Vraag

In aanmerking komen voor abonnement in een woonzorgcentrum met een 1 Gbit/s pakket

  • 16 November 2022
  • 13 reacties
  • 134 keer bekeken

Reputatie 2

Jammer dat je met 1 gig abonn. niet in aanmerking komt voor dat woonzorgbewoner abonnement.

Tot 200 mbs begreep ik. 

Moest toen ik van pairbonding ging ( 200 mbs ) naar 1 gig omdat dat moest voor glasvezel, kreeg ook dan de aansluiting en een box 12. 

(Pairbonding had ook echt 204 mbs download en 54 upload. 3 jr gehad )

Koper vervalt hier binnen 2 jr kreeg ik van kpn te horen dus moest wel overstappen.

Nu heb ik wifi 600 mbits en bedraad 650 tot 750 mbits   up/down met 1 gig abonn.

 

Wij kijken 4k smart TV., gamen beide redelijk veel dus ja, ( in gebruik 4 tablets, 4ktv, en 2 laptops, 2 kpn gsm abonn)

Wat is jullie advies want zou wel dat woonzorg abo willen nl

Heb nu 4k tv abonn, bellen onbeperkt thuis, 15 apparaten kpn veilig, en pluspakket tv.

Betaal hier 71 euro voor nu, dus wat raad kpn me aan.

Postcode 3437KT

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @New Joke City, als ik dit even op mijzelf betrek: ik woon met 5 mensen in huis, waar er ook wel eens gegamed wordt, er zijn 3 tablets actief, 2 mobiele telefoons, 2 laptops etc.. Wij hebben een 100 Mbit/s abonnement en wij zijn daar tot dusver nog steeds heel tevreden mee. Ik zou niet per se voor een 1 Gbit/s abonnement gaan, maar de keuze is natuurlijk helemaal aan jou!

Hi @New Joke City even ter aanvulling van @Marcia_ 

Of er op het door jou aangegeven postcode 1Gb aanwezig is, weet ik niet. Maar kan je er op aansluiten. dan moet je overgaan op Hussel. Dat wordt duurder als je van bellen onbeperkt gebruik wilt blijven maken en anders normaliter zelfs goedkoper (verwacht marginale verschillen), 

Veel verschilt onze thuis situatie niet met @Marcia_ , wij gamen ook veel, Maar wel verschillende soorten gamers, kaarten en zeg maar shooter games waar natuurlijk elke tiende seconde telt. Maar wat voor ons belangrijk was, was de 1Gb upload mogelijkheid omdat we veel met Video bezig zijn. Heb je dat niet, dan is dus voor jou alleen van toepassing wat @Marcia_ schreef en onderschrijf ik dat graag. Die 1Gb upload mogelijkheid bindt ons dus ook vast op glasvezel en we kunnen echt niet naar die TV kabel van Ziggo. 

Reputatie 6
Badge +5

gelukkig duurt het niet lang meer totdat de upload ook bij ziggo omhoog gaat, niet net zo snel als glasvezel (er wordt gespeculeerd over meer richting de 100Mbps (laagste pakket) tot 300Mbps (giga pakket )

Reputatie 7
Badge +24

200 mbit is zat. Als u een 100 mbit abonnement neemt merk u er ook niks van denk ik.

Reputatie 2

Hoi @Dommeke  en @Marcia 

Ik heb van KPN 1 gig Glasvezel heb via wifi 600 mbits en bedraad 960 mbits werkt tot nu toe goed.

Maar kreeg post van KPN van dat senioren abonn. 39,50 euro ipv 72 euro nu

 

Betaal nu 16,50 plus 2 euries voor mijn huistelefoon en die zitten in senioren abonn. "gratis" ook tv ontv 10 euries  zit bij die 39,50 euro.

 

Ik heb in gebruik 5 tablets, 4ktv, en 2 laptops, 1 x desktop en  2 kpn gsm abonn.( soms Thuiswerk online )

Ik moet nog ff van de overheid,  :-)  Dus ben benieuwd of ze nu nog een keer terugbellen 5 werkdagen 

 

Hoop eindelijk eens op een positieve reactie 

Reputatie 2

Oja Ik merk wel een verschil hoor tussen 200 mbits ( was pairbonding ) en 1 gig. ( glasvezel nu )

Oa met 4 k tv met Netflix en Prime, HBO Max, Showtime 

Een Netflix/Prime/HBO/SkyShowTime 4k stream is 25 Mb/s. Wat moet je dan met een bandbreedte van 1000 Mb/s???

Dat is gewoon een dun straaltje via een enorme pijp. 

Meer bandbreedte is geschikt voor gelijktijdig gebruik. Voor een gezin met 3 gamende tieners is 200 Mb/s al prima. Terwijl de ouders ook nog Netflix kijken en huiskantoor spelen.

Ik heb hier zelf via glas zelfs het 50/50 abonnement. Werkelijke snelheid 70/70. Geen enkel probleem met Netflix. En tegelijkertijd internetten op de pc en online tv kijken via een 2de toestel.

In je eentje met één tv, één laptop en 2 mobielen (ook VoWifi???) is 100 Mb/s al ruim voldoende.

Maar ja, het zijn jouw centen die je aan je abonnement besteedt. Sommige mensen hebben kennelijk nog steeds diepe zakken 🙄.


Ik heb in gebruik 5 tablets, 4ktv, en 2 laptops, 1 x desktop en  2 kpn gsm abonn.( soms Thuiswerk online )

Zelfs als dat allemaal tegelijk gebruikt wordt zal het piekgebruik nog niet eens 30 Mb/s zijn.

 

Reputatie 6
Badge +5

kpn is nog goedkoop vergeleken met wat ik betaal bij ziggo 

1000/50 abbonement met veel tv inhoud

91.50 euro

mobiel abbonement

25 euro per maand

 

dusja niet iedereen heeft geld tekort ook beetje stom om daar vanuit te gaan, of daar een opmerking richting over te maken

Reputatie 2

Een Netflix/Prime/HBO/SkyShowTime 4k stream is 25 Mb/s. Wat moet je dan met een bandbreedte van 1000 Mb/s???

Dat is gewoon een dun straaltje via een enorme pijp. 

Meer bandbreedte is geschikt voor gelijktijdig gebruik. Voor een gezin met 3 gamende tieners is 200 Mb/s al prima. Terwijl de ouders ook nog Netflix kijken en huiskantoor spelen.

Ik heb hier zelf via glas zelfs het 50/50 abonnement. Werkelijke snelheid 70/70. Geen enkel probleem met Netflix. En tegelijkertijd internetten op de pc en online tv kijken via een 2de toestel.

In je eentje met één tv, één laptop en 2 mobielen (ook VoWifi???) is 100 Mb/s al ruim voldoende.

Maar ja, het zijn jouw centen die je aan je abonnement besteedt. Sommige mensen hebben kennelijk nog steeds diepe zakken 🙄.


Ik heb in gebruik 5 tablets, 4ktv, en 2 laptops, 1 x desktop en  2 kpn gsm abonn.( soms Thuiswerk online )

Zelfs als dat allemaal tegelijk gebruikt wordt zal het piekgebruik nog niet eens 30 Mb/s zijn.

 

als kleinkids bij oma en opa zijn dan is het druk hier op het net, dus vandaar.

Reputatie 7
Badge +30

Hopelijk heb je iets aan de verschillende ervaringen en kan je een weloverwogen keuze maken, @New Joke City!

Reputatie 2

Word er niet veel wijzer van, dus kijk dat woonzorg aan tot april bevalt het niet, zijn nog andere die hier op glaspoort 

Reputatie 7
Badge +30

Jouw vraag is ook niet echt te beantwoorden met een ‘ja’ of ‘nee’. Ik kan wel zeggen: neem die 200 Mbit/s maar, maar als uit jouw ervaringen blijkt dat je er niet genoeg aan hebt, dan is dat geen goed advies. Als ik zeg: neem de 1 Gbit/s maar en uiteindelijk blijkt dat je het ook makkelijk met de 200 Mbit/s lijn gered had, dan heeft je dit meer geld dan nodig gekost. Het is echt aan jou om een keuze te maken en je kunt onze tips en ervaringen daarvoor gebruiken.

Betaal nu 16,50 plus 2 euries voor mijn huistelefoon

Dit kan natuurlijk veel goedkoper. 

Ik betaal 17,50* per maand voor de (mobiele) telefoon. Kan in en naar hele E.U. (+ V.K., Andorra en Zwitserland) onbeperkt gratis bellen. Inclusief 10 GB maandbundel. Met een kleinere internetbundel of geen databundel (dan dat alleen via wifi) is het nog minder voor de telefoon natuurlijk.

Onbeperkt bellen ( E.U. (+ V.K., Andorra en Zwitserland) zonder data 12,50*
En met klein bundeltje 3 GB maand voor buiten de deur: 15,00*
En dan die dure huistelefoon de deur uit.

*prijzen inclusief de korting icm internet thuis van kpn