Beantwoord

Ik kan niet inloggen op de Experia Box V10A

• 6 augustus 2018
  • 47 reacties
  • 23771 keer bekeken

Ik wil voor de eerste keer inloggen in de experiabox. Dit lukt helaas niet zoals overal vermeld wordt met een leeg wachtwoordveld.

Ik heb voor de zekerheid de router gereset omdat de monteur er misschien een wachtwoord had ingezet. Ook na de reset lukt het niet om in te loggen met een leeg wachtwoordveld.
Admin: titel aangepast i.v.m. de vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 28 november 2018, 09:39

Instructie inloggen op de Experia Box V10A:

1) Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254 

2) De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Deze kun je niet veranderen

3) Op de achterkant van de Experia Box V10 A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code. Hieronder een voorbeeld:

7e0a9a4b-df1e-40e2-ad0e-46e0dde48676.png

Let op! De code is hoofdletter en cijfer gevoelig. De o kan ook een 0 (nul) of een O (hoofdletter o) zijn.

Als je het wachtwoord hebt gewijzigd en deze bent vergeten, voer dan een handmatige reset op je Experia Box uit.
Je kunt dan weer de Admin password code gebruiken achterop de Experia Box V10A.

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @z4nshin
Je moet wel admin als inlognaam gebruiken.
Resetten met een paperclip of iets dergelijks. in het gaatje aan de achterkant, staat Reset bij
Vasthouden tot het powerlampje rood wordt dan direct loslaten
Dag huistijger,

Dat heb ik gedaan en de login staat standaard op admin en kan ik niet veranderen.

Ik heb ook een handmatige reset gedaan maar nog steeds lukt het niet.

Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat je nog een ander idee hebt.
Reputatie 7
Badge +19
Welke experiabox heb je?
V10A
Reputatie 7
Badge +19
Heb het even in de groep gegooid, wordt vervolgd
Bedankt, ik ben benieuwd
Reputatie 7
Badge +30
Hoi

Achterop de V10a zit een kaartje, die schuif je er uit en dan zie je t adminwachtwoord.

Robin
Het zit inderdaad achter het kaartje verborgen en het staat op de modem zelf
Heb het even in de groep gegooid, wordt vervolgd

Is hiervoor inmiddels een oplossing bekend?
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Coconala
Hierboven staat het juiste antwoord van Robin Flikkema
Reputatie 7
Badge +18
Hi @Coconala , welkom op het KPN forum, het antwoord is gemarkeerd en staat bovenaan, onder de vraag van de topic starter. Is het gelukt om de juiste instellingen achterop het modem achter het kaartje te vinden?
Hallo Nadia,
Ik heb de beveiligingssleutel van het kaartje nauwkeurig meerdere keren ingetoetst.
Maar tot mijn spijt. Ik krijg steeds de melding dat username of password onjuist is.
Op dat kaartje staat overigens ook nog een SSID, welke ik niet kan invoeren.
Want username blijft op Admin staan.
Ik heb eerder al mijn oude password gebruikt enz.
Ik heb de modem gereset.
Maar niets helpt.
Overigens werkt de WiFi heel goed.
Ik wil alleen inloggen om Eco-tijden in te vullen.
Groeten
Sjaak
Reputatie 7
Badge +18
Hay Coconala, als je probeert in te loggen en de gebruikersnaam blijft op Admin staan, heb je dan niet toevallig een Experia Box V10? 😉
Ik had eerder een V10, maar heb nu sinds een week toch echt een Experia Box V10a.
Staat er met grote letters op. V10A
Reputatie 7
Badge +18
Dag Valke376, welkom op het KPN forum. Heb je misschien een vraag over de V10 A? We zien graag in een reactie tegemoet waarmee de KPN community je kan helpen. Laat je het weten?
Excuses. Valke376 is een andere nicknaam van Coconala.
Ik heb dus een V10A. En ik kan met geen mogelijkheid inloggen.
Hebben jullie een oplossing?
M vr gr
Coconala / Valke376
Reputatie 7
Badge +18

Instructie inloggen op de Experia Box V10A:

3) Op de achterkant van de Experia Box V10 A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code. Hieronder een voorbeeld:

7e0a9a4b-df1e-40e2-ad0e-46e0dde48676.png

Let op! De code is hoofdletter en cijfer gevoelig. De o kan ook een 0 (nul) of een O (hoofdletter o) zijn.

Als je het wachtwoord hebt gewijzigd en deze bent vergeten, voer dan een handmatige reset op je Experia Box uit.
Je kunt dan weer de Admin password code gebruiken achterop de Experia Box V10A.

Dank je wel. Nu is het mij pas duidelijk geworden. Ik was steeds met de sleutel van dat kaartje bezig. Inmiddels is het gelukt. Met vriendelijke groeten.
Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan Coconala / Valke376! 😃
Hallo ik heb het zelfde probleem met de v10a...
Heb ook verschilende keren geprob om in te loggen in de modem,
Het nummer goed bekeken ,,reset,,gedaan enz.
het er iemand ervaring mee??

vriendelijke gr b🤔
Reputatie 7
Badge +18
Welkom op het KPN forum @modem v10a. Goed dat je hier een vraag stelt. Mijn ervaring is dat iedere gebruikers van dit forum er uiteindelijk is uitgekomen door de instructie op te volgen zoals in het antwoord gemarkeerd staat. Zijn er misschien (hoofd)letters die je voor cijfers verward of vice versa? Wat ook nog wel eens verward wordt is een reset met opnieuw opstarten van het modem (door de stekker uit en in het stopcontact te doen)

Door het uitvoeren van een handmatige reset;
• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden
• Je modem herstelt binnen 30 minuten de verbinding met internet / tv en/of telefonie
• De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!

Wanneer het modem volledig is opgestart ga je verder met de Instructie inloggen op de Experia Box V10A:

3) Op de achterkant van de Experia Box V10 A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code.

Laat je weten of het is gelukt? 🙂
Hoi!

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met mijn Experia box V10A. Ik heb exact de stappen gevolgd zoals in het gemarkeerde antwoord. Ik heb een handmatige reset gedaan zoals beschreven, het admin password achter het kaartje ingevuld en ook hoofdlettergevoeligheid en 0/o goed gecontroleerd. Zijn er nog andere oplossingen te vinden?

Groeten,

Tijmen
Ook diverse keren een wachtwoord ingevuld om toegang te krijgen tot de experiabox. Echter elke poging mislukte. Weet ik veel dat hiermee het Admin Pasword word bedoeld staat volgens mij ook nergens te lezen. Het pasword ingevuld en gelijk kreeg ik de mogelijkheid in om voor me zelf een pasword aan te maken. Blij met dit topic nu is alles opgelost.
Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Zwarte, dat moet je inderdaad maar net weten. Goed dat je ons hier hebt gevonden. Super om te lezen dat je met hulp van dit topic goed bent geholpen :)

@Tijmen S, bijzonder dat het met de instructie die hier wordt genoemd, niet lukt! Misschien ten overvloede maar wel belangrijk om te vragen. Wil je onderstaande proberen:  

Handmatige reset uitvoeren;

• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden
• Je modem herstelt binnen 30 minuten de verbinding met internet / tv en/of telefonie 
• De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!

Wanneer het modem volledig is opgestart ga je verder met de Instructie inloggen op de Experia Box V10A:

1) Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254 
2) De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Deze kun je niet veranderen
3) Op de achterkant van de Experia Box V10 A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code. 

Ik hoor graag van je! 

zal anders eens de router resetten…

Dat duurt 30 min dus dat doe ik dan maar als ik op visite ga

Reageer