Beantwoord

Ik kan geen port mappings toevoegen of aanpassen

  • 26 September 2019
  • 6 reacties
  • 140 keer bekeken

Ik probeer op mijn Experia box v10a een nieuwe port forwarding toe te voegen. Dit heb ik het verleden ook al eens gedaan en toe werkte het zonder problemen.

Nu werkt het echter niet meer. Ik kan geen nieuwe port forwarding meer toevoegen en bestaande niet meer aanpassen. Wel kan ik bestaande verwijderen. Ik zit ver onder het limit van 32 en zelfs na het verwijderen van een bestaande port forwarding kan ik ook geen nieuwe toevoegen.

Ik heb hierover gebeld met de servicedesk. Ze waren erg onbehulpzaam en zeiden dat ze me niet verder konden helpen. Het enige wat ik volgens hun kon doen is de vraag via dit forum stellen.

Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen. Anders moet ik maar een andere provider gaan zoeken. Wat erg jammer zou zijn als het om zo'n kleinigheidje gaat.
icon

Beste antwoord door omridehek 26 September 2019, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Je zou kunnen overwegen om het ding eens te resetten, maar dan moet je wel alles opnieuw invoeren.
Je zou kunnen overwegen om het ding eens te resetten, maar dan moet je wel alles opnieuw invoeren.
Groot nadeel van deze aanpak is dat dit geen garantie beidt dat het daarna wel gaat werken. Als het niet werkt ben ik ook de bestaande port forwardings kwijt waardoor de impact van het probleem nog groter wordt.
Reputatie 7
Badge +24
Dan kun je beter niets doen en het zo laten 😉
Dan kun je beter niets doen en het zo laten 😉
Nou dat ben ik dan ook weer niet met je eens. Je voorstel brengt (voor mij) een onacceptabel risico met zich mee. Daardoor vind ik het in dit geval een slecht voorstel. Wil niet zeggen dat ik verder niks wil proberen.

Na veel zoeken en proberen kwam ik er achter dat de Experia box UI in de meeste browsers niet goed werkt. Uiteindelijk kwam ik er achter dat als je het in Chrome blijft proberen het uiteindelijk wel opgeslagen wordt. Waarom het soms wel werkt en soms niet blijft me onduidelijk. Maar goed de port is open dus ik kan verder.

Gezien de gebrekkige service en minderwaardige apparatuur die ze erbij leveren ga ik denk ik alsnog naar een andere provider. Maar tot die tijd kan ik in ieder geval wel vooruit.

Hopelijk heeft een ander nog iets aan deze "oplossing".
Reputatie 7
Badge +24
Hi O, welkom op het forum.

Ik heb hier ook even een V10A aangeslingerd en zover ik merk kan ik met Chrome, Firefox en Edge inloggen en werken. Ik ben dan benieuwd waarom het bij jou niet goed werkt. De eerste stap is, zoals hierboven aangegeven, een reset. Ik zeg dit niet om je te jennen oid.

Jammer om je weg te zien gaan bij ons. Je weet me te vinden hier mocht ik nog iets kunnen doen en mocht je alsnog een reset willen uitvoeren. 🙂
Hi O, welkom op het forum.

Ik heb hier ook even een V10A aangeslingerd en zover ik merk kan ik met Chrome, Firefox en Edge inloggen en werken. Ik ben dan benieuwd waarom het bij jou niet goed werkt. De eerste stap is, zoals hierboven aangegeven, een reset. Ik zeg dit niet om je te jennen oid.

Jammer om je weg te zien gaan bij ons. Je weet me te vinden hier mocht ik nog iets kunnen doen en mocht je alsnog een reset willen uitvoeren. :)


Hey Alex,

Goed om te horen dat het "out of the box" wel werkt. Dan zijn er maar een beperkte hoeveelheid mensen die dit probleem zullen ervaren.

Een reset is voor mij niet handig om te doen. Alle services die nu werken via de poorten die ik open heb staan werken dan (op zijn minst) tijdelijk niet. Ik heb ook niet zo de behoefte om iets wat nu werkt en gebruikt wordt in te zetten als test middel.

Ik snap dat jullie dit verder willen testen, vastleggen en oplossen. Wellicht is het voor jullie mogelijk om in te loggen op mijn Experia box om daar settings en versie te controleren. Dan kunnen jullie met een losse Experia box (met dezelfde settings en versie) testen zonder dat iemand er last van heeft.

Aangezien dit al meer tijd heeft gekost dan mij lief is wil ik het hier verder bij laten.