Vraag

In game lag met lage ping

• 29 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 741 keer bekeken

Hoi, ik heb heb wat problemen met het gamen. Ik speel het spel Final Fantasy XIV online en ik heb heel erg GCD lag in het spel.. het rare is dat mij ping naar de server 19 is maar het lijkt net alsog ik met 200 ping speel.. ik ken mensen die spelen met 90 ping en mij vertellen geen problemen te hebben.. En ja ik met 19 ping heb ik echt gewoon zeg veel gcd lag ingame net alsof ik met 200ping speel het valt niet te spelen.. en de hele dag door en altijd heb ik het.. ik weet echt niet waar het probleem ligt. Het van alles geprobeerd en geen verschil. Ik speel met kabel en NIET met wifi.

ik stuur ook meteen een tracert and en een korte pingtest screenshot. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en ik weer normaal kan spelen. En ja het is niet normaal dat dit gebeurt en ook niet de gameserver want andere spelers vertellen mij geen problemen te hebben en zelf degene die met 50 of 100 meer ping dan mij spelen. En heb een vpn ook al geprobeerd maar maakt het niet echt veel beter. En heb het op alle apparaten thuis.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Roel, welkom op het forum! Ik moest even Googlen wat GCD betekent, maar dat heeft te maken met de cooldown van spells? Ik laat dat even voor wat het is, maar je hebt in ieder geval last van packet loss. Daardoor kan een lage ping alsnog aanvoelen als een hoge ping. Nou gaat er maar één pakketje verloren maar als dat de hele tijd gebeurt is dat misschien de oorzaak van dit probleem.

Kun je wat langer pingen naar deze server? Bijvoorbeeld met ping -t 195.82.50.9 . Je kunt na een paar minuten op control-C drukken om te stoppen. Hoeveel packet loss is er dan? Je kunt ook een programma gebruiken als WinMTR – Free Network Diagnostic Tool, daarmee kunnen we met iets meer detail een traceroute uitvoeren. Dit combineert namelijk de ping en traceroute testen.
Hoi Roel, welkom op het forum! Ik moest even Googlen wat GCD betekent, maar dat heeft te maken met de cooldown van spells? Ik laat dat even voor wat het is, maar je hebt in ieder geval last van packet loss. Daardoor kan een lage ping alsnog aanvoelen als een hoge ping. Nou gaat er maar één pakketje verloren maar als dat de hele tijd gebeurt is dat misschien de oorzaak van dit probleem.

Kun je wat langer pingen naar deze server? Bijvoorbeeld met ping -t 195.82.50.9 . Je kunt na een paar minuten op control-C drukken om te stoppen. Hoeveel packet loss is er dan? Je kunt ook een programma gebruiken als WinMTR – Free Network Diagnostic Tool, daarmee kunnen we met iets meer detail een traceroute uitvoeren. Dit combineert namelijk de ping en traceroute testen.

Ik heb 10 minuten pingtest gedaan en traceroute met WinMTR.

Reputatie 7
Badge +28
De 99% loss kun je negeren maar op het eind is er wel wat packetloss. Ik weet eigenlijk niet of dit alle problemen verklaart. Speel je ook andere online spellen? Heb je daar vergelijkbare problemen?

@RobinFlikkema Kan ik jou hier ook in betrekken? Dit lijkt me helemaal jouw straatje 😉
Reputatie 7
Badge +30
Ha! Ik had 'em al gevolgd.

Ik had (en heb) persoonlijk geen idee wat GCD is (behalve de wiskundige functie).

Puur inzoomend op het packetloss probleem, uit de MTR zie je heel duidelijk dat dit pas vanaf 195.82.60.29 optreed (en redelijk weinig is). Maar, die ..60.29 hop is precies de 2e router in het netwerk van KDDI / Square ENIX.
De transit/peering provider (Eurorings, Level3) hebben geen packetloss (uitgezonderd de ene hop die 1 ICMP niet beantwoorde maar niet meesleept), en de DDoS protectie dienst (Link11) waar de verbinding doorheen gaat heeft ook gewoon een goede verbinding.

Aan de ene kant is het natuurlijk KPN die de verbinding levert, maar eigenlijk zit er alleen een kleine packetloss in het KDDI / Square ENIX netwerk (laatste 4-5 hops), en is er verder niets mis met de MTR (uitgezonderd de paar routers die simpelweg niet alle ICMPs beantwoorden; wat geen invloed heeft op de daadwerkelijke verbinding als je naar de volgende hops kijkt).

Ik zou persoonlijk contact opnemen met Square ENIX / KDDI en aangeven dat je dit probleem ervaart, de MTR mee sturen, aangeven dat er duidelijk te zien is dat er pas packetloss is in hun netwerk en niet in dat van de ISP of de Transit providers. Want ik weet al wel weer hoe dat gaat met al die support afdelingen van die gamestudio's: altijd zeuren over NAT en poorten terwijl dat duidelijk niet het probleem is.

Robin
Reputatie 2
Een Global Cooldown is voor mij ook nieuw. Ik dacht altijd dat Skill Cooldowns client-side geregeld worden, maar schijnbaar gaat dat via een externe server.

Wat ik me dan meteen afvraag; is die cooldown server een andere server als de world server? Zo ja, dan zou ook de gameplay zelf moeten laggen. Maar als je alleen een fout hebt in de cooldown, dan lijkt me dat mis te gaan bij de SE servers.

Misschien (en ik kan te simpel denken) is er wat aan de hand met je snelheid? Dat kan natuurlijk ook voor lag zorgen.
Een Global Cooldown is voor mij ook nieuw. Ik dacht altijd dat Skill Cooldowns client-side geregeld worden, maar schijnbaar gaat dat via een externe server.

Wat ik me dan meteen afvraag; is die cooldown server een andere server als de world server? Zo ja, dan zou ook de gameplay zelf moeten laggen. Maar als je alleen een fout hebt in de cooldown, dan lijkt me dat mis te gaan bij de SE servers.

Misschien (en ik kan te simpel denken) is er wat aan de hand met je snelheid? Dat kan natuurlijk ook voor lag zorgen.

Het is allemaal van 1 server zover ik weet... en als het aan SE server lag dan zouden andere er ook lsst van hebben ik heb zoveel mensen gevraagd en bn letterlijk de enifste persoon die op lage ping amper kan spelen want me ping voelt gewoon erg hoog aan rond de 200.. en ik kijk streams op twitch soms van spelers die 90 ping hebben bijv. En voor hun is het wel speelbaar veel beter dan dat van mij. Geen idee waar aan het ligt.. Mijn abboniment is 50 mbps en ik haal 45 mbps met speedtest en ik heb vdsl als het goed is..
Reputatie 7
Badge +28
@roelboel Is de situatie nog hetzelfde? Dan lijkt het me handig een ticket aan te maken bij Square ENIX. Als er packetloss is in hun netwerk - en daar lijkt het op - moeten anderen er inderdaad last van hebben. Spelen de Twitch streamers wel op dezelfde server?
@roelboel Is de situatie nog hetzelfde? Dan lijkt het me handig een ticket aan te maken bij Square ENIX. Als er packetloss is in hun netwerk - en daar lijkt het op - moeten anderen er inderdaad last van hebben. Spelen de Twitch streamers wel op dezelfde server?
Ja die spelen op hetzelfde server, en ja het situatie is nogsteeds hetzelfde. Ik had al een keer eerder een ticket aangemaakt en SE zei dat hun niks kunnen doen dat het niet aan hun kant ligt en ik bij me isp moet zijn. Maar ik denk zelf dat het probleem bij mij kant ligt alleen weet ik niet precies waar want soms doe ik een pingtest en heb ik geen packetloss en alles is perfect en voelt me ping nogsteeds super hoog aan. En wanneer ik met een vpn speel geeft het aan dat ik heelveel spikes heb. En het probleem is thuis op elke computer. Servers zijn niet perfect dat weten alle spelers die het spel spelen maar toch is het speelbaar en meeste spelers zelfs met goede ping gebruiken een vpn. Maar bij mij is het letterijk onspeelbaar.. niet te doen en zelfs niet met een vpn.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Kan je meer info vragen over de reden waarom SE aangeeft dat het bij jou of de ISP ligt? Ik sluit niet uit dat het daar ligt, maar het lijkt er heel erg op dat het bij SE ligt, maar als zij een argument hebben waar @Joran en ik niet aangedacht hebben, of de packetloss in hen netwerk juist een gevolg is van iets in het KPN netwerk.

Ik ken het hele spel niet, maar gebruik je dezelfde VPN als andere spelers die een goede ping hebben?

Reageer