Beantwoord

Incasso mislukt, geen saldo, maar wel degelijk saldo

  • 29 July 2019
  • 1 reactie
  • 270 keer bekeken

Onlangs had ik weer eens een mail dat een incasso mislukt was vanwege ontoereikend saldo. Ik heb dit weleens eerder gehad terwijl er gewoon genoeg saldo was en ik aan mezelf en mijn bank begon te twijfelen.
Nu heb ik mijn rekeningnummer aangepast naar een rekening van de bank Bunq. En ik kreeg weer een mail met geen saldo, dus geen incasso. Op de betreffende rekening die ik in Bunq aangemaakt heb voor diverse vaste lasten stond op dat moment ruim 700 euro dus die 72 euro moet er met gemak vanaf gegaan zijn, en KPN claimt dat er geen saldo was. Nu komt het mooie, bij Bunq krijg je een melding wanneer een bedrijf een automatische incasso wil doen en verschijnt er een verzoek waar je akkoord voor moet geven. Dit verzoek is echter nooit verschenen en dus is er ook geen poging tot incasso geweest. Busted.

Ik stel hiermee niet echt een vraag, ik weet nu dat ik het in de gaten moet houden, op deze manier €15 extra vangen van klanten is wel erg laag. Dit bericht is meer bedoeld om de andere klanten te waarschuwen dat er zo gewerkt wordt bij KPN en men een en ander in de gaten houdt want mijn vermoedens werden ook bevestigd.

Zelf ben ik er toch snel vanaf. Volgende maand beeindigd mijn all in one pakket doordat ik overstap naar de concurrent die wel producten anno 2019 levert tegen lagere prijs. Hoe durft KPN de prijs te verhogen terwijl ik nog steeds met een houtje touwtje internet lijntje van 52Mbit hier over de digitale snelweg kruip anno 10 jaar terug. KPN internet hoort in een museum thuis, niet bij betalende klanten.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 29 July 2019, 19:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Serge, welkom op ons forum.

Busted.

Busted, je hebt ons! Het is inderdaad onze core business om iedereen € 15.- per factuur armer te maken. Wanner je ook nog eens een paar mobieltjes bij ons afneemt lopen we helemaal binnen.

Onzin natuurlijk. Dit gaat om een mandaat dat blijkbaar niet goed is ingesteld, zoals dat in het bankwezen heet. Ik kan er uiteraard voor zorgen dat dit in de toekomst wel goed gaat. Gaat het hier om de Bunq rekening eindigend op 211?

Zelf ben ik er toch snel vanaf. Volgende maand beeindigd mijn all in one pakket doordat ik overstap naar de concurrent die wel producten anno 2019 levert tegen lagere prijs. Hoe durft KPN de prijs te verhogen terwijl ik nog steeds met een houtje touwtje internet lijntje van 52Mbit hier over de digitale snelweg kruip anno 10 jaar terug. KPN internet hoort in een museum thuis, niet bij betalende klanten.

Jammer om te horen, 52 Mbps is zo gek nog niet als je bedenkt dat de gemiddelde snelheid in 2017 rond 25 Mbps zat. Begrijp me overigens niet verkeerd, ik help je graag waar ik dat kan en als het aan mij ligt hou ik je met alle plezier binnen de KPN familie.

Ik hoor graag van je.