Beantwoord

Incassobureau mail over opgezegd abonnement

  • 16 July 2019
  • 3 reacties
  • 574 keer bekeken

Goedemorgen,

ik zit in Italië en krijg een mail over een bedrag van € 866,75 over een achterstand in de ***.
dat is het huis van mijn schoonouders, mijn schoonouders zijn allebei overleden en de zoon is daar blijven wonen. Er zijn toen brieven naar u gestuurd dat hij de kostwinner is op dat adres.
Dat is gebeurt in 2018( mei of juni)
de oudste en middelste zus en broer hebben overal afstand van getekend( zie brieven)
momenteel is hij bij ons welzijn voor hulp en afhandeling van dit alles dus daar moet u zijn.
op 1 juni 2018 is alles opgezegd op het bovengenoemde adres.
Door oudste zus.

hopelijk heb ik u hier voldoende mee geïnformeerd.

met vriendelijke groet

Peter van Balveren ( schoonzoon)

Admin: adresgegevens opgeslagen in je profiel, titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 16 July 2019, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Peter, welkom op het forum! Dat is een aardig bedrag, ik kan me voorstellen dat je dit opgehelderd wilt zien. Ik heb dan ook gelijk voor je gekeken wat er aan de hand is. Wat ik zie is dat het overlijden inderdaad bij ons is gemeld. Jij geeft aan dat de dochter op 1 juni het heeft opgezegd. Dat zie ik hier alleen niet terug. Het abonnement is vervolgens per 25 oktober 2018 beëindigd. De facturen zijn verder vanaf maart 2018 tot en met oktober niet betaald. Wat geleidt heeft tot een achterstallig bedrag van €739,89.

Inmiddels is dit achterstallige bedrag begin dit jaar verkocht aan een incassobureau. Ik verwacht dan ook dat de mail afkomstig is van het incassobureau. En dat er wellicht sprake is van bijkomende kosten waardoor het geheel uitkomt op de €866,75 die jij noemt. Neem dan ook vooral contact op met het incassobureau. Op het moment dat een schuld is verkocht aan het incassobureau kunnen wij er namelijk meestal niets meer aan doen. Echter, als jullie bewijs kunnen overleggen van de opzegging in juni, kan ik kijken of ik hier nog een klacht voor kan indienen.
Hallo Erik
Bedankt voor het reageren en ik heb inderdaad vanmorgen contact gehad met het incassobureau daar heb ik gesproken met ene Willem daar heb ik mee afgesproken dat ik als ik terug ben uit Italië de papieren opstuur naar hun.
als je nog iets moet weten kun je altijd contact met mij opnemen.

met vriendelijke groet,
peter
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen, Peter. Dan ga ik ervan uit dat het incassobureau dit verder met je afhandelt. Als dan blijkt dat wij het abonnement te laat hebben opgezegd kan het incassobureau dit over het algemeen weer bij ons aangeven en wordt het van daaruit opgepakt. Als dat toch niet helemaal lekker loopt, of er zijn andere/aanvullende vragen, kom hier bij me terug.