Vraag

iMac wel internet, twee iPad's niet, alles gereset , experia box 10v en de wifi versterker ook, niets helpt.

  • 26 November 2019
  • 27 reacties
  • 197 keer bekeken

gisteren de hele dag gechat met KPN over dit probleem. Vandaag twee maal KPN aan de tel. weten ook niet hoe ze het moeten oplossen, dan maar een monteur, maar die komt niet eerder dan 8 december.  de iMac is bekabelt en doet allen via Ethernet de verbinding, de iPad ‘s is niet bedraad en moet via wifi internet krijgen. Wie heeft de oplossing.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sieko 

Er is een instructie voor het aansluiten van je iPad op Wifi. De instructie vind je hier: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/topic/wifi/handmatig-instellen/device/apple

 

 

Reputatie 1
Badge

Nou ik heb dus bijna hetzelfde probleem … Man zoon en ik hebben gewoon WIFI in huis geen problemen maar dochter komt thuis en wil filmpje kijken en pats boem WIFI weg van der foon … 1 uur laters ook pats boem WIFI weg van der laptop maar ik heb ook laptop en gewoon WIFI wat moet ik hier aan doen #KPN ?!?! 

Hier loopt nou een gefrustreerde dochter van 14 jaar rond want ze wil moet wel gewoon op der internet en natuurlijk wel ONLINE blijven HELP KPN !!!

Reputatie 1
Badge

Hallo @Sieko 

Er is een instructie voor het aansluiten van je iPad op Wifi. De instructie vind je hier: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/topic/wifi/handmatig-instellen/device/apple

 

 

Die link werkt niet helemaal he .. of ligt dat aan mij ?!?

 

Reputatie 7
Badge +28

De link net weer getest, de link werkt. 

Reputatie 7
Badge +28

@schatje500 

Bij jou thuis is waarschijnlijk sprake van een ander probleem. De WiFi lijkt niet sterk genoeg. Daar zijn WiFi-versterkers voor. 

Reputatie 1
Badge

@schatje500

Bij jou thuis is waarschijnlijk sprake van een ander probleem. De WiFi lijkt niet sterk genoeg. Daar zijn WiFi-versterkers voor. 

Mijn zoon ikke en man hebben gewoon Wi-Fi met versterkte hoor .. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sieko 

Er is een instructie voor het aansluiten van je iPad op Wifi. De instructie vind je hier: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/topic/wifi/handmatig-instellen/device/apple

 

 

@schatje500  Heb je bovenstaande instructie inmiddels al kunnen openen? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sieko 

Er is een instructie voor het aansluiten van je iPad op Wifi. De instructie vind je hier: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/topic/wifi/handmatig-instellen/device/apple

@Sieko Is het probleem hiermee opgelost? 

 

Reputatie 7

Ik denk dat de Experia Box of die WiFi "versterker" de oorzaak van het probleem is.

Welke Experia Box heb je? Is dat toevallig een V10a?

Wat voor een WiFi "versterker" gebruik je? Is het wellicht een zwarte experia WiFi?

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik vermoed dat @wjb nu reageert op schatje500.

 

Mogelijk kan een moderator de bijdragen van schatje500 naar een  eigen topic verplaatsen? Want er lopen nu twee vragen door elkaar heen. 

Reputatie 7

Ik vermoed dat @wjb nu reageert op schatje500.

Mijn opmerking en vragen zijn zowel voor @schatje500 als voor @Sieko van toepassing.

Ik heb al te vaak gezien dan men spreekt over een V10 terwijl het toch een V10a blijkt te zijn en met de laatste update van de zwarte Experia WiFi is dat apparaat ook weer een ramp voor velen.

Ik laat het topic voorlopig even staan zoals het is. 

@Sieko en @schatje500  Hebben jullie tot zover iets met de tips kunnen doen en zou je kunnen aangeven wat voor experiabox en versterker er in het spel zijn?

Probleem is nog niet opgelost , ik heb wachtwoord via kpn aangepast maar als ik in de   
hal bij de meterkast inlog doet WiFi het, daar zit de experts box , ook op mijn eetkamer doet WiFi het, alleen in de woonkamer valt ie regelmatig weg. Ik heb de WiFi versterker van Arcadyan ook al gereset en ook het kastje van de kpn voor de tv uit en aan gehad. Want ook de tv uitzending gaat niet goed, accepteerde het wachtwoord niet en het beeld bevriest regelmatig. 

Reputatie 7
Badge +28

@Sieko 

Fijn dat je wat verder bent, naar nu lijkt de WiFi niet sterk genoeg in de huiskamer. 
 

Daar heb ik niet voldoende verstand van. Ik laat het verder over aan Erwin en @wjb .

Hoi @Sieko . Dat van de televisie wist ik nog niet. Wat bedoel je met wachtwoord? Als ik het goed lees bevriest de tv uitzending dus regelmatig? Hebben we het dan over de bedraad aangesloten itv tuner? Zo ja, is deze met een kabel rechtstreeks op de experiabox aangesloten? 

Ik bedoelde natuurlijk de experiabox. 
het is een witte v10

Hallo Erwin, ik heb in huis drie van die zwarte kastjes van de KPN, die verbinding hebben via electra en waar de tv boven, iMac beneden en versterkerin de woonkamer waar de tv op is aangesloten. In de woonkamer staat ook de Arcadyan WiFi versterker. Eea werkte altijd goed tot dat we terug kwamen van vakantie zoLs hiervoor beschreven.

Reputatie 7

Ik bedoelde natuurlijk de experiabox. 
het is een witte v10

Is het deze…

...of toch deze?

 

Het is de eerste

Reputatie 7

Het is de eerste

Dank je.

Staat de wifi van de Experia Box aan of uit?

Deze hoort bij de V10 uit gezet te zijn.

heb inmiddels een monteur die a.s. vrijdag langs komt , ik weet het zelf niet meer.

Okay. De monteur gaat het vast oplossen. Mocht de monteur een verklaring en oplossing hebben, zijn wij ook benieuwd!

Monteur was er heel snel uit hoor. Ik had al diverse keren gezegd dat het aan het wachtwoord zou liggen. Ik heb een WiFi versterker in de woonkamer en daar zat het probleem volgens mij. Niemand heeft dat bij KPN noch in de chats noch in de telefoon gesprekken opgepakt. Hadden ze me daar op gewezen en gezegd hoe dit op te lossen had me dit een hoop ellende, ben nu bijna twee weken bezig geweest, bespaarde me dan wel €50,00. Ik blijf met een kater achter, heeft me twee weken gekost aan ergernis, dat is niet gauw weggepoetst hoor.

Dat vind ik betreurenswaardig om te lezen, @Sieko . Uiteraard ben ik wel blij dat het nu is opgelost. Nogmaals excuses dat je er met de helpdesk niet uit bent gekomen.

Mocht er ooit weer een storing zijn ben ik uiteraard van harte bereid om je te helpen in de hoop dat er geen monteur aan te pas hoeft te komen. 

Beste Erwin, WiFi doet het nu weer overal in huis, tv blijft irritant, bevriest om de haverklap.

ik heb alles gecontroleerd maar kan niks vreemds vinden. Tv leverancier zegt dat het aan KPN ligt, maar als ik bij de tv op het netwerk kijk krijgt hij gewoon WiFi binnen. Soms duurt het een kwartier en dan moet je weer naar een volgende zender en weer terug en doet ie het weer. Als ik naar spotify ga zegt ie dat die geen verbinding heeft, hoe controleer ik nu waar de fout zit.