Beantwoord

Ik krijg geen verbinding met de router

  • 11 August 2019
  • 8 reacties
  • 423 keer bekeken

Hi,

Ik krijg geen verbinding met de router. Wel kan ik via WiFi of lan naar bijvoorbeeld Google.com als ik daar iets zoek geeft dat wel weer, zoals bijvoorbeeld marktplaats maar wil ik naar die site toe gaan dan zegt hij dat ik geen internet heb.
icon

Beste antwoord door Peter A. 25 August 2019, 09:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Nathaniel, welkom op het forum.

Allereerst wil ik kijken of je verbinding en je modem online zijn. Welke lampjes branden er op je Experiabox? Werkt televisie wel goed, als je dit ook bij ons afneemt? Wat geeft het icoontje rechtsonder op je pc/laptop aan die met een kabel is aangesloten? Verbonden? Of een geel driehoekje of rood kruisje?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hi Alex,

Bedankt voor je bericht.

Alles werkt verder goed en ook de lampjes branden. Wel maak ik gebruik van twee wifi versterkers van KPN en is de wifi op de router uit.

Ik heb de camera bedraad aangesloten maar hij blijft hem niet herkennen. De camera staat op poort 3777 maar deze lijkt dicht te staan.
Hoi, @Nathaniel . Zo te lezen werkt je internet dus goed. Dat is in ieder geval fijn om te lezen.
Je probleem is dus met een camera? Daar kunnen we helaas, van uit KPN, geen ondersteuning op geven. Kun je wel het merk en type noemen? Dan is er misschien wel een andere gebruiker van het forum die een praktische tip voor je heeft.
Het gaat om een Dahua camera. Deze heeft een IP adres die niet in de ranche van de router valt. Wellicht moet ik daar wat mee ? Of kan je de router hiervoor aanpassen ?
Reputatie 4
Badge +3
De Experia router IP reeks kun je niet aanpassen. Je kunt een eigen router achter de Experia plaatsen en een nieuwe IP reeks maken waarbinnen de camera valt. Veel andere opties heb je niet.
De camera werkt. Ik kon de reeks in de V10 wel aanpassen waardoor de camera nu wel zichtbaar is. Echt kan ik de camera nog niet buiten mijn WiFi benaderen en de beelden zien, wel krijg ik de meldingen dat we beweging is. Misschien weet iemand hier wat ik daarvoor nog aan moet passen. Ik heb de Ip4 al wel ingesteld op de poort van de camera.
Reputatie 7
Badge +24
Het gaat om een Dahua camera. Deze heeft een IP adres die niet in de ranche van de router valt. Wellicht moet ik daar wat mee ? Of kan je de router hiervoor aanpassen ?
Gewoon ... dat ip van die camera aanpassen...

Normaal gesproken verkrijgt zo'n camera via dhcp gewoon een correct ip.
Vinden is gelukt alleen het bereiken op afstand nog niet!