Beantwoord

Ik wil mijn Experia Box v9 vervangen voor KPN Box 12

  • 2 December 2021
  • 10 reacties
  • 726 keer bekeken

Ik wil mijn box v9 vervangen voor v12. waar kan ik dit omruilen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door NHendriks 2 December 2021, 14:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Elfje28 en welkom hier op het KPN Forum :)

 

In principe wordt een Experia Box alleen maar omgeruild wanneer deze defect is. De Box 12 is trouwens ook niet voor ieder lijntype geschikt. Wat je wel kunt doen, is de KPN Wi-Fi Manager doorlopen. Deze kan je in sommige gevallen de mogelijkheid bieden om de V8 om te laten ruilen voor een nieuwe type. Welk type je vervolgens krijgt toegestuurd is ook afhankelijk van de voorraden. Mag ik vragen waarom je graag een Box 12 zou willen?

Advies. Stap niet over naar een Box12

Heeft nog te veel problemen 

 

Reputatie 7
Badge +11

Advies. Stap niet over naar een Box12

Heeft nog te veel problemen 

Dat is natuurlijk wel heeeeel erg kort door de bocht. Ik sluit dagelijks meerdere Box12’en aan en dat gaat vrijwel altijd goed. Een enkele keer niet maar dan is er veelal wat anders aan de hand. Voor gewoon gebruik is zo'n Box12 ook helemaal dik in orde. Wil je meer met de instellingen kunnen dan moet je inderdaad iets anders zoeken.

Reputatie 7
Badge +12

Advies. Stap niet over naar een Box12

Heeft nog te veel problemen 

Dat is natuurlijk wel heeeeel erg kort door de bocht. Ik sluit dagelijks meerdere Box12’en aan en dat gaat vrijwel altijd goed. Een enkele keer niet maar dan is er veelal wat anders aan de hand. Voor gewoon gebruik is zo'n Box12 ook helemaal dik in orde. Wil je meer met de instellingen kunnen dan moet je inderdaad iets anders zoeken.

Mooi nuance @NHendriks :) 

@JanZ_  en @NHendriks ,

De V9 kan toch ook via de wifi manager omgeruild worden?

@NHendriks :

De box 12 is in de basis goed echter kan je geen 5ghz uitzetten en wifi 6 geeft problemen,Dat is natuurlijk een best groot probleem.Aangezien niet elke nederlander weet hoe dit allemaal werkt,Ik ken genoeg mensen die niet in een modem durven inloggen.Wat mij betreft staat Wifi 6 standaard uit en kan je dat handmatig aanzetten als daar behoefte aan is.

Reputatie 7
Badge +11

@JanZ_  en @NHendriks ,

De V9 kan toch ook via de wifi manager omgeruild worden?

Ik heb oprecht geen idee.

 

De box 12 is in de basis goed echter kan je geen 5ghz uitzetten en wifi 6 geeft problemen,Dat is natuurlijk een best groot probleem.Aangezien niet elke nederlander weet hoe dit allemaal werkt,Ik ken genoeg mensen die niet in een modem durven inloggen.Wat mij betreft staat Wifi 6 standaard uit en kan je dat handmatig aanzetten als daar behoefte aan is.

5Ghz kan uitgezet worden in de huidige softwareversie. De OWL-update die eraan komt inderdaad niet. Het is bekend en er wordt aan iets gewerkt om zoiets niet meer nodig te maken. Verder geeft de AX-standaard op de Box12 vrijwel nooit wifiproblemen, enkel oude Intel-kaartjes kunnen nog wel eens moeilijk doen maar vaak is dit een kwestie van drivers updaten. Hoewel ik de huidige AX-standaard in een thuissituatie een beetje overbodig vindt is het wel iets wat de mensen aanspreekt omdat alle bedrijven daarmee marketen en veel mensen het gedachtegoed hebben dat Wifi 6 beter is dan Wifi 5 ookal hebben ze helemaal geen compatibele apparatuur. KPN kan daarin niet achterblijven dus die moet wel. Beetje oorzaak/gevolg verhaal: iedereen doet het dus KPN moet mee maar iedereen doet het omdat anderen het ook doen.

Reputatie 7
Badge +12

@JanZ_  en @NHendriks ,

De V9 kan toch ook via de wifi manager omgeruild worden?

@NHendriks :

De box 12 is in de basis goed echter kan je geen 5ghz uitzetten en wifi 6 geeft problemen,Dat is natuurlijk een best groot probleem.Aangezien niet elke nederlander weet hoe dit allemaal werkt,Ik ken genoeg mensen die niet in een modem durven inloggen.Wat mij betreft staat Wifi 6 standaard uit en kan je dat handmatig aanzetten als daar behoefte aan is.

Klopt helemaal hoor, ik las per abuis dat het om de v8 ging. Niet dat het heel veel uitmaakt in dit geval. Ik ga nu in ieder geval eerst op zoek naar mijn bril haha.

Maar ik ben het eigenlijk wel met

@Gebruiker510 eens.De V9 is nog gewoon een goed apparaat.Ik zie nauwelijks problemen ermee voorbij komen(ook in het verleden zelden) en bij mijn moeder werkte hij ook heel erg lang probleemloos(alleen op het einde de snelheid maar het modem deed het verder nog ok).Zeker met losse wifi punten kan de V9 nog zeker een paar jaar mee qua up to date heid.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Maar ik ben het eigenlijk wel met

@Gebruiker510eens.De V9 is nog gewoon een goed apparaat.Ik zie nauwelijks problemen ermee voorbij komen(ook in het verleden zelden) en bij mijn moeder werkte hij ook heel erg lang probleemloos(alleen op het einde de snelheid maar het modem deed het verder nog ok).Zeker met losse wifi punten kan de V9 nog zeker een paar jaar mee qua up to date heid.

Uiteraard, het enige waardoor de V9 niet mee zou kunnen met de huidige standaarden is de wifi die beperkt is tot Wifi 4 en niet Wifi 5. Met externe wifipunten zou deze inderdaad nog wel een paar jaar mee kunnen.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Elfje28 , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd of je de Wi-Fi Manager al had doorlopen en wat hier uit is gekomen!