant in een privébericht, dan kom ik hier zo snel mogelijk op terug.
 
Nienke

Reageer