Beantwoord

Ik zou graag mijn incassodatum willen aanpassen.

• 13 augustus 2013
  • 10 reacties
  • 11318 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een alles in 1 pakket en de rekening wordt via automatische incasso door jullie geind in week 1. Dit komt mij absoluut niet goed uit. Ik heb zojuist contact gehad met de telefonische klantenservice om de automatische incasso stop te zetten of de incassodatum te wijzigen. Dit is blijkbaar niet mogelijk. Ik werd naar jullie verwezen.

Ik heb begrepen dat ik de rekening niet zelf mag overmaken, maar zouden jullie ervoor kunnen zorgen dat de rekening de 24e wordt afgeschreven. Mijn salaris wordt dan namelijk gestort.

Ik ga ervan uit dat jullie dit kunnen regelen.

Met vriendelijke groet,

LTvD

icon

Beste antwoord door Liesbeth_ 14 augustus 2013, 09:15

Hallo LTvD,

Ik heb geen optie om deze datum te wijzigen. Je kan wel contact opnemen met de klantenservice om uitstel van betaling aan te vragen, echter zal je dit elke maand opnieuw moeten aanvragen. 

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo LTvD,

Ik heb geen optie om deze datum te wijzigen. Je kan wel contact opnemen met de klantenservice om uitstel van betaling aan te vragen, echter zal je dit elke maand opnieuw moeten aanvragen. 

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Dit is toch geen logische oplossing. Ik bepaal toch zelf hoe ik mijn rekening betaal. Dat u hiervoor geen optie heeft betekent niet dat het niet kan. Als ik elke maand uitstel moet aanvragen of de inhouding via de bank tegen houd, irriteren we elkaar. Dit levert voor ons allebei werk op. Is dit jullie klantenservice??

Bij andere producten die jullie aanbieden is het wel mogelijk volgens jullie collega, dus moet het ook kunnen bij het alles in 1 pakket.

Hallo,

Ik heb een internet abonnement en de rekening wordt via automatische incasso door jullie geind in eerst helft van de maand. Dit komt mij absoluut niet goed uit. Ik heb zojuist geprobeerd contact te hebben met de telefonische klantenservice om de  incassodatum te wijzigen. Dit was helaas niet mogelijk omdat het nummer van de klantenservice is een 0800 nummer, en bellen via een 06 nummer  is blijkbaar niet mogelijk. Ik werd naar jullie verwezen.

Ik heb begrepen dat ik de rekening niet zelf mag overmaken, maar zouden jullie ervoor kunnen zorgen dat de rekening de 24e wordt afgeschreven. Mijn salaris wordt dan namelijk gestort.

Ik ga ervan uit dat jullie dit kunnen regelen.

Met vriendelijke groet,

De kpn service en/of dienstverlening moet toch een incassodatum makkelijk kunnen wijzigen? Als de kpn je als klant wilt houden moeten ze toch rekening houden met je inkomen en vooral wanneer. Ik heb geen moeite met de incasso, maar ik wil zelf bepalen wanneer!!!!

Groeten van Carla

De incassodatum is afhankelijk vanaf wanneer een abonnement is ingegaan. Dit is vaak vastgelegd in de algemene voorwaarden van een dienst. Dus als je abonnement op 1/1 is ingegaan, dan zal de incassodatum enkele dagan later zijn. Een incassoproces zal met deze gegevens werken en zelf toepassen zonder tussenkomst van iemand.

Dus als je zelf wil weten wanneer het wordt afgeschreven dan zal je daar bij het afsluiten rekening mee moeten houden.

Reputatie 7
carollyz schreef:
 Ik heb geen moeite met de incasso, maar ik wil zelf bepalen wanneer!!!!

Dat is nou eenmaal het systeem bij incasso's: dat de incassant bepaalt wanneer. Bovendien zie ik het probleem niet zo: je moet met je uitgavenpatroon er altijd voor zorgen dat er voldoende op je bankrekening staat om je rekeningen te betalen. Dus of het nu afgeschreven wordt vlak nadat je je inkomsten gestort hebt gekregen of vlak daarvoor: betalen moet je toch. Je moet gewoon je financiële planning op orde hebben. Dat heet discipline.

Reputatie 1
Wel vreemd dat het bij andere nuts bedrijven wel mogelijk is om (zelf) een incasso datum aan te passen..... maar ja, da's het systeem....

Ik lees dit forum aandachtig en sta versteld van de KPN reacties!
vooraf: Het is tegenwoordig heel normaal dat bijna al mijn rekeningen via automatische incasso worden afgeschreven. Wat me opvalt is dat de meeste bedrijven altijd een correcte (lees dezelfde) incassodatum hanteren en alleen afwijken als er een weekend tussen zit. Behalve bij KPN.... hier is alles mogelijk.
Zelfs twee incasso's per maand zijn voor dit bedrijf blijkbaar heel normaal. Ik heb over dit probleem met de beheerder/uitvoerder van de incassostaten gebeld (ING) en hoorde tot mijn verbazing dat KPN te pas en te onpas deze incassostaten aanlevert. Dit staat helemaal los van een contract, c.q. ingangsdatum, dat is afgesloten met KPN voor een All-in abonnement. Ik vind het ook te ver gaan en absoluut niet kunnen dat in bovenstaande klacht door KPN wordt opgemerkt dat je je financiële planning op orde moet hebben. Als KPN zou ik deze klantonvriendelijke uitspraken eerst intern afstemmen voor ik de klant als schuldige veroordeel. Vanwege mijn dubbele incasso's zal ik telefonisch contact opnemen met KPN. Wellicht ten overvloede vermeld ik, dat indien deze knipperlicht incasso's niet zoals afgesproken op een vaste datum per maand worden afgeschreven, ik mijn abonnement zal beëindigen.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Hoya, welkom op het forum! Hoeveel fluctuatie zit er in de afschrijfmomenten bij jou? Zelf heb ik namelijk ook een Alles-in-1 pakket bij KPN, en bij mij wordt er altijd rond dezelfde datum geïncasseerd. Dat er bij jou soms 2x per maand een bedrag wordt geïncasseerd, lijkt mij niet te kloppen. Of je moet uiteraard naast je Alles-in-1 pakket nog andere diensten bij ons afnemen. In dat geval zijn 2 verschillende incassomomenten per maand gebruikelijk.

Reageer op m'n privébericht, dan duik ik mijn systemen in voor je. 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Hoya, je hebt nog niet gereageerd op m'n privébericht. Als ik nog iets voor je kan nakijken, hoor ik dat uiteraard graag. 🙂

Reageer