Beantwoord

Ik heb een Belgisch ip-adres terwijl ik in Amsterdam woon. NPO en NOS werken nu niet

  • 15 June 2022
  • 11 reacties
  • 341 keer bekeken

Ik heb internet in mijn woonplaats Amsterdam, maar mijn ip-adres is in Belgiƫ. Hoe kan dit? Ik kan veel video's van NPO en NOS sinds kort niet meer bekijken.

icon

Beste antwoord door verwe1960 6 July 2022, 23:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Maakt u gebruik van een vpn?

Reputatie 7
Badge +24

Bij welke provider heeft u een internet abonnement afgesloten? Bij KPN?Ā 

Maakt u gebruik van beveiligingssoftware?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @verwe848, welkom hier.

Dit is inderdaad vreemd.Ā 

Maakt u gebruik van een vpn?

Hier ben ik ook naar benieuwd.Ā 

Bij welke provider heeft u een internet abonnement afgesloten? Bij KPN?Ā 

Maakt u gebruik van beveiligingssoftware?

En ook hiernaar. Ons IP-adres hoort altijd NL aan te geven.Ā 

Reputatie 7
Badge +18

HalloĀ @verwe848Ā 

Ā 

Wat geeft deze website aan voor de locaties: https://www.iplocation.net/

Vul daar dan wel je IPv4 adres in, bij mij pakt hij automatisch het IPv6 adres en dan vind hij geen meerdere locaties.

Reputatie 7
Badge +24

HalloĀ @verwe848Ā 

Ā 

Wat geeft deze website aan voor de locaties: https://www.iplocation.net/

Vul daar dan wel je IPv4 adres in, bij mij pakt hij automatisch het IPv6 adres en dan vind hij geen locaties.

Plaatje erbij:

Wat staat er bij u? Als u alleen de eerste helft van het ip adres geeft, dan kunnen we daar waarschijnlijk al heel veel mee.

Reputatie 6
Badge +8

Dit werkt in Ć©Ć©n keer.

My IP

Reputatie 7
Badge +24

Dit werkt in Ć©Ć©n keer.

My IP

Zo dus:

Ā 

Heb elders in het forum gelezen dat sommige sites wellicht een incorrecte database gebruiken. KPN geeft de juiste gegevens aan RIPE door. Heb dus de NPO maar een mailtje gestuurd en wacht maar af.

Overigens vreemd dat het forum een nieuwe gebruikersnaam aan mij vroeg, terwijl ik al onder verwe848 een vraag had gesteld. De ondoorgrondelijke wegenĀ  van KPNā€¦ā€¦ā€¦.

De website www.iplocation.netĀ geeft trouwens Zoetermeer aan. Dat ligt in ieder geval iets dichter bij Amsterdam dan BelgiĆ«.

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Waar heb je overigens gezien dat je een Belgisch IP-adres hebt, op de site van NPO zelf?Ā 

Probleem is inmiddels opgelost. De fout lag inderdaad bij NPO. Heb gebeld met de klantenservice en vervolgens via de mail contact gehad. Na een week niets te hebben gehoord, wilde ik maar weer eens bellen. Maar wonder boven wonder bleek ik opeens alles weer te kunnen bekijken, zoals buitenlandse series en sportwedstrijden met regiobeperking.Ā 

Er zijn veel websites, waarop je je IP-adres en bijbehorende locatie kan checken. Er zijn er nog steeds die BelgiĆ« noemen, maar ik heb ook een paar keer Scherpenzeel gezien. Het blijft een raadsel waar deze sites hun info vandaan halenā€¦...

Reputatie 7
Badge +24

Probleem is inmiddels opgelost. De fout lag inderdaad bij NPO. Heb gebeld met de klantenservice en vervolgens via de mail contact gehad. Na een week niets te hebben gehoord, wilde ik maar weer eens bellen. Maar wonder boven wonder bleek ik opeens alles weer te kunnen bekijken, zoals buitenlandse series en sportwedstrijden met regiobeperking.Ā 

Er zijn veel websites, waarop je je IP-adres en bijbehorende locatie kan checken. Er zijn er nog steeds die BelgiĆ« noemen, maar ik heb ook een paar keer Scherpenzeel gezien. Het blijft een raadsel waar deze sites hun info vandaan halenā€¦...

Het kan zijn dat KPN een reeks ip adressen van een Belgische provider gekocht heeft. En dat u er daar nu 1 van heeft. Dat zou in theorie kunnen...