Beantwoord

Ik heb een nieuw abonnement, maar de snelheid is vanaf begin af aan niet snel en stabiel geweest

  • 10 May 2022
  • 20 reacties
  • 350 keer bekeken

Beste,

09-05-2022 aangesloten op glasvezel 1000Mbit/s

Helaas haal ik deze snelheid bij lange na niet kan dit komen omdat de aansluiting pas een dag oud is?

Heb ook al telefonisch contact gehad toen is het modem gereset werkte wel even een stuk sneller maar zit nu rond de 10 Mbit/s

Nogmaals wifi manager doorlopen en krijg dan onderstaande foutmelding.

 

De KPN verbinding werkt correct, maar je verbinding thuis is geblokkeerd.

Mogelijk als gevolg van een betalingsachterstand.

icon

Beste antwoord door Mark.k 25 May 2022, 17:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Mark.k, hoewel de aanleiding minder leuk is 🙁

Ik zie dat je eerder deze avond via een andere weg contact met ons hebt gehad en dat er een melding door is gezet naar de technische dienst, in verband met de slechte werking van je internet.

Waarschijnlijk zal je de wifimanager kunnen doorlopen zodra je verbinding hersteld is, mocht dat niet het geval zijn, trek je dan hier weer even aan de bel?

Ik heb de oorzaak van de melding over de betalingsachterstand gevonden (ergens staat iets niet goed gerouteerd) en kan daar een nieuwe storingsbon voor aanmaken, mocht dat nodig zijn!

Vandaag de melding gehad dat alles weer zou werken helaas is dit niet het geval kan dit contract ontbonden worden ?

 

Gr,

Mark

Reputatie 7
Badge +20

Oei, dat is balen zeg @Mark.k, ik had op ander nieuws gehoopt.

Ik zie dat je nadat je dit bericht hebt geplaatst, een aantal keer met ons hebt gebeld en het lijkt er op dat je uiteindelijk een collega hebt gesproken die goed uit heeft kunnen leggen hoe de vork in de steel steekt. Kan ik nu nog iets voor je betekenen? Of weet je eerst voldoende?

Hoi,

Tot nu weet ik nog helemaal niets waarom het niet werkt, er word nu een noodpakket opgestuurd en er word een specialist ingeschakeld om te kijken wat er mis gaat mocht dit niet werken zit er helaas niets anders op dan het contract te beëindigen. 

Gr,

Mark

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mark.k, omdat ik er een beetje raar tegenaan keek heb ik hulptroepen ingeschakeld en heb ik van mijn collega vernomen dat jullie elkaar hebben gesproken en dar er vanmiddag een monteur langs komt om te kijken wat er toch mis gaat.

Uiteraard hoop ik dat deze monteur alles goed aan de praat krijgt zodat je alsnog een prima werkende verbinding zult hebben 😊 Als dat het geval is, raad ik je aan om direct met 0800 -0402 te bellen, zodat de opzegging die er nu in is gezet er weer uitgehaald kan worden!

Hallo,

Vreemd genoeg heb ik zelf helemaal niet opgezegd maar afgesproken dat er een noodpakket zou worden opgestuurd en er later in de week een speciaallist aan de slag zou gaan met dit probleem, vanochtend kreeg ik een mailtje dat ik zou hebben opgezegd, en een uurtje erna werd ik gebeld hoe de stand van zaken was , deze kpn medewerker kon wel een monteur aansturen vandaag.

 

Afijn ik wacht de monteur en zijn bevindingen af mocht alles weer werken dan bel ik het nummer om de opzegging g te annuleren.

 

Gr,

Mark

Reputatie 7
Badge +20

Yes, ik begreep al van mijn collega dat die opzegging helemaal nog niet de bedoeling was 🤔

Ik hoor graag nog van je wat de uitkomst is van het monteursbezoek, zou fijn zijn als het vanaf vanmiddag helemaal in orde is!

Beste,

Vandaag is de monteur geweest hieronder een kopie van de werkbon.

Hieruit is op te maken dat onze eigen kabel niet goed zou zijn omdat ik dit zelf ook al wilde uitsluiten heb ik de modem eerder al direct op het glasvezel aansluitpunt beneden aangesloten met hetzelfde resultaat!

Op dit moment werkt tv nog steeds goed maar internet dus nog steeds niet wel heb ik vanavond ontdekt dat de telefoons die wifi6 ondersteunen ( galaxy 20fe en galaxy s10 )Een heel stuk trager zijn de fe komt soms maar tot 8mb download de oudere komen wel aan de 300mb wat opvalt is dat als het modem net aanstaat de wifi wel weer sneller is wat de monteur ook zei tot in tegenstelling van de helpdesk de wifi manager gebruiken we niet en ook geen stekkers loshalen omdat ze waarschijnlijk dan niet kunnen zien of er iets weg valt door een hardware probleem.

Al met al ben ik nog steeds niet tevreden een gigabit aansluiting waar je niet eens behoorlijke snelheden mee haalt en nu ik de werkbon bekijk willen jullie ook nog 75 euro rekenen om twee utp stekkertjes eraan te knijpen met als resultaat hetzelfde als de modem direct aan het aansluitpunt beneden hangt voor nu heb ik de switch los gehaald en toch nog een keer wifi manager doorlopen met nog steeds het resultaat dat ik intern geblokkeerd ben ik kijk dit nog een paar dagen aan hoop dat er nog wat tips binnen komen maar ben er bang voor.

 

 

 

Geleverd/vervangen producten en materialen Uitgevoerde werkzaamheden 1 Installatiegarantie: Internet, iTV en WiFi 4 1 Extra installatiewensen, kosten klant (per 15 min) Meerwerk per 15 minuten op klantlocatie € € € 0,00 60,00 15,00 _____________________________________________________________________________________________ Opmerking monteur Bij de klant aangekomen, Alles nagelopen 2x slecht aangesloten utp connectors welke de klant aan de utp heeft gemaakt bij wiebelen aan de kabel had deze geen connectie meer. 2x nieuwe rj45 utp stekkers eraan gemonteerd en deze werken uitstekend nu is er geen storing meer te zien snelheid is bedraad 950 argus en 771 Wi-Fi 6 telefoon. Het modem had de klant namelijk boven aangesloten staan via deze kabel aan de nt beneden enkel heeft de klant nog een linksys switch deze vertoont voor nu géén gebreken advies gegeven als de verbinding hapert alles via het modem aan te sluiten en de linksys los te koppelen. Klant is op de hoogte gebracht van de kosten. Voorrijkosten en 1x 15 meerwerk ivm binnengeleiding. Voo akkoord van de werkzaamheden en de kosten tekent de klant hieronder. _____________________________________________________________________________________________ Kosten serviceopdracht Standaard Arbeidsloon Standaard Materiaalkosten Materiaalkosten Arbeidsloon Totaalbedrag incl. 21% btw (€ 13,02) Bedrag € € € € 0,00 0,00 0,00 75,00 75,00

Hierbij nog een link van een speedtest .

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/7bee9810-d2f4-11ec-b179-d387dd925f45

Hier nog een van 14-05 om ongeveer 07:00 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/68da0170-d343-11ec-a4be-e5c7dd0f81bd

 

Reputatie 7
Badge +11

monteur Bij de klant aangekomen, Alles nagelopen 2x slecht aangesloten utp connectors welke de klant aan de utp heeft gemaakt bij wiebelen aan de kabel had deze geen connectie meer. 2x nieuwe rj45 utp stekkers eraan gemonteerd en deze werken uitstekend nu is er geen storing meer te zien snelheid is bedraad 950 argus en 771 Wi-Fi 6 telefoon. Het modem had de klant namelijk boven aangesloten staan via deze kabel aan de nt beneden enkel heeft de klant nog een linksys switch deze vertoont voor nu géén gebreken advies gegeven als de verbinding hapert alles via het modem aan te sluiten en de linksys los te koppelen.

Ik begrijp niet volledig hoe het nu zit aangesloten. Er loopt een UTP naar boven toe en van daaruit een kabel terug naar de meterkast om vervolgens via de Linksys-switch gedistribueerd te worden door het netwerk? Indien dat het geval is: welk type Linksys switch is dit? Hangt hier ook een iTV-ontvanger aan vast? Ondersteunt de switch IGMP Snooping?

 

Over de kosten die gemaakt zijn kan ik geen uitspraak doen maar ik weet zeker dat @Maja_ weer langs komt om mee te kijken.

Even voor de duidelijkheid: we hebben zelf een drive-in woning en de woonkamer op de 1e verdieping er is een utp kabel vanaf het glasvezelkastje vanaf de begane grond naar de eerste omdat de modem dan centraal in huis komt te staan, vanaf de modem gaat er 1 kabel naar de switch.

Maar omdat k alles uit wilde sluiten zowiezo de kabel van beneden naar boven omdat dit het enige is wat anders is na de overstap van ziggo heb ik de kpn modem direct met de bijgeleverde kabel beneden op het gas aansluitpunt aangesloten dit leek beter te werken en kreeg op mijn galaxy s20fe rond de 400 download en 600 upload toen de wifi manager doorlopen en die zegt de verbinding is trager dan we verwachten en dan klik je door om het netwerk te optimaliseren en dan krijg ik als eind resultaat de aansluiting naar de centrale is goed maar intern ben je geblokkeerd waarschijnlijk heb je een factuur niet voldaan, of zoiets.

Het begint er op te lijken dat als het modem uit is geweest het een paar uur doet en dan instort

P.s.

Op dit moment staat de modem boven ,switch los maken heeft geen invloed .

Bedankt voor het meedenken!

Gr,

Mark

Vandaag lijkt het wat beter te werken 127,7 Mbps down en 107,3 up 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/797e1b80-d42c-11ec-a0bf-f9f51cebc254

 

Vaag, denk probeer het nog eens nu weer niet boven de 10 Mbps 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/3d01aea0-d42d-11ec-a0bf-f9f51cebc254

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus als ik het goed begrijp heeft de monteur geconstateerd dat het probleem veroorzaakt werd doordat de stekkertjes van je UTP kabel niet goed vastzaten? In dat geval is het volgens onze regels terecht dat er kosten in rekening worden gebracht, maar zelf wil ik toch voorstellen om de helft hiervan te vergoeden, zeker ook omdat jouw oorspronkelijke probleem nog niet verholpen lijkt te zijn 😕

Waar ik nu het meest benieuwd naar ben: als je een apparaat via de kabel rechtstreeks op je modem aansluit, welke snelheid haal je dan? Wifi is en blijft een stuk gevoeliger voor verstoringen, maar via de kabel zou je toch wel ruim boven de 900Mb uit moeten komen, zoals de monteur ook gemeten heeft. Is dat nu ook o? Of is die snelheid weer gekelderd?

Dan heb je het nog steeds niet goed begrepen,

De modem heeft een lage snelheid boven om uit te sluiten of het aan onze eigen kabel lag hebben wij het modem direct beneden waar het glasvezel binnen komt aangesloten toen hadden we even een betere verbinding later kate deze weer in op advies van de helpdesk een reset uitgevoerd en toen de wifimanager doorlopen met als resultaat rond de 600 mbps een paar uur later weer ruk (alles stond nog beneden zonder eigen kabel) s,avonds heb ik alles van stroo. Gehaald ook dat kastje waar het glas binnen komt en naa een paar minuten weer aangesloten en direkt de wifi manager doorlopen resultaat was dat de aansluiting goed zou zijn maar intern iets geblokkeerd was dit zou kunnen komen omdat de factuur niet betaald zou zijn afijn omdat er toch een verbinding was modem boven gezet met alleen de tv eraan en dit werkte volgende dag weer slecht wifi .

 

Op dit moment staat de modem boven zoals de monteur het heeft achter gelaten en zit ok max 3 meter va  het modem en dan toch geen stabiel wifi soms zo erg dat ik 4g inschakel.

Moet ik nu weer die wifi manager doorlopen ?

Gr,

Mark

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/42989a30-d442-11ec-bf5c-8130f4bfdf42

Nu 7 mbps

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp het wel @Mark.k, maar probeer nu eerst te achterhalen of je verbinding zelf wel goed is nu. Daarbij heb ik het dus niet over de wifi. Onze monteur heeft geconstateerd dat er, met de nieuwe stekkertjes op je UTP kabel, 950Mb binnenkwam via een bekabelde verbinding. Mijn vraag aan jou is nu: is dat op het moment nog steeds zo? 

Als dit nog steeds zo is, weet ik dat we ons púúr op de wifi moeten richten, omdat je dan alleen een wifi probleem hebt. Als die snelheid via een bekabeld aangesloten apparaat nu lager ligt, zal dat ook impact hebben op je wifi snelheid, en moeten we ons in eerste instantie op de algehele verbinding richten. Je hoort nu bijna 1Gb aan snelheid binnen te halen via een bekabelde verbinding en als dat niet zo is moeten we daar actie op ondernemen. 

Beste,

Nu op een  nieuwe lenovo laptop getest direct met een kabel op het modem aangesloten, het is nog steeds niet snel maar ik heb eerlijk gezegd vanaf zondag geen 4g meer hoeven inschakelen dus de verbinding is ook stabieler geworden op de telefoon zou het nu nog zin hebben om alsnog de wifi manager te draaien of doet deze geen instellingen optimaliseren of iets dergelijks

 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/1a2230d0-d60d-11ec-bfc3-b38e688d2797

 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/e79c3b10-d60c-11ec-a998-fb02788b17f2

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dat is dan toch voorzichtig aan goed nieuws, wat betreft de stabiliteit 😊

De WifiManager doorlopen heeft normaal gesproken absoluut wel zin, maar jij loopt tegen die onterechte melding aan over de blokkade. Inmiddels weet ik dat hier een verstoring mee is, waarvan onze technische dienst de oorzaak nog niet volledig heeft achterhaald. Daardoor ben ik bang dat je nu wéér tegen die melding aan zal gaan lopen, als je het weer probeert. Ik zal even navraag doen, of er zicht is op een oplossing hiervoor!

Hoi,

Afgelopen maandag de v12 modem omgeruild voor een andere i.o.m. de helpdesk nu nog steeds stabiel als dit zoblijft hoor je mij niet meer klagen.👍

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/2f2f9d30-dc40-11ec-97f1-37d590434668

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is goed nieuws @Mark.k 😃 Ik hoop dat ik je niet meer zal horen klagen 😉

Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben over je abonnement, aarzel dan vooral niet om ze hier te stellen!