Beantwoord

informatie bij inplannen monteur bij verhuizing

  • 26 August 2019
  • 26 reacties
  • 236 keer bekeken

Ik heb in juli doorgegeven dat ik per 2 september 2019 ga samenwonen. Ik heb mijn vriendin er van weten te overtuigen dat we KPN moeten blijven gebruiken in plaats van Ziggo (welke al aanwezig was). De meneer die ik in 1e instantie aan de lijn had was behulpzaam. Met hem had ik ook afgesproken dat de verhuisdatum 26 augustus zou worden vanwege het opzeggen van Ziggo. Hij gaf ook aan dat het plannen van een monteur gratis is. In mijn beleving was deze dan ook gepland. Nu belde ik 19 augustus naar de klantenservice om dit te verifiëren en bleek dat er geen monteur gepland was. Tot nu toe, kan gebeuren. Aan de medewerker die ik de 19e aan de lijn had gevraagd alsnog een monteur te plannen. Maar hij gaf aan (en hield dit bij hoog en bij laag vol) dat niet te kunnen en dat ik dit alleen online zelf kon doen. Ik heb ter plekke geprobeerd en aangegeven dat dit niet lukt. De medewerker heeft met mijn inlog hetzelfde geprobeerd te doen en hem lukte het ook niet. Zijn oplossing was om het 's avonds nogmaals te proberen. Daarnaast dat het ook niet heel moeilijk is en ik het waarschijnlijk zelf wel kan. Ik heb nognaals geprobeerd een afspraak te maken, maar tevergeefs. Je zult begrijpen dat met verhuizen mijn focus niet ligt bij het aansluiten van kpn. Zeker ook met in mijn achterhoofd dat ik het waarschijnlijk zelf wel kan. Helaas kwam ik er gisteren achter dat ik het zelf niet kan, omdat ik geen aansluiting vanuit buiten naar binnen heb. Ik heb vervolgens direct gebeld met de klantenservice, de situatie uitgelegd en krijg doodleuk te horen dat de eerstvolgende afspraak 6 september is. Maar ook dat het maken van een afspraak wel gewoon via de klantenservice te regelen is. Dus als de 19e gewoon een afspraak was gepland had ik dit hele stuk niet hoeven typen en was ik nog altijd tevreden.
Uiteraard mijn beklag gedaan, maar dat had geen zin. Dus is er nu een officiële klacht ingediend. Volgens de medewerker zou er binnen 3 dagen contact opgenomen worden. Ik krijg keurig een bevestiging via SMS waar staat binnen 5 dagen.

Vandaag via de chat een medewerker gesproken die ook aangeeft niets te kunnen doen, dat er 5 september (gisteren was het nog 6) ruimte is. Vervolgens aangeeft het vervelend te vinden en dan nog zegt dat ik het ook niet fijn zou vinden als een afspraak afgezegd zou worden. Dat soort uitspraken zijn irritant en getuigen niet van meedenkend vermogen.

Zoals je kunt lezen zitten mij meerdere dingen dwars. Waarbij het eigenlijk met name terug komt op service verlening. Ik ben al jaren klant, kies er heel bewust voor om Kpn mee te nemen. Door toedoen van foutieve informatie wordt van jullie probleem mijn probleem gemaakt en daar pas ik voor. Dus mijn vraag is dat er toch iets meer moeite gedaan kan worden om de service te bieden aan een trouwe klant. Wij zitten nu zonder internet en ik neem aan dat jullie ook begrijpen dat ik daar niet blij mee ben. Ik stel het zeer op prijs dat er eerder een monteur ingepland wordt dan 5 of 6 september. Met eerder bedoel ik morgen of overmorgen.
icon

Beste antwoord door Klachtafhandeling 28 August 2019, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19
Balen joh want natuurlijk wil je internet in je nieuwe huis. Een medewerker reageert hier binnen 48 uur. Het is ook een lastige periode. Vakantietijd en krapte op de arbeidsmarkt. Je moet net het geluk hebben dat er iemand uitvalt. Ik zou morgen gewoon weer bellen. Niet leuk maar misschien lukt het
Ik vind het bijzonder jammer dat je als klant zo behandeld wordt. Ik ben zeer teleurgesteld in de houding van "KPN" om te helpen, zeker wanneer ik door hen niet goed geïnformeerd ben. Wij hebben nu echt een probleem en ik heb niet het gevoel dat dit erkend wordt. Wij kunnen niet zo lang wachten. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van internet en ben nu genoodzaakt om bij café's te werken voor Wi-Fi. Ik heb echt begrip voor vakatieperiodes ed. maar er zijn altijd uitzonderingen te maken. Tot nu toe lijkt het er op dat KPN dat voor mij niet doet. Ik vind KPN als product echt fijn, bereik is goed. Dus ik wil graag blijven, maar op deze manier ga ik wel twijfelen.
Reputatie 7
Badge +24
"Helaas kwam ik er gisteren achter dat ik het zelf niet kan, omdat ik geen aansluiting vanuit buiten naar binnen heb."

Wat bedoel je hiermee? Moet er nog gegraven worden ofzo?
ik ben verre van technisch, dus of er gegraven moet worden ... geen idee. Ik weet alleen dat de aansluiting zoals deze nu in het huis aanwezig is het niet toelaat dat ik daar de kabel in kan steken die ik nu heb.
Reputatie 7
Badge +24
Ow... dus je hebt wel een aansluiting in huis? Ik hoop het voor je, als er een graafploeg moet komen, ben je zo 2 of 3 maanden verder.
Ja zeker, er is wel een aansluiting gelukkig. Alleen voor zover ik kan inschatten niet de juiste. 2 of 3 maanden werken in een café...hopelijk compenseert KPN dan mijn koffie 😉
Reputatie 7
Badge +24
Kun je een foto maken hier plaatsen? Wij hier op het forum vinden foto's altijd reuze interessant 😊 misschien is het zo'n grijs rond kunstof buisje van ongeveer 10 hoog?

Of heeft iemand gewoon de kabel afgeknipt?

KPN kan overigens voor een noodpakket zorgen hoor. Dat werkt dan via 4G. maar daar zijn voorwaarden voor en ik heb geen flauw idee welke dat precies zijn...
Badge +19
Maak even een foto van de aansluiting. Misschien kunnen we je dan helpen.

volgens mij is de foto pagina groot, maar dan hebben jullie een beeld haha
Reputatie 7
Badge +24
Dit is coax. Van Ziggo / UPC. KPN doet hier niets mee. Ik hoop dat je nog ergens een andere aansluiting hebt... Voor KPN heb je een telefoonaansluiting nodig.
volgens mij niet. Daar waar de energiemeter hangt zie ik geen andere aansluiting. Naast dat KPN hier niets mee doet, kan KPN hier ook niets mee doen? Als dat zo is dan ben ik misschien onterecht aan het mopperen op KPN en moeten wij misschien toch weer aankloppen bij Ziggo.
Reputatie 7
Badge +24
KPN kan er ook echt niets mee. Er zit nergens anders in de kamer of hal een telefoonstopcontact in de muur zitten?
ik ga maar weer eens contact opnemen, want het is bekend dat deze aansluiting aanwezig is.
Reputatie 7
Badge +24
Er zit nergens anders in de kamer of hal een telefoonstopcontact in de muur zitten?
Reputatie 7
Badge +24
Het kan zijn dat de vorige bewoners hem weggewerkt hebben...

deze is er wel.... is dit de plek waar ik moet zijn???
Badge +19
Ja bingo!! Daar kunnen we wat mee. De vraag is wel of het signaal al opgeleverd is. Daar zou je dan bericht van moeten krijgen. Heb je het modem al ontvangen?
Reputatie 7
Badge +24
Sstekkertje van het modem kun je er aan de bovenkant zo inklikken 😋
Heren mag ik jullie hartelijk danken!!! Het is gelukt 😀😀😀 Ik kan jullie niet zeggen hoe blij ik ben!!!!
Badge +19
Zeg je nou hiermee dat alle lampjes ook groen branden en alles werkt?
dat zeg ik zeker!! ik ben weer online!
Badge +19
Top!! Graag gedaan!!
Een zeer behulpzame meneer van de klantenservice aan de lijn gehad. Die heeft mij nog even geholpen, krijg zelfs een nieuwe afstandbediening opgestuurd (de mijn vergeten mee te verhuizen...oeps). Ik ben nog steeds niet blij met hoe het verlopen is, maar het gaat mij er om dat ik weer internet heb...en dat ik met jullie hulp gelukt 🙂