Vraag

Ik wil mijn v8 omruilen vanwege traag wifi

  • 7 May 2021
  • 8 reacties
  • 106 keer bekeken

Goedendag, ik wil graag de oude V8 omruilen voor de v12. De huidige verbinding is al tijden erg traag (ondanks het plaatsen van meerdere versterkers) en de WiFi valt regelmatig uit. Zelfs Netflix hapert met regelmaat. Zodoende zijn wij genoodzaakt constant op 4g over te gaan. Graag hoor ik wat de volgende stap is.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als u versterkers heeft, dan word WiFi volledig verzorgt door deze versterkers en doet de Experiabox hier niks mee aan. De WiFi functie van de Experiabox staat dan uit. Het vervangen van de Experiabox zal dan dus ook geen nut hebben. Althans niet om WiFi problemen op te lossen.

Welke snelheid meet u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Heeft u glasvezel? 

2x Fritz repeater 310 heb ik hangen maar deze hebben dus nadelig effect op de WiFi. Gemeten WiFi  -33 dBm

Meestal brand het lampje van de tweede uitgang niet of valt weg. Andere uitgang heb ik bekabeld gemeten.

Glasvezel is nog niet beschikbaar in Tilburg centrum

Reputatie 7
Badge +24

Aha, geen versterkers van KPN. Hoe zijn die repeaters aangesloten? Met een kabel mag ik hopen?

Hoe heeft u nu gemeten? Met een kabel rechtstreeks op de Experiabox? 

Reputatie 7
Badge +24

Als u de WiFi manager doet kunt u mogenlijk gratis versterkers krijgen. Doe tijdens het doen van de WiFi manager de Fritz repeaters uit.

Dacht dat een Fritz repeater het WiFi signaal versterkt. Zou toch logisch zijn. Bekabeld is niet mogelijk. Heb de WiFi manager uitgevoerd en er worden 2 versterkers opgestuurd. Fritz maar niet meer gebruiken dan. Hopelijk verbeterd de WiFi wat.

Probleem van 2e bekabelde uitgang via xperiabox is daarmee nog niet opgelost. regelmatig valt deze verbinding weg en lampje brand dan ook niet. 

Reputatie 7
Badge +17

We hebben niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat de Experia Wifi versterkers een uitkomst hebben geboden. :sunglasses:

Ben zeer content met de versterkers! Ook het kabeltje van de utp vervangen wat ook goed lijkt te gaan. Op zolder heb ik geen kabel aansluiting getrokken. En zit daar weleens ivm werk. Ik heb nog 2 draadloze fritz wlan310 repeatersover. Kan ik die op zolder hangen of geeft dit problemen met de WiFi versterkers van kpn? 

Reputatie 6
Badge +8

Op zich is er technisch niets mis met de Fritz Wlan310 versterkers, maar… het zo maar gebruiken van WiFi versterkers / repeaters zorgt over het algemeen alleen maar voor problemen. Eigenlijk heb je dat in het begin van dit verhaal ook al gemerkt. 

Dus, probeer een extra versterker via KPN te bekomen (gratis of betaald, dat zal je met KPN moeten regelen) en koppel die op de voorgeschreven methode om het beste resultaat te halen.