Beantwoord

Ik heb last van packetloss in Overwatch, wat te doen?

  • 5 November 2019
  • 11 reacties
  • 224 keer bekeken

Hoi.

Heel vaak als ik Overwatch speel, een game van Blizzard, heb ik last van packet loss. Dit leidt ertoe dat ik een latency van soms wel 500ms heb en ik het spel niet kan spelen of wordt gedisconnect. Toen heb ik contact opgenomen met Blizzard, maar zij zeiden dat het probleem bij de provider lag, omdat ik als ik het me goed herinner niet binnen het gebied van de server lag(?). Dit zou dan geleid hebben tot packet loss en dus de lag. Maar toen ik met KPN contact opnam zeiden ze gelijk dat ze hier niks aan kunnen doen. Wat moet ik nu doen? Het is op deze manier onspeelbaar..

 

icon

Beste antwoord door xorinzor 10 November 2019, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Beste@Lee28 

Kijk eerst even of je met de Blizzard server in Amsterdam verbonden bent, hier staat hoe dat moet: https://unbanster.com/check-change-overwatch-server/. Als dat niet zo is zit het probleem bij Blizzard.

Als je wel gewoon met Amsterdam verbonden bent begin dan met een Factory Reset van je modem. Kost je even werk om alles weer in te stellen maar dan weet je zeker dat daar het probleem niet zit.

Heb je DSL of Glasvezel?

Hoe is je pc verbonden met je modem? Het allerbeste is bekabeld maar als dat echt niet mogelijk is gebruik dan 5 GHz Wifi. Hier thuis speelt iemand Overwatch via deze Wifi maar ik moet erbij zeggen dat geen andere Wifi netwerken zichtbaar zijn van buren dus geen storing. De laptop staat ook niet erg ver van het modem, signaalsterkte is heel goed. Latency is gemiddeld 30 ms. Ik heb DSL.

Groet, Folkert

Beste@Lee28 

Kijk eerst even of je met de Blizzard server in Amsterdam verbonden bent, hier staat hoe dat moet: https://unbanster.com/check-change-overwatch-server/. Als dat niet zo is zit het probleem bij Blizzard.

Als je wel gewoon met Amsterdam verbonden bent begin dan met een Factory Reset van je modem. Kost je even werk om alles weer in te stellen maar dan weet je zeker dat daar het probleem niet zit.

Heb je DSL of Glasvezel?

Hoe is je pc verbonden met je modem? Het allerbeste is bekabeld maar als dat echt niet mogelijk is gebruik dan 5 GHz Wifi. Hier thuis speelt iemand Overwatch via deze Wifi maar ik moet erbij zeggen dat geen andere Wifi netwerken zichtbaar zijn van buren dus geen storing. De laptop staat ook niet erg ver van het modem, signaalsterkte is heel goed. Latency is gemiddeld 30 ms. Ik heb DSL.

Groet, Folkert

Ik ben inderdaad gewoon met Amsterdam verbonden.

Daarnaast zit ik op dit moment niet meer op de kabel, aangezien de port in de muur waar de internetkabel ingaat en dan naar de computer kapot is. Ik zit op dit moment dus gewoon op een wifi kastje. Tevens heb ik ook glasvezel. Latency hier is over het algemeen ook 30ms, maar elke maand ongeveer, misschien wel vaker heb ik last van het probleem. Ik zal vragen aan blizzard of ik toegang kan krijgen tot vorige gesprekken, om specifiekere informatie te verkrijgen

Reputatie 7

Wat is de uploadsnelheid van jouw internetverbinding?

Meet dit eens vanaf een bekabeld aangesloten PC via https://kpn-itns.speedtestcustom.com.

Hoi @Lee28 . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat het over het algemeen goed gaat maar dat je een paar keer per maand een hele slechte ping hebt? Kun je @wjb 's vraag beantwoorden? Deze test is met name interessant als je het probleem ervaart.

Had je dit ook toen je nog bekabeld speelde? 

Hoi@Lee28 . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat het over het algemeen goed gaat maar dat je een paar keer per maand een hele slechte ping hebt? Kun je@wjb 's vraag beantwoorden? Deze test is met name interessant als je het probleem ervaart.

Had je dit ook toen je nog bekabeld speelde? 

Hoi

Ik heb de uploadsnelheid al vaker gemeten, maar die is eigenlijk altijd goed. Deze problemen had ik nog niet toen ik via de kabel speelde, maar aangezien de poort in de muur kapot is kan ik ook niet terug op de kabel.

Het probleem is inderdaad maar eens in de zoveel tijd, maar ik heb daarnaast nog geen reactie van blizzrad met de precieze info.

Geen idee wat ik op dit moment nog kan proberen.

 

Mvg

Reputatie 7

Hoi

Ik heb de uploadsnelheid al vaker gemeten, maar die is eigenlijk altijd goed.

En hoeveel Mbps meet je dan als uploadsnelheid?

Plaats hier eens een screenshot van een speedtest meting via deze site vanaf een bekabeld aangesloten PC.

Reputatie 2

Deze problemen had ik nog niet toen ik via de kabel speelde, maar aangezien de poort in de muur kapot is kan ik ook niet terug op de kabel.

 

WiFi is niet de beste verbindingsmethode voor het spelen van (online) games. Waar bij bekabeld pakketjes continue (en tegelijkertijd) heen en weer gestuurd kunnen worden kan dat bij WiFi niet (als ik me goed herinner komt hier in Wifi 6 verandering in, but don't quote me on that).

Een goed filmpje van linus tech tips wat dit uitlegt kun je hier bekijken.

 

Dat je sporarisch packetloss hebt is helaas dus niet zo gek, en ik vrees dat de enige oplossing is om de kabel te fixen. Als je een kabel hebt die lang genoeg is kun je deze vaak via de oude kabel door de muur trekken door deze er bijv. aan vast te tapen of te knopen (dit hangt dan weer af van hoe de kabel in je muur gemonteerd zit, en ben ik ook geen expert in).

Ik sluit me aan bij @xorinzor . Een kabel is de meest betrouwbare oplossing. 

Mocht dit écht geen oplossing zijn is het verstandig om te experimenteren met verschillende kanalen en plaatsing van experiabox/wifi versterkers. 

Ik heb niks meer van je gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

@Erwin_ 

Blizzard heeft me nog niet kunnen helpen, maar heb eventueel wel een traceroute test. Is het mogelijk deze even te pm’en?

Ja hoor, dat mag. Je kunt me altijd een privéberichtje sturen.

Ik moet er wel bij aantekenen dat, als jij bekabeld wel een goede verbinding met de server hebt. Die traceroute niet zoveel zin zal hebben. In dat geval zal het eerder met wifi te maken hebben.

Mocht jij het idee hebben dat het spel óók bekabeld op bepaalde momenten onspeelbaar is en je denkt dat het in onze routering zit, zie ik je berichtje tegemoet.Â