Vraag

Ik heb thuis geen wifi meer op mijn telefoon.

  • 26 November 2021
  • 12 reacties
  • 92 keer bekeken

Mijn telefoon maakt geen contact met WiFi. Waar ik kom, heb ik WiFi. Thuis niet. Kost me iedere keer minstens 30 min om WiFi te krijgen. Telefoon uit, opnieuw wachtwoord instellen etc 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Mijn telefoon maakt geen contact met WiFi. Waar ik kom, heb ik WiFi. Thuis niet. Kost me iedere keer minstens 30 min om WiFi te krijgen. Telefoon uit, opnieuw wachtwoord instellen etc 

Welk modem heb je?

Kpn

Welk type modem. Wat staat er op het kastje? V10, V10A, Box 12 of een ander type?

Experia v10

Heb je ook KPN versterkers in gebruik? Zo niet, dan zou je kunnen proberen om de 2.4 en de 5 Ghz te scheiden in het modem. Kijken of dit even tijdelijk het probleem oplost.

Ik heb er twee; op de 2e en 3e verdieping 

Heeft u de netwerkinstellingen van de telefoon al een keer gereset?

Jazeker 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb er twee; op de 2e en 3e verdieping 

Welke heeft u? Witte ronde SuperWiFi's? Of zwarte vierkante Experia WiFi's?

Of een ander model? Wit en vierkant? De dual band versterkers? 

Heeft u nog meer apparaten op WiFi? Heeft u daar ook problemen mee? Of werken die goed?

Ronde Superwifi 2x, op 2e en 3e verdieping en 1 zwarte 

overige apparaten geen probleem. 

 

Reputatie 7
Badge +11

Die TP-Link, heeft die een andere wifinaam dan de wifi van de twee Superwifipunten? Het kan zijn dat de telefoon moeite heeft met kiezen en daardoor niet goed uit komt. Als die TP-Link alleen voor wifi gebruikt wordt dan zou ik die de deur uit doen en vervangen voor een extra Superwifipunt. Dan krijg je één netwerk bestaande uit punten die ook nog eens met elkaar communiceren.

 

Edit: Ik zie nu dat de TP-Link geen router is maar een switch. Die zou dus sowieso niets met wifi moeten doen. Zit er toevallig een wifipunt aan die switch aangesloten en tegelijk ook een interactieve tv-ontvanger? Dat zou namelijk nog wel eens voor problemen kunnen zorgen door het gebrek aan een protocol genaamd IGMP Snooping.

Hoe kom ik erachter of ze andere namen hebben?