Beantwoord

ik kan niet naar 192.168.2.254

  • 8 August 2015
  • 27 reacties
  • 116493 keer bekeken

Hallo, Ik als ik In mijn werkbalk boven in internet dit neerzet 192.168.2.254 gaat hij er niet heen wat kan ik hier aan doen?

Groetjes, Rick

icon

Beste antwoord door wjb 8 August 2015, 11:09

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik neem aan dat je in het netwerk van de Experiabox zit, en geen extra routers gebruikt die dit blokkeren?

Andere browser? Er HTTP:// voor typen?

Welke Experiabox heb je? De oudere gebruiken 192.168.1.254 en op de V10 is deze range aan te passen.

Robin
Reputatie 7

Dat had ik gisteren ook :D. Ik kon mijn V10 niet benaderen vanaf mijn Samsung Tablet Pro 8.4 met de stock browser. Een andere browser werkte wel en dus was mijn conclusie: Fout in de cache van de stock browser. Dus de cache geschoond (browser historie verwijderd) en het probleem was weer verholpen.

 

Admin: we hebben hier een paar relevante artikelen over

 

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum! Ik zie dat hetzelfde heeft gehad. Werkt zijn oplossing? 🙂. 
Hallo,

Vandaag een nieuwe Experia Box geplaatst. Als ik nu 192.168.2.254 invoer moet ik mij als Administrator invoeren: met wacht, welke ik niet heb/weet. Met de oude Box had ik net onder mijn eigen naam een nieuw wachtwoord aangemaakt. Hoe los ik dit op? Alvast bedankt!

Groeten, Johan

Reputatie 7
Badge +30
Hoi

Zonder wachtwoord inloggen.

Robin
Helaas kan ik niet in mijn router komen,

Ook al vul ik niets in bij het wachtwoord.
Het wachtwoord admin is het ook niet.
Reputatie 7
Badge +24
Hi God Takeda, welkom op het forum. Als het niet lukt betekent dat simpelweg dat er in het verleden een ander wachtwoord is ingesteld. Zou je je modem/Experiabox willen resetten? Dit doe je door met een tandenstoker het resetknopje aan de achterkant voor ongeveer 5 seconden in te drukken tot alle lampjes uit gaan. Als je daarna weer probeert in te loggen vul je bij wachtwoord niets in, daarna kun je zelf eentje bedenken.

Laat me even weten of het gelukt is. 🙂
Beste Alex, is dan ook het wachtwoord van het internet gereset?
Reputatie 7
Badge +24
Beste Alex, is dan ook het wachtwoord van het internet gereset?

Nee, het wachtwoord van je WiFi netwerk blijft zoals het is. 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Beste Alex, is dan ook het wachtwoord van het internet gereset?

Nee, het wachtwoord van je WiFi netwerk blijft zoals het is. :)
Is dit wel zo? Die gaat ook terug naar de standaard. Dit merk je echter niet als je hem nooit gewijzigd hebt.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi! Is het inmiddels gelukt @God Takeda? Ik hoor het graag als we nog kunnen helpen!

Kan ik mijn modem KPN Box12 instellen via 192.168.2.254

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik mijn modem KPN Box12 instellen via 192.168.2.254

Ja. Je word dan doorgestuurd naar mijnmodem.kpn.

Reputatie 7

Kan ik mijn modem KPN Box12 instellen via 192.168.2.254

Ja, dat kan.

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik mijn modem KPN Box12 instellen via 192.168.2.254

Hi @Wingie. 

Is het gelukt? 

Helaas niet, ik krijg de volgende melding, Het IP-adres van de server van mijnmodem.kpn kan niet worden gevonden.

Reputatie 7
Badge +24

Helaas niet, ik krijg de volgende melding, Het IP-adres van de server van mijnmodem.kpn kan niet worden gevonden.

Ok. Dan heeft u een alternatieve DNS server ingesteld. Dan werkt het niet meer. Maar probeer eens https://192.168.2.254

Met https ervoor dus. Dan krijgt u als het goed is:

Klik vervolgens op Geavanceerd. En dan:

Op Doorgaan naar 192.168.2.254 (onveilig).

 

Reputatie 7
Badge +24

Helaas niet, ik krijg de volgende melding, Het IP-adres van de server van mijnmodem.kpn kan niet worden gevonden.

Heb je misschien versterkers of access points voor WiFi waar je mee verbonden bent? 

Reputatie 4
Badge +5

Kan ook niet inloggen op alle brouwsers tel laptop enzz niet certificaat fout geeft hij aan gister werkte het nog zo te zien ben ik niet de enige

Reputatie 7
Badge +24

Tja... het is een beetje flut. Ik heb het op mn mobiel ook een paar dagen gehad dat het niet werkte. Terwijl ik er vanaf de pc wel in kon. En nu werkt het vanaf mobiel ook weer goed bij mij.

Reputatie 7

Dit komt omdat KPN het SSL certificaat voor "mijnmodem.kpn" heeft laten verlopen.

Zie dit topic.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord van mijn WiFi kpn modem box 12

 

stumper

Hoi @Zender86 ,

Log dan eerst in op de box 12:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

Ga vervolgens naar wifi->basic->password en wijzig dat naar wat je wilt, als je dat gedaan hebt klik je op apply.

Hoi @Zender86 ,

Log dan eerst in op de box 12:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

Ga vervolgens naar wifi->basic->password en wijzig dat naar wat je wilt, als je dat gedaan hebt klik je op apply.

Hallo,

Ik heb het probleem dat ik niet op mijn box 12 kan inloggen.

Heb al een reset gedaan.

Heb het admin wachtwoord op de achterkant gevonden en ingevoerd en ook al probeert zonder wachtwoord in te loggen. Maar het lukt niet. 

Zou fijn zijn als mij iemand kan helpen.

Groeten,

Carola

@Car_ola Was die reset een reset naar fabrieksinstellingen of alleen een herstart van het modem ?

Een reset naar fabrieksinstellingen gaat :

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Reageer