In quarantaine gezet door abuseteam

Vanochtend een mailtje gehad en in quarantaine gezet. Vervolgens de computers door de virusscanners gehaald en het desbetreffende virus verwijderd. Nu moest ik contact opnemen via een contactformulier, maar ik kom helemaal niet op die vangpagina en kan dus ook geen contactformulier openen om het ongedaan te maken! Wij werken ook thuis en kunnen nu geen kant op! Abuse team al gemaild maar nogsteeds geen antwoord. Klantenservice kan ons ook niet verder helpen. kpn abuse zou een nummer moeten hebben waarop je dit zou kunnen regelen!

Weet iemand hoe we dit nu moeten oplossen??

4 reacties

Hallo fleurrxx en welkom op forum.

Kun je je vraag misschien wat beter formuleren want ik snap het niet helemaal?

Bijvoorbeeld:

Van wie was het mailtje?

Welke virusscanner heb je gebruikt?

Wat bedoel je met Vangpagina?

Misschien dat het zo wat duidelijker voor ons wordt.

Wij hebben vanochtend een mailtje gehad van het abuse team. Wij zijn in quarantaine gezet omdat het niet veilig was. Daarin stond dat we een stappenplan moesten volgen. Dat hebben we gedaan. Wij moesten onze computer door de virusscanner halen (malwarebytesscanner) onderaan het bericht zal ik een deel van de email tonen. Waarin ook staat dat we via een contactformulier het weer ongedaan kunnen maken. Alleen kunnen we dat contactformulier nergens vinden! Hieronder een deel van de mail:

Volg ons stappenplan om virussen te verwijderen op: http://www.kpn.com/virusverwijderen
Na het scannen maakt het programma een logbestand aan met de resultaten van de scan. U vindt dit logbestand in het programma onder het tabblad Logbestanden. Graag ontvangen wij de inhoud van dit logbestand.

Wanneer er meerdere computers of laptops zijn aangesloten, is het belangrijk dat deze allemaal worden onderzocht.

Om het voor u mogelijk te maken de oorzaak van het onrechtmatig gebruik op een veilige manier op te lossen hebben wij uw internet verbinding in onze beveiligde omgeving geplaatst. U kunt de plaatsing in de beveiligde omgeving zelf ongedaan maken. U gebruikt hiervoor het contactformulier op de vangpagina.
Beste Fleurrxx,

Wat je eventueel kan doen is hier kijken wat je er aan gedaan kan worden.

Wat ik je ook kan aanraden is Scannen met verschillende soorten virusscanners en de router eventueel resetten.

Reputatie 5
Badge +7
Hallo Fleurxx,

Dit is natuurlijk een erg vervelende situatie, ondanks het feit dat Abuse ook klanten in quarantaine zet voor hun eigen bescherming. Helaas kunnen we vanuit de helpdesk of Webcare hierin weinig betekenen. Het contact zal echt tussen jezelf en onze afdeling Abuse moeten lopen per mail. 

Wel kan ik je deze pagina meegeven. Hierin staan beschreven wat je dient te doen om onder de blokkade uit te komen, succes! 

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reageer