Vraag

In de laatste dagen haperend internet

• 1 juni 2018
  • 3 reacties
  • 129 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een V10 box met firmware V1.01.00T03.4, dat is volgens mij de actuele firmware. Ik heb VDSL bonding en een speedtest brengt meestal boven de 50Mbps. In de laatste dagen heb ik veel storingen gehad: tijdelijke uitval van de internetverbinding, en traag verbinding (via powerline, al langer dan een jaar stabiel). Indien het internet traag is of helemaal niet doet, dan helpt ook dat resetten via de kan site niet: het tool is ook naar 15minuten wachten nog niet klaar. Na een tweede of derde poging lukt het dan wel.

Ik heb ook gemerkt dat er soms DNS problemen zijn: mijn thuisbank via de naam benaderen laadt de pagina niet, zoek ik in google erna en volg de link, dan ben ik er gelijk.

Volgens de kpn site waren in mijn buurt geen storingen bekend.

Het enige wat ik kan bedenken is dat een monteur bezig is of was om de straatkast voor de nieuwe snelheiden geschikt te maken. Ervaan lees ik op foutstack niets terug.

Wat kan er nog aan de hand zijn?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Hans,

Balen dat je storingen ervaart in je internetverbinding, terwijl dit eerder altijd probleemloos heeft gewerkt. Je geeft aan dat je een Powerline-verbinding gebruikt. Bedoel je daarmee de draadloze adapters van KPN (kan ook van een ander merk zijn natuurlijk).

Ik ben benieuwd of je dan ook problemen ervaart met je andere diensten of via een directe/bekabelde verbinding met je Experia Box. Of ervaar je dit echt alleen maar via de draadloze adapters die via je stroomnetwerk werken? Het kan dan goed zo zijn dat de oorzaak in de verbinding tussen deze adapters en de V10 zit.

Ik hoor graag van je, zodat we dit probleem verder kunnen onderzoeken!
Reputatie 1
Zoveer ik kan zien werken de powerline adapters perfect. Dat zie ik ook in de app zo terug. Zoals bekend werkt powerline op basis van het Ethernet protocol en trekt zich niets aan van het IP protocol. Mijn tablet, per Wifi direct aangesloten op Wifi van het modem, krijgt geen IP adres van het modem. Kom ik in het bereik van de Powerline adapters en hun access points, dan krijgt het tablet ineens wel een IP adres van het modem.

Het modem heeft de laatste firmware gekregen en mandenlang zonder problemen gewerkt. Opnieuw opstarten van het modem helpt meestal wel, maar niet altijd. Indien modem herstarten niet helpt, biedt de storingswizzard traag bekabeld internet ook niet gelijk hulp: soms duurt het een uur om hem her DSLAM te katen herstarten.
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @HansAnders,

Ik heb zojuist een privé bericht naar je verstuurd. Zou je hierop willen reageren? ?

Reageer