Beantwoord

Ik haal de snelheid 500/500 niet, tips?

  • 20 September 2019
  • 26 reacties
  • 457 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Hoi, ik blijf op de onderstaande snelheid steken zowel bekabeld als via 5GHz wifi met een gigabit netwerkkaart. Hoe zorg ik dat ik dit wel kan halen via mijn Windows 10 laptop?

icon

Beste antwoord door Lukas_ 23 September 2019, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Is dit gemeten met de Speedtest app (niet via een browser) vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Gebruik hierbij ook eens de server van RouteIT BV in Ede.
Wat is dan de snelheid die je meet?
Reputatie 4
Badge +4
Is dit gemeten met de Speedtest app (niet via een browser) vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Gebruik hierbij ook eens de server van RouteIT BV in Ede.
Wat is dan de snelheid die je meet?

De test voldoet aan alle eisen die jij opnoemt @wjb, RouteIT gebruik ik altijd heb via browser via app vanalles geprobeerd!
Reputatie 7
En welke CPU zit er in die laptop?
Reputatie 4
Badge +4
En welke CPU zit er in die laptop?
Intel Core i3-5005U CPU @2.00GHz, er staan er 4 van deze in het apparaatbeheer.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Lukas.

Ik zie dat de 500 optie een paar dagen geleden is geactiveerd. Zou je je glasvezelkastje en modem even stroomloos willen maken? Aangezien je dit ook niet bekabeld haalt. Laat het me weten.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Lukas.

Ik zie dat de 500 optie een paar dagen geleden is geactiveerd. Zou je je glasvezelkastje en modem even stroomloos willen maken? Aangezien je dit ook niet bekabeld haalt. Laat het me weten.

Via mijn xbox en iphone haal ik netjes 500 🙂 dus opnieuw opstarten ligt het niet aan.
Reputatie 7
Hoe is die PC met de Experia Box verbonden?
Rechtstreeks, via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?
Reputatie 4
Badge +4
Hoe is die PC met de Experia Box verbonden?
Rechtstreeks, via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?

Met een kabel naar de switch die direct op de experiabox aangesloten is. (Zelfde switch als waarop de Xbox is aangesloten)
Reputatie 7
Badge +24
Wat als je de switch even verwijdert en de laptop rechtstreeks op de Experiabox aansluit?
Reputatie 4
Badge +4
Wat als je de switch even verwijdert en de laptop rechtstreeks op de Experiabox aansluit?
Ik heb bij de experiabox zelf getest met een nieuwe cat5e kabel van 2 meter daar kom ik ook niet verder dan 250mbps down/up
Reputatie 4
Badge +4

Wat als je de switch even verwijdert en de laptop rechtstreeks op de Experiabox aansluit?Ik heb bij de experiabox zelf getest met een nieuwe cat5e kabel van 2 meter direct naar de experiabox daar kom ik ook niet verder dan 250mbps down/up
Reputatie 7
Badge +24
Hmm, dan staan we voor een raadsel. Ik neem aan dat alle drivers up to date zijn? Ook een scan uitgevoerd voor malware/infecties? Heb je toevallig ook iets van AMD on board met AMD Quick Stream geïnstalleerd?
Reputatie 4
Badge +4
Hmm, dan staan we voor een raadsel. Ik neem aan dat alle drivers up to date zijn? Ook een scan uitgevoerd voor malware/infecties? Heb je toevallig ook iets van AMD on board met AMD Quick Stream geïnstalleerd?
Drivers check ik om de maand (Vorigeweek allemaal up-to-date gemaakt) heb met de antivirus van Windows zelf gecheckt op virussen, heb verder niks van AMD geïnstalleerd! 🙂 een raadsel is het zeker 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Welke laptop heb je precies? Merk en model(nummer) Kijken of ik nog op ideeën kan komen. De driver van je netwerkkaart, update je die met Windows of haal je de drivers van de site van de fabrikant zelf?
Reputatie 4
Badge +4
Welke laptop heb je precies? Merk en model(nummer) Kijken of ik nog op ideeën kan komen. De driver van je netwerkkaart, update je die met Windows of haal je de drivers van de site van de fabrikant zelf?
Dell latitude 3350, Via Windows zelf automatisch \/

Reputatie 7
Badge +24
Kijk, een Dell. 🙂 Probeer deze link eens om te vergelijken of je dezelfde versies van de drivers hebt geïnstalleerd. Eventueel kun je ook de optie van Dell zelf proberen om de drivers te detecteren, staat bovenaan. Ik zie aan de specs geen reden voor de cap van circa 200 Mbps.
Reputatie 7
Zelf heb ik ooit een dual core Acer desktop gehad die niet boven de 350Mbps wilde komen, maar dat lag puur aan de power van die machine en de overhead van de browser.
Heel Interessant om te zien dat de Chrome browser by far de meeste overhead had en daarmee de traagste resultaten gaf.
De Speedtest app op Windows 10 geeft bij dergelijke hoge bandbreedtes ook betere waarden.
Ook de Speedtest server van KPN kan beter niet gebruikt worden bij speedtests met hoge bandbreedtes want die kan dat zelf niet aan.

Wat ik wel interessant zou vinden is ook het CPU gebruik eens te monitoren bij zo'n speedtest via de Speedtest app. En dan graag alle cores apart.
Reputatie 4
Badge +4
@wjb @Alex_P Ik heb 1 driver nog extra kunnen updaten vanaf de site, de upload is perfect maar de download kan beter, en bij mijn xbox is het toevallig precies andersom.
(Bekabeld)Laptop:

(Bekabeld)XBOX:


(WiFi)En mijn Samsung Galaxy A50 blijft ook op deze snelheden steken:

Reputatie 4
Badge +4
Zelf heb ik ooit een dual core Acer desktop gehad die niet boven de 350Mbps wilde komen, maar dat lag puur aan de power van die machine en de overhead van de browser.
Heel Interessant om te zien dat de Chrome browser by far de meeste overhead had en daarmee de traagste resultaten gaf.
De Speedtest app op Windows 10 geeft bij dergelijke hoge bandbreedtes ook betere waarden.
Ook de Speedtest server van KPN kan beter niet gebruikt worden bij speedtests met hoge bandbreedtes want die kan dat zelf niet aan.

Wat ik wel interessant zou vinden is ook het CPU gebruik eens te monitoren bij zo'n speedtest via de Speedtest app. En dan graag alle cores apart.

Hi @wjb ik heb voor de grap is getest via de windows app ipv google Chrome en daar haalt ie wel de beloofde snelheden! :)

Reputatie 7
Hi @wjb ik heb voor de grap is getest via de windows app ipv google Chrome en daar haalt ie wel de beloofde snelheden! :)
Maar dat had je twee dagen geleden toch ook al gedaan?
Toen antwoordde je dat immers al op mijn vraag of je via de Speedtest app gemeten had en niet via de browser.

Is dit gemeten met de Speedtest app (niet via een browser) vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Gebruik hierbij ook eens de server van RouteIT BV in Ede.
Wat is dan de snelheid die je meet?
De test voldoet aan alle eisen die jij opnoemt @wjb, RouteIT gebruik ik altijd heb via browser via app vanalles geprobeerd!
Reputatie 4
Badge +4

Hi @wjb ik heb voor de grap is getest via de windows app ipv google Chrome en daar haalt ie wel de beloofde snelheden! :)Maar dat had je twee dagen geleden toch ook al gedaan?Toen antwoordde je dat immers al op mijn vraag of je via de Speedtest app gemeten had en niet via de browser.



Is dit gemeten met de Speedtest app (niet via een browser) vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Gebruik hierbij ook eens de server van RouteIT BV in Ede.
Wat is dan de snelheid die je meet?
De test voldoet aan alle eisen die jij opnoemt @wjb, RouteIT gebruik ik altijd heb via browser via app vanalles geprobeerd!

Oepsie te snel gelezen, sorry😅
Reputatie 7
Badge +24
Fijn in ieder geval dat we een oorzaak hebben gevonden. 🙂
Reputatie 4
Badge +4
Hi, ik haal alleen de 500 mbps op mijn Samsung Galaxy A50 niet via mijn TP link eap 245 accespoints, hoe kan ik dit wel gaan halen of kan deze smartphone dat niet?

Reputatie 7
De enige twee apparaten waarmee ik ooit via wifi 500Mbps heb gehaald zijn een OnePlus 5T en een Microsoft Surface Book Pro.
Meet op zo'n anderhalve meter van de EAP245 terwijl de telefoon en EAP245 elkaar kunnen "zien". Dan heb je zo ongeveer wel het maximaal haalbare.
Reputatie 4
Badge +4
De enige twee apparaten waarmee ik ooit via wifi 500Mbps heb gehaald zijn een OnePlus 5T en een Microsoft Surface Book Pro.
Meet op zo'n anderhalve meter van de EAP245 terwijl de telefoon en EAP245 elkaar kunnen "zien". Dan heb je zo ongeveer wel het maximaal haalbare.

Ah oke, maar ligt dat aan de device of aan het accesspoint? Want ik haal met de kabel via mijn laptop nu gelukkig wel 500 maar via wifi ook ongeveer de zelfde waardes als mijn Galaxy A50