Beantwoord

Ik kan het wachtwoord van de Experia WiFi niet veranderen

  • 27 January 2020
  • 15 reacties
  • 198 keer bekeken

Ik kan het wachtwoord van de nieuwe Experia wifi versterker(s) niet veranderen. Het apparaat blijft aangeven dat het wachtwoord veranderd moet worden. Soms krijg ik een scherm login op uw wifi netwerk en dan komt de melding onjuist wachtwoord u kunt opnieuw proberen na aantal sec enz. oplopend tot meer dan 180 sec. Resetten heeft ook niet geholpen.

icon

Beste antwoord door Set top box doet het niet meer 13 February 2020, 11:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U probeert het wachtwoord wat op het voetje staat? Heeft u meerdere Experia WiFi's? Zo ja, weet u zeker dat u bij de juiste inlogt?

Jazeker. De ene heeft een IP adres 192.128.14 de ander 192.128.2.150.

En in beide gevallen gaat hij automatisch naar de 150.

 

Herstel!! Excuus.

Jazeker. De ene heeft een IP adres 192.168.2.14 de ander 192.168.2.150.

En in beide gevallen gaat hij automatisch naar de 150.

Reputatie 7
Badge +24

En u weet welke van de 2 die .150 is? Zet anders die andere ff uit om te testen...

OK, hartelijk dank voor de snelle reactie! Dat had ik nog niet uitgeprobeerd. Ik zal dat gaan doen ik denk dat, dat morgen zal worden.

Reputatie 7

Hoi @Set top box doet het niet meer, als er meerdere Experia WiFi zijn, wordt er een aangemerkt als het primaire apparaat. Als je probeert in te loggen op een van beide, ga je automatisch naar de primaire toe. Dat is het apparaat met het 150 ip adres, dat klopt dus. Om het netwerk te beheren kan je ook gebruik maken van de KPN Thuis app, daarvoor hoef je zelf niet eens in te loggen op de Experia WiFi, en hoeft het wachtwoord ook niet aangepast te worden.

Hoi, dankjewel voor het bericht. Als ik probeer in te loggen op het (primaire en of het secundaire) apparaat dan geeft de site aan dat het wachtwoord veranderd dient te worden. Als ik dat dan verander dan komt er eerst een heel bericht dat het wachtwoord niet hetzelfde mag zijn als het voorgaande en allerlei tekens etc: En daar stopt het verhaal. (Uiteraard kloppen de tekens e.d. wel van mijn wachtwoord) Dan log ik in met de gegevens van het desbetreffende station waarvan ik zeker weet dat het de (150 en of de 14) is dan komt de melding dat het wachtwoord fout is en je enkele ogenblikken moet wachten. Ik heb de 2 apparaten omgewisseld om te kijken wat er gebeurd maar dan doet enkel het (150) apparaatje het nog. Bij de andere brand dan alleen de power led groen. Ook heb ik geprobeerd de apparaten te resetten alsmede het modem opnieuw opgestart. (niet die fabrieks- reset)!. Ik heb alles weer teruggezet zoals het was. De verbinding als zodanig is wel goed maar ik kan dus alleen niet meer inloggen op de apparaatjes. mvg, Walter

Reputatie 7

Als er 2 zijn aangesloten zou je automatisch naar de 150 doorgestuurd moeten worden, doordat dat het primaire apparaat is log je alleen op die in en zijn de instellingen gelijk op beide.

Heb je de KPN Thuis app die ik in mijn vorige bericht noemde al geprobeerd? Als je het netwerk daarmee beheert heb je dat wachtwoord in zijn geheel niet nodig, ik ben als vergelijk even benieuwd hoe dat gaat.

Goedemorgen, dank voor uw reactie. Op beide apparaten lukt het niet om in te loggen. Ik heb op uw advies ook de app gedownload en hierbij is het resultaat helaas hetzelfde dan wanneer ik vanuit het IP adres probeer in te loggen. :(    Ik heb het idee dat het resetten niet goed werkt of zo en dat daar iets fout gaat. Kan dat?

Reputatie 7

Dat maakt het wel een vreemde situatie inderdaad. Laten we een paar stappen terug doen en de Experia WiFi's opnieuw aansluiten alsof ze net nieuw zijn. Zou je dat kunnen doen met deze stappen?

  1. Koppel de Experia WiFi's los van de Experia Box
  2. Reset de Experia Box
  3. Reset de Experia WiFi's
  4. Sluit de Experia WiFi's weer aan

Lukt het daarna wel om in de Experia WiFi te komen en het wachtwoord te wijzigen?

Reputatie 7

Hoi @Set top box doet het niet meer, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het al gelukt om bovenstaande stappen te volgen? Ik ben benieuwd of het daarmee gelukt is.

Goedenavond, bedankt voor de herinnering. Excuus maar ik heb nog geen gelegenheid gehad om de apparaten te resetten. Ik laat het weten wat de status is zodra ik het uitgevoerd heb.

Reputatie 7

Geen probleem, dan wacht ik je bevindingen af :slight_smile:

Goedemorgen. Ik heb nogmaals via het IP (150) adres ingelogd en de melding dat ik de code moet veranderen kwam weer.

Ik veranderde de code opnieuw en dit werd nu plots gewoon geaccepteerd. Ik kan zonder probleem inloggen ik zie nu een nieuw menu met een overzicht van het systeem.

Dus het lijkt nu goed zonder het modem en de versterkers hoeven te resetten.:grinning:

Ik ga ervan uit dat het zo wel in orde is.

Bedankt voor de assistentie. :thumbsup:

Met vriendelijke groet Walter.

Reputatie 7

Er is vorige week een update geweest voor de Experia WiFi, het kan zijn dat hier daarvoor stiekem ook een verbetering is doorgevoerd waardoor het nu wel lukte. Verder hebben we beide niet zoveel gedaan volgens mij, dus ik vermoed dat het daar mee te maken heeft :slight_smile:

Graag gedaan, en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.