Beantwoord

Ik kan het aansluitpunt in mijn nieuwe woning niet vinden

  • 12 October 2021
  • 21 reacties
  • 707 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ga verhuizen maar vind in het nieuwe huis de aansluiting niet. Ik zie alleen deze bijzondere modem zonder ingangen 

Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 October 2021, 13:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hoi @Susanj. . Ik heb geen idee wat dat voor ding is.  Ik herken het in ieder geval niet als een KPN aansluitpunt.

Kun jij in je profiel de adresgegevens van de nieuwe woning zetten en mij een seintje geven? Weet je toevallig ook wat voor diensten de vorige eigenaars/huurders afnamen?

Reputatie 1

Ik heb het adres aangepast. 
geen idee wat de vorige bewoner had. Is een huurflat en niet te achterhalen. Niets gezien bij de oude post. 
heb net het verhuisformulier bij jullie ingevuld. Verhuizing is bevestigd. Daar word aangegeven dat er contact opgenomen word ivm glasvezel?  

Er staan geen letters bij je postcode, @Susanj.  ;-) Kun je die nog toevoegen?

Reputatie 1

Excuus. Toegevoegd. 

Het lijkt er op dat in 2012 er een poging is gedaan om in die woning een glasvezelaansluiting te maken. De toenmalige bewoner heeft toen echter niet gereageerd. Daar is het bij gebleven.  Ik krijg het vermoeden dat dát ding op de foto een dummy is waarbij het destijds de bedoeling was dat daar je glasvezelkabel op zou worden aangesloten.

@JanD @Babylonia : herkennen jullie dit misschien als een oude telfort FTU?

Als het goed is ligt de glasdraad ‘voor de deur’..  Er zal een KPNNetwerk monteur komen op de afgesproken datum om een kastje te plaatsen. Hij/zij zal dan ook gelijk de verbinding testen en de bevindingen doorgeven aan KPN.  Als dat allemaal lukt, kun jij diezelfde dag je modem aansluiten en heb je diensten. 

Reputatie 7
Badge +10

Die “Packetfront” is wel een heel oude glasvezel aansluiting.
Bij mezelf heb ik een nieuwer type.  Maar er staat me wel iets van bij dat dit soort kastjes indertijd mogelijk bij “(Ons) Brabant Net” werden gebruikt, en enkele omliggende gemeenten rondom Eindhoven (Nuenen, Waalre ??).   Diverse van die netwerken zijn overgenomen door KPN.

Elders in het land zullen vergelijkbare situaties te vinden zijn, met vergelijkbare “packetfront” kastjes?

Deze is niet afgemonteerd.  Ligt er naar ik vermoed dan inderdaad (ingegraven net onder de grond) voor het huis dan nog wel een opgerold rolletje glasvezel om alsnog afgemonteerd te worden met nu dan wel een hedendaagse FTU.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Erwin_ ,

Een 10 jaar oude ONT van Reggefiber, zie link

Hallo @Susanj. 

Het onderste klepje kan open (misschien) is er kan een type nummer te zien ?

Groet Bart

Thnx, @Babylonia en @Bart_2020 . Dan is dat puzzeltje ook opgelost. 

@Susanj. De KPNNetwerk monteur zal er een nieuw type neerhangen waarop jij vervolgens je experiabox (of eigen router) op kunt aansluiten. Is er wel stroomvoorziening in de buurt van het kastje? Want dat is essentieel.

Reputatie 1

Bedankt voor de uitleg. Ik zie de afspraak tegemoet en dan gaat het goed komen. 
fijne dag! 

Reputatie 1

@Bart_2020   Nee er kon niets open. 
@Erwin_  ja ik zag dat er een stekkerdoos hangt

 

monteur heeft gebeld. Afspraak staat voor maandag. 
bedankt allen 

Reputatie 1

@Erwin_  ik kreeg net een mailtje dat mijn verhuisdatum is aangepast naar 18-10 de datum van de afspraak. Maar dan kan het abonnement nog niet ingaan hoor. Ze komen de 29e pas vloerbedekking leggen en ga ik echt verhuizen. Tot die tijd heb ik het nog nodig op mijn huidige adres aangezien ik ook thuis werk. Kun jij dit ook aanpassen aub?  

Reputatie 7
Badge +11

Die ken ik wel! Ik weet dat XMS Net die dingen veel geplaatst heeft bij de uitrol van hun glasvezelnetwerk maar deze is wel bijzonder omdat er geen glasvezel inloopt. Omdat het een huurflat betreft ben ik wel benieuwd hoe dat toen is gedaan met de glasvezel. Iemand moet namelijk wel deze bak binnen geplaatst hebben.

Een 10 jaar oude ONT van Reggefiber, zie link

Reggefiber heeft dit type FTU/NT nooit gebruikt. Voor zover ik weet zat Reggefiber toen al aan de TY-01, daar werden inderdaad wel Packetfront NT's op gebruikt. Tegenwoordig heeft KPN enkel NT's van Genexis en ZTE. ONT's komen van Nokia (GPON) of Genexis (XGS.PON).

 

Een ONT is het trouwens sowieso niet. Binnen KPN wordt er een duidelijk onderscheid gemaakt tussen NT en ONT. Een NT is enkel bij actief optische netwerken en een ONT is enkel bij PON-verbindingen.

@NHendriks Volgens mij komt er van links boven een glaskabel naar beneden, daar verbaasde ik me over eerlijk gezegt en vraag ik me af of ik het goed zag.

Reputatie 7
Badge +11

@NHendriksVolgens mij komt er van links boven een glaskabel naar beneden, daar verbaasde ik me over eerlijk gezegt en vraag ik me af of ik het goed zag.

Kan me niet voorstellen dat dat een glaskabel is, lijkt meer iets van binnengeleiding, coax of netwerk dus. Ik heb dit soort kasten niet vaak gezien maar de keren dat ik de zag kwam de vezel er aan de onderkant in.

Reputatie 5

@Doornekamp33 @NHendriks @Bart_2020 @Erwin_ 

Deze zijn inderdaad gebruikt door Reggefiber bij aanleg van glasvezel voor Onsbrabantnet.

Aangelegd in mei 2008, 

En 10 jaar later (2018) vervangen bij overstap naar KPN:

 

@Erwin_  ik kreeg net een mailtje dat mijn verhuisdatum is aangepast naar 18-10 de datum van de afspraak. Maar dan kan het abonnement nog niet ingaan hoor. Ze komen de 29e pas vloerbedekking leggen en ga ik echt verhuizen. Tot die tijd heb ik het nog nodig op mijn huidige adres aangezien ik ook thuis werk. Kun jij dit ook aanpassen aub?  

Mooi zo laten staan, @Susanj.  Het is belangrijk dat die KPNNetwerk monteur eerst een glasvezelkastje plaatst en controleert of er een actieve verbinding met ons netwerk in. Ons systeem heeft dan deze datum nodig. 

Het abonnement gaat pas in bij modemkoppeling.  Geef dit ook even aan bij de monteur.  Zodat er niet ter plekke een experiabox aangesloten wordt maar jij hier zelf mee wacht tot 29e.

Reputatie 1

@Erwin_  verhuisdagen is geweest. Ik heb rood op rood aangesloten. Lampjes branden. Tv doet het maar de WiFi niet. Heb alles opnieuw opgestart maar niets. Het lampje op de Expedia box brand ook niet. WiFi punten zijn ook niet aan te sluiten zo. Tips en trucs zijn welkom! 

 

Kun je de experiabox een harde reset geven, @Susanj. ? (welk type experiabox heb je trouwens?)

Er is een goede kans dat de gegevens achterop het modem dan weer de actuele wifi gegevens worden (voor zover die ooit zijn aangepast door jouzelf of een monteur)

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

(is het adres in jouw profiel het actuele adres? Zo niet, zou je die dan voor mij kunnen aanpassen zodat ik jou kan vinden op je nieuwe woning?)

Reputatie 1

@Erwin_ . Het is geluk! Toch bedankt. 

Goed nieuws! Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je mij te vinden.