Ik heb slecht wifi op de camping

  • 2 July 2020
  • 6 reacties
  • 361 keer bekeken

nou ik ben momenteel op de camping ook daar is het een en al ellende met de wifi ik vraag mij af of daar nou niet een oplossing voor te vinden is wij hebben hier gratis WiFi maar als er een paar personen gebruik van maken heb ik hooguit 1 streepje ik ga na het seizoen uit proberen of ik thuis een betere wifi kan ontvangen.dat hele wifi gedoe bezorgd mij een hoop ellen

 

 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


6 reacties

Heeft de campingeigenaar een contract met KPN daarvoor?

Hoe dan ook, je moet volgens mij bij de eigenaar zijn.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Bernhard en welkom op het forum :)

 

Zoals @PeterG al aangeeft, denk ik dat je hiervoor bij de eigenaar van de camping moet zijn. Al blijven dit lastige zaken op een camping omdat je met ontzettend veel mensen op hetzelfde draadloze netwerk zit. Overbelasting ligt dan al gauw op de loer. Wi-Fi is leuk en aardig maar kent nu eenmaal ook zijn beperkingen, houd daar wel altijd rekening mee. Mocht je nog iets van ons verwachten, laat het dan weten! Anders voor nu nog een mooie zondag toegewenst.

. . als er een paar personen gebruik van maken heb ik hooguit 1 streepje  . . .

Dus als er meer mensen de wifi gebruiken dan wordt het zendvermogen verdeeld blijkbaar ?

Hoe dan ook is de vraag of het aan de totale internetsnelheid ligt of dat de beperking zit in het wifi station, opstelling.

Als je met het apparaat naar het wifi punt gaat is het dan wel goed of beter ?

 

 

ja kees als ik naar het uitgangpunt gaat bij de receptie is het inderdaad beter , maar mijn vraag is eigenlijk ik zie overal reclame over WIFI versterkers, zouden die dingen ook weken?want ik hoor ook veel dat het allemaal nep is en dat geen verbetering geven Groetjes Bernhard

Wifi versterker heb je in dit geval geen reet aan. Die zou je dan halverwege het dichtstbijzijnde accesspoint en je campeerplek moeten hebben. Maar ja, het is een heel ander gebeuren dan je wifi thuis. Hoe kom je aan stroom op die plek? Hoe meld je 'm aan? De eigenaar / bedrijf die het netwerk heeft aangelegd zullen je echt de gegevens niet geven.

Bovendien verbetert zo'n ding alleen het zendbereik maar niet de snelheid (thuis ook).

Tja, camperen is behelpen. Zo’n netwerk is, ook qua snelheid, geschikt om je mail te checken en je bankrekening enzo. Maar snellere dingen als TV kijken (via de KPN ITV app bv) zit er niet echt in.

Vroeger hadden we niks van dat al op de camping / vakantiehuisje. Zeker in Zuid Frankrijk waren we al blij als we de krant met 24 uur vertraging hadden. TV keken we helemaal niet gedurende 3 weken.

Aha, op die manier, dan zijn we al weer een stukje verder.

Je zou dan idd een doorgever kunnen gebruiken, ik gebruikte daar wel een mifi kastje voor, die leg of hang je dan op een plek waar wel ontvangst is en jouw apparaat ook kan bereiken.

Een relais, satelliet, doorgever, het idee is duidelijk (hoop ik).

Reageer