Vraag

Ik wil op de camping, waar KPN hotspot aanwezig is, Netflix gaan streamen naar de TV. Hoe doe je dat?

• 31 januari 2018
  • 14 reacties
  • 6683 keer bekeken

Mijn telefoon is een Samsung A5 2017 en de TV is een Akai ALED2222BK. Nu denk ik er aan een Chromecast te gaan gebruiken, maar lees dat je dan in het zelfde Netwerk moet zitten. Kan dit gaan werken en hoe doe je dit dan?
Zijn er andere oplossingen? Ik heb al geprobeerd een HDMI-kabel aan te sluiten voor "Mirroring" maar blijkbaar ondersteunt de A5 2017 geen HDMI.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Famaav, goede vraag. Wat je aangeeft klopt inderdaad, als je via jouw mobiel wil casten naar jouw tv/Chromecast, dan moeten ze op hetzelfde netwerk zitten. Ik weet niet wat voor Hotspot er precies bij jou op de camping zit maar als dit een Premium Hotspot is dan zou het wellicht kunnen werken. Het ligt wel een beetje aan hoe goed/snel de verbinding is natuurlijk. Hier lees je nog wat over Netflix via Chromecast: https://help.netflix.com/nl/node/23924

Laat je weten of je daarmee uit de voeten kan?
Ik denk dat ik de Chromecast via Internet bestel en dan via KPN-fon het e.e.a uit probeer. Is dat te vergelijken met de situatie op de camping?
Reputatie 7
Badge +24
Ik ken de situatie op de camping niet goed dus dat is lastig inschatten. Er zijn namelijk 2 soorten hotspots. De KPN Fon hotspots en de Premium hotspots. Maar zodra je met de Chromecast en de mobiel op hetzelfde netwerk zit moet het lukken (mits de verbinding goed genoeg is).
Ik heb het programma 160WiFi gedownload op mijn laptop. hiermee zet je een prive Wifi netwerk mee op waarin je 10 Wifi apparaten kunt opnemen. De laptop maakt gebruik van het aanwezige lokale Wifi netwerk en zet dit door naar de aangesloten apparaten. Je kunt het netwerk zelf een naam geven en met een zelf aan te maken wachtwoord beveiligen. Dit werkt erg simpel.
Ik heb mijn telefoon en de Chromecast bij dit netwerk aangemeld. De installatie van de Chromecast kun je nu op de normale wijze doorlopen zo als op het thuis netwerk. Het voordeel is nu dat de chromecast niet opnieuw geïnstalleerd moet worden als het lokale Wifi netwerk wijzigt. Je meldt de laptop aan bij een beschikbaar Wifi netwerk en start 160Wifi voor je prive netwerk. Log met je telefoon met het wachtwoord in bij dit netwerk en sluit de Chromecast aan op elke tv met een HDMI aansluiting. Start een app (b.v. Netflix) op je telefoon en druk op het casting icoon en alles start automatisch op.
Alleen het geluid is niet helemaal optimaal. Het lijkt of het soms wat harder en wat zachter gaat. Misschien is er iemand die dit herkent of daar een verklaring voor heeft.
Reputatie 7
Nadeel is natuurlijk dat je die laptop altijd aan moet hebben staan.
Je kunt dit ook bereiken met een routertje van GL.iNet die je via wifi met de KPN hostspot verbindt en waarbij je de Chromecast en telefoon weer op dit routertje aansluit.

Ik gebruik de GL-AR750 ...

... om hetzelfde te doen op mijn hotelkamer tijdens zakenreizen.
Dit routertje is heel klein, heel licht en neemt nauwelijks stroom.
Reputatie 7
Badge +24
Mooie uitleg @Famaav! Ik herken het probleem met het geluid zo niet eerlijk gezegd. Het is puur de volume? Of ook de kwaliteit van het geluid zelf?
Reputatie 1
Badge
@Famaav

Wij gebruiken een hotspot extender in onze caravan, hiermee pik je het huidige signaal op en maak je vervolgens je eigen Wi-Fi netwerk.
Vervolgens kun je je eigen netwerknaam en wachtwoord instellen, ik gebruik dezelfde gegevens als thuis zodat alle apparaten vanzelf weer verbinding maken.
Ook de chromecast werkt dan gewoon.

https://m.wifishop.nl/engenius-ez-hotspot-extender/pid=32227

Dit is de versie die wij gebruiken, ondertussen is er ook een nieuwere versie de v4.
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik was even uit beeld i.v.m. het carnaval, vandaar de wat late reactie.
Omdat de laptop toch altijd mee gaat kies ik voor dit moment voor deze oplossing. Dat is voor mij, op dit ogenblik het voordeligste. Mocht het e.e.a. niet naar wens verlopen. (B.v. zwak signaal) kan ik dan ook jullie opties overwegen.
Met betrekking tot het geluid is het volume wat op en neer gaat. De kwaliteit van het geluid is best oké.
Reputatie 1
@Famaav is dat programma 160wifi wel een veilig programma op internet lees je er toch rare dingen over en virusscanners slaan ook aan lijkt het ?
Reputatie 1
Ik zit te wachten op de ar-750 is dit programma 160wif safe @wjb om tijdelijk even te gebruiken op de laptop.

Dank alvast
Reputatie 7
Er is een virus geweest die zich voordeed als 160wifi.
Dat wil echter niet direct zeggen dat de originele 160wifi toepassing ook gevaarlijk is.
Reputatie 1
Oke dankje @wjb nog een hint waar het beste het programma te downloaden ;)

Op major lijken ze hem uit voorzorg toch weg te hebben gehaald
Reputatie 7
Ik heb geen idee.
Reputatie 1
Ik heb geen idee.

No problem ik heb wel een alternatief en volgende week zal de ar-750 wel binnen zijn 😉

Reageer