Beantwoord

Ik wil betere WiFi

  • 4 January 2020
  • 10 reacties
  • 147 keer bekeken

Waarom moeten wij zelf zorgen voor een goede wifi verbinding?

Onze wifi verbinding is matig en steeds op 10m uitvallen!

Ons huis is laagbouw en bestaat uit 60vierkante meter.

Daarom de vraag:Moet er dan een versterker tussen?

Waarom zorg KPN niet voor een goed wifi signaal?

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

 

icon

Beste antwoord door Kaat78 6 January 2020, 23:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Heb je de wifi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @latbwtbv, ik kan me goed voorstellen dat je een goed werkende WiFi verbinding wilt hebben. Goed dat je dit aankaart, zodat andere forumgebruikers en wij je hiermee kunnen helpen.

De Experia Box is standaard voorzien van WiFi: Dit zal in de ene omgeving prima werken, in de andere niet. Dat heeft er mee te maken dat WiFi een draadloos signaal is, dat gevoelig is voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Hierdoor kan het even zoeken zijn naar de beste oplossing, en kan het soms nodig zijn om een WiFi versterker te plaatsen.

Heb je de tip van @Joep1965 hierboven al uitgeprobeerd? De WiFi tuner is een handig stappenplan dat je helpt om de Experia Box en WiFi instellingen zo optimaal mogelijk te maken. Dat is een goede stap om mee te beginnen. 

Laat je ons weten of het is gelukt en wat het effect ervan is?

Met 60m2 zou een centrale wifi toegangs punt net kunnen, zelf zou ik voor een optimale dekking voor 2 toegangspunten kiezen.

Hoe is de vorm 6 breed en tien lang of 5 bij 12?  Als de experia voor bij de deur in de meterkast hangt heb je een meter of 8 verder een veel mindere verbinding. 

In een apartement met gelijke afmetingen hadden we bewust 2 wifi toegangs punten voor de beste dekking.

Hallo @latbwtbv, ik kan me goed voorstellen dat je een goed werkende WiFi verbinding wilt hebben. Goed dat je dit aankaart, zodat andere forumgebruikers en wij je hiermee kunnen helpen.

De Experia Box is standaard voorzien van WiFi: Dit zal in de ene omgeving prima werken, in de andere niet. Dat heeft er mee te maken dat WiFi een draadloos signaal is, dat gevoelig is voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Hierdoor kan het even zoeken zijn naar de beste oplossing, en kan het soms nodig zijn om een WiFi versterker te plaatsen.

Heb je de tip van @Joep1965 hierboven al uitgeprobeerd? De WiFi tuner is een handig stappenplan dat je helpt om de Experia Box en WiFi instellingen zo optimaal mogelijk te maken. Dat is een goede stap om mee te beginnen. 

Laat je ons weten of het is gelukt en wat het effect ervan is?

Graag zou ik willen dat KPN voor een oplossing kan zorgen!Want wij kunnen ons geen onkosten permitteren.

Kijk ik wil niet zielig doen maar van een AOW tje kan je helaas weinig meer doen!

Met dank voor u aandacht en begrip.

 

 

Badge +19

Begin nou eens met die wifi tuner te doen en laat even weten wat daaruit komt.

Heb je de wifi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login

Helaas werkt niet.

Badge +19

Heeft u het wel met een mobiele telefoon of tablet gedaan?

Heeft u het wel met een mobiele telefoon of tablet gedaan?

Mobiel!

Badge +19

Ik heb nog nooit gehoord dat het niet werkte dus ergens gaat er iets fout maar wat?? Is uw mobiel wel verbonden met het Wi-Fi signaal??

Reputatie 1
Badge

Ik had hetzelfde probleem. 

Dmv de WiFi tuner, kon ik verschillende wifi kanalen proberen, dit om te kijken of dat het probleem zou kunnen zijn van het slechte signaal in huis. (als bv omliggende buren ook zelfde kanaal gebruiken, zou dat een oorzaak kunnen zijn.)

Na het proberen van een kanaal, moest ik aangeven of het signaal beter was. Dit was niet het geval en de conclusie van de tool was dat er 2 (GRATIS!!):hugging:​​​ wifi versterkers geplaatst moesten worden voor een goed signaal in het hele huis én deze door een KPN monteur (wéér GRATIS!! ) geïnstalleerd zouden worden. Meteen kon ik online een afspraak maken. Er was zelfs de volgende dag al plek!! 

De monteur kwam de volgende dag en heeft de 2 versterkers netjes geïnstalleerd en getest, hij heeft zelfs een gehavende kabel van de tv ontvanger gerepareerd!!! Binnen ongeveer een half uur a 3 kwartier was hij klaar en werkte mijn WiFi door het hele  huis perfect!! Ik ben al járen klant en baalde van het slechte signaal en de prijs van de versterkers die je eerder wel zelf moest aanachaffen én installeren. Het was bijna een redem om over te stappen ! Maar dit is een zeer nette en goede service!! 

 

Ik zou je nogmaals willen adviseren de WiFi tuner te gebruiken en de vragen + tips op te volgen, er is een oplossing!! 

(https://www.kpn.com/beleef/internet/wifi-tuner-wifi-verbeteren.htm) 

 

Gr, Kaatmg widget