Ik stap over, KPN Newbi/Noob vragen.

• 9 augustus 2015
  • 6 reacties
  • 514 keer bekeken

Opgelost.

6 reacties

Reputatie 7
Hoi Zer07, welkom op het forum.

Ik hoop dat dit bericht je niet gaat teleurstellen, maar goed.

Aangezien je van plan bent ook televisie (en wellicht telefonie) af te nemen, zal je die Experia Box wel moeten gebruiken. Je kunt die Netgear er wel achter plaatsen zoals beschreven in dit topic.

Niet getreurd, als je de nieuwste V10 Experia Box krijgt, dan verslaat die zelfs met gemak die Netgear. Mijn snelheid is bedraad zo'n 520Mbps en via wifi zo'n 300Mbps.

Dat er zo negatief over die Experia Boxen gesproken wordt heeft mijns inziens meer te maken met onwetendheid van de gebruiker te maken, dan met de Experia Box zelf. Mijn huidige (V10) en vorige (V9) Experia Box draaien al jaren zonder ook maar één storing. De wifi van de V10 is uitstekend, die van de V9 laat te wensen over maar dan kan je altijd die Netgear daar voor inzetten.

Helaas heeft ook KPN een vreemde indeling van de TV zenders, maar als het goed is wordt daar aan gewerkt en hoop ik dat ze mijn voorstel implementeren.

Ik verwacht niet dat jouw Genexis vervangen hoeft te worden, maar als dat wel zou moeten, ach wat maakt het uit.

Wjb, Hallo,

Hartelijk dank voor uw tijd en moeite.

Ter vermelding. Ik kan in de KPN winkel de Experia box V9 omruilen naar de V10 versie welke wel 5Ghz/2.4Ghz heeft en de WPA2 password beveiliging goed zit. (ter info: zie item Ned 2 Nieuwsuur 10 aug. j.l.) Greetzzzzz

Reputatie 7
Goed te horen dat je de V9 kunt omwisselen voor een V10.

Die WPA2 beveliging is met die V10 niet anders dan bij een V9.

Het issue dat in die Nieuwsuur uitzending aangekaard werd heeft ook niet zozeer te maken met de gebruikte techniek, maar met het "gemakkelijk" maken voor de consument en vergeten te communiceren met de consument dat ze er verstandig aan doen om hun wifi instellingen te wijzigen.

Even ter update. De klus is gedaan.

"Ik verwacht niet dat jouw Genexis vervangen hoeft te worden, maar als dat wel zou moeten, ach wat maakt het uit.""

Helaas maakt het wel uit en ten nadele nu de Genexis toch is vervangen. Ik heb nu via de glasvezel input geen coax aansluiting meer voor mijn Pioneer VSX-922 Radio/tuner en dit vind ik een behoorlijk min punt. De genexis FiberXport OCG-14c zorgt voor de Fiber to coax overdracht zodat ik coax antenne kan aansluiten op mijn tuner. Hier op het forum is veel, heel veel bla bla over dat kabel aansluitinkje uit de Arris settopbox, jack plugje naar rood/wit tulp dat je in de input van de versterker moet doen. "dan heb je toch ook radio?" Ja tuurlijk, maar mijn tuner is nu in ongebruik via glasvezel en dat snappen ze niet. KPN?...kan de Genexis FiberXport OCG-118m_V6 met de FiberXport OCG-14c SC/APC - 1290nm/1600nm single mode unit weer terug geplaatst worden? Zal wel niet.

Reputatie 7
Tja, KPN biedt geen coax-aansluiting en heeft daar bij mijn weten ook geen plannen voor. Ik meen recent ergens gelezen te hebben dat ook Telfort (incl. de recent overgenomen abo's van Lijbrandt) ook van de coax af wil. Ik gebruik zelf de optische TOSLink aansluiting zodat ik ik DD5.1 heb, want ook ik heb de oude tuner/versterker aan de wilgen gehangen. Analoog is zó vorige eeuw

Reageer