Beantwoord

Ik heb glasvezel alles-in-een standaard, hoe weet ik wat de gecontracteerde upload/download snelheid is en hoe kan ik evt aanpassen ?

  • 22 November 2020
  • 7 reacties
  • 89 keer bekeken

Er staat niets op de factuur of in MijnKPN, behalve dus “standaard”.
 

Ook zie ik geen mogelijkheden om glasvezel Abbo evt te verhogen maar wordt in een kringetje gestuurd richting Hussle.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 December 2020, 11:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Standaard is volgens mij 50/50, dit zou je ook eenvoudig bedraad via de KPN Speedtest kunnen checken.

Via, MijnKPN → Producten → Thuis → “Extra opties wijzigen of toevoegen” → Internet, zou je de mogelijkheden moeten kunnen zien die beschikbaar zijn binnen jouw huidige abonnement.

 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom, @Egtwel0660!! Als er echt ook Glasvezel in de naam zit, dan is het een best oud abonnement. Als het een pakket is dat je hebt genomen vanaf 2012, dan is de snelheid 100 Mbit. Is het een ouder pakket, dan is het waarschijnlijk nog 50 Mbit. Ik kan dit voor je nakijken als je wilt. Vul dan even je forumprofiel in en reageer hier weer :)

Hallo Erik,

 ik heb mijn forumprofiel aangepast, ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

@Dennis-L , ook bedankt voor de tip !

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Erik,

 ik heb mijn forumprofiel aangepast, ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

@Dennis-L , ook bedankt voor de tip !

Alles-in-1 Standaard:

  • 100 mbit internet
  • 2 tv ontvangers + opnemen
  • Spotify 
  • Telefonie

Bij Hussel word dat:

  • Hussel 100: € 47,50
  • TV: € 15,-
  • Spotify: € 9,99
  • Telefonie: € 2,-

Maakt € 74,49.

Heeft u ook een mobiel abonnement bij KPN? Dan heeft u nu het gratis pluspakket. Bij Hussel kost dit € 6,99 en hier gaat vervolgens 5 euro entertainmentvoordeel vanaf. Effectief betaal je dan dus € 1,99 bovenop de € 74,49.

Heeft u nu het gratis pluspakket,  dan kunt u dit nu gratis omruilen voor FOX Sports. Bij Hussel moet je hier gewoon voor betalen. FOX Sports kost 6 euro meer dan het pluspakket. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je @Egtwel0660! Ik heb gekeken en het is een abonnement dat stamt uit 2014, en deze heeft een 100/100 Mbit snelheid.

 

Om even aan te haken bij wat Nick schrijft, het klopt wat hij zegt. In jouw geval alleen heb je Fox Sports als gratis zenderpakket vanuit KPN Compleet (omdat je ook mobiel heb). KPN Compleet vervalt bij overstap naar Hussel. Daar krijg je entertainmentvoordeel voor terug. Dus in dat geval zou je, bij een overstap naar Hussel met behoud van alles wat je nu hebt, uitkomen op €74,49 die Nick al noemt + €12,99 voor Fox Sports - €5 entertainmentvoordeel = €82.48. Dat is meer dan wat je nu betaalt. Dus als je verder geen wijzigingen wilt doen in de inhoud van het pakket, dan zou ik niet wijzigen. Als je meer snelheid zou willen (er is 1GB max leverbaar op jouw adres) en/of je zou andere dingen willen aanpassen in je abonnement, dan kan het nodig of voordelig zijn om wel over te gaan naar Hussel.

Bedankt voor de antwoorden !

in the end maakt het dus niet zo heel veel uit. Telefonie {vaste lijn) is niet noodzakelijk bij evt overstap naar Hussle.

Om het plaatje compleet te maken :

 

ik zou ook graag Spotify Premium willen inruilen voor Spotify Family (4 gebruikers).

Is het correct dat dan ik dan daar 5 euro extra voor betaal tov van Spotify Premium ?

 

Zou ik enig merkbaar snelheid voordeel hebben bij verhoging naar bijv. 200 Mbit ?

Heb nu op elke verdieping een UniFi bedraad acces point plus ook bedrade aansluitingen voor oa laptops en PlayStation.

Op zich niet echt grote snelheidsproblemen, maar kan altijd beter denk ik dan maar !

Plus, wat zijn de kosten voor 200 ipv 100 mbit in Hussle ?


Tot slot, we hebben ook nog in totaal 4 mobiele SIM only  “gekoppelde” KPN aansluitingen, maar dat heeft volgens mij verder geen invloed op de Hussle ?

 

Alvast bedankt  maar weer !

Reputatie 7
Badge +30

Als je gebruik wilt maken van Spotify Family, dan is overstap naar Hussel nodig. Dit omdat je nu een abonnement hebt waarbij Spotify inbegrepen zit. Dus dan hebben we niet de mogelijkheid om dat uit te zetten als je Family zou activeren. Family kost €14,99, Premium kost los €9,99. 

Of je veel gaat merken van een snelheidsverhoging kan ik niet zo beoordelen. Maar, dat is maandelijks opzegbaar. Dus je kunt het een maandje proberen, en als het geen toegevoegde waarde blijkt te geven kun je het daarna weer terugdoen naar 100.

De gekoppelde mobiele abonnementen zorgen ervoor dat je €5 entertainmentkorting krijgt als je het aanpast naar Hussel. En je kunt, net als nu, onderling gratis bellen tussen alle 5 de nummers (mobiel en vast). Verder doet het niets.