Beantwoord

Infra kabels omgehangen?

• 12 november 2018
  • 15 reacties
  • 470 keer bekeken

Reputatie 1
Een week of wat geleden heb ik thuis wat bedrading vervangen en verplaatst.
Wat schetst mijn verbazing, internetsnelheid gedaald!!

Dan ga je aan jezelf twijfelen, heb alles gecontroleerd en niets geks gevonden. Verbinding bleef laag..... Even op fourstack gekeken en deed daar de volgende conclusie: de hele flat staat lager met de snelheid!! Zie onderstaande tabel...

...bovenste is de situatie op 6 augustus 2017 onderste vandaag! Ondanks de technisch mogelijke 26 Mbit/s haal ik nu max.DSLAM zo'n 17,023 Mbit/s. Geen 'klapperende' verbinding of error meldingen in de Fritz.box waargenomen.

Is het raar om te concluderen dat er een paar kabels zijn 'omgehangen' in de centrale of verdeler?
Overigens neem ik van XS4ALL internet af, maar de infra is van KPN.

Wat ook erg vreemd is dat ik als enige in de flat onder de 30 Mbit/s zit.
Hoe kan dit?

Dank voor het meedenken.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 13 november 2018, 13:18

Hallo driemaster, goede vragen stel je! Voor wat betreft fourstack: dat is een indicatie en wordt wel eens naar beneden aangepast als blijkt dat de aangegeven snelheid niet gehaald wordt. Dat kan dus best in jouw geval. Wel is het vreemd dat je maar 17 i.p.v. 26 Mbit/s haalt. Ik verzoek je daarvoor toch je vraag bij XS4ALL neer te leggen. Zij kunnen aan de hand van je gegevens meekijken en hopelijk een antwoord op je vraag geven!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo driemaster, goede vragen stel je! Voor wat betreft fourstack: dat is een indicatie en wordt wel eens naar beneden aangepast als blijkt dat de aangegeven snelheid niet gehaald wordt. Dat kan dus best in jouw geval. Wel is het vreemd dat je maar 17 i.p.v. 26 Mbit/s haalt. Ik verzoek je daarvoor toch je vraag bij XS4ALL neer te leggen. Zij kunnen aan de hand van je gegevens meekijken en hopelijk een antwoord op je vraag geven!
Reputatie 1
Dank voor je bericht.
Blijft vreemd dat ik als enige onder de 30 blijf zitten!
Op dit moment current throughput 12,28 down en 1,53 up..... ik zal de vraag ook aan xs4all stellen.
Reputatie 7
Wel is het vreemd dat je maar 17 i.p.v. 26 Mbit/s haalt.
Nou, zo vreemd is dat niet, ik zie op het forum regelmatig van dat soort meldingen. Ik trigger daarop omdat ikzelf maar zo'n 45 (bekabelde KPN speedtest) van de door Fourstack voorgespiegelde 65 Mb/s haal (in de V10 krap 51.000 kb/s).
Reputatie 7
Badge +27
Laat ik het anders zeggen: het zou niet moeten. Óf er is iets met de snelheid en deze moeten we verhogen óf hij kan het echt niet halen en dan moeten wij fourstack aanpassen. Hebben we het daar met jou niet over gehad? Ik kan alsnog het verzoek neerleggen om het aan te passen op jouw adres als je dat wilt.
Reputatie 7
Nee, ik weet ervan, maar zie nog te vaak dat 't bij anderen ook zo is. En dat het dus niet zo vreemd is als jij zegt.
Reputatie 7
Badge +27
Op die manier! Ja, ik snap wat je bedoelt.
Reputatie 1
Inmiddels zit ik weer op 30 down en 3,2 up.... problem fixed!
Reputatie 7
Ik kan alsnog het verzoek neerleggen om het aan te passen op jouw adres als je dat wilt.
Inmiddels is ook voor mijn adres (en de rest van de straat) Fourstack aangepast en geeft die nu de werkelijke (modem)snelheid aan.
Reputatie 7
Badge +27
Goede berichten! Dank voor het delen beiden 🙂
Reputatie 1
Nog een kleine opmerking: In onze straatkast (3053LG182KVD) staat te lezen, de snelheid voor DSL staat op 109 Mbit/s, terwijl ik, de klant, nu op 29 Mbit/s sta, in fourstack. Gaat dit nog 'omhoog'?
Reputatie 5
Badge +6
Wat staat er bij Distributiepunt(en) op fourstack voor jouw adres?
Staat er MDF of SDF?
Reputatie 1
Er staat MDF
Reputatie 1
Ondanks dat ik nu weer een werkende verbinding heb, met 25,022 down en 2,752 up, is (nog steeds) mijn oorspronkelijke vraag niet beantwoord, te weten: Waarom zijn alle waarden lager dan voorheen?
Reputatie 7
Er staat MDF
Dan ben niet aangesloten op een actieve (FttC) straatkast (SDF), maar (via een passieve) op de wijkcentrale (MDF). Zolang dat niet verandert kun je écht hoge snelheden (meer dan 50 Mb/s per aderpaar) wel vergeten. Met MDF is je snelheid niet alleen afhankelijk van de afstand tot de straatkast (zoals bij SDF) maar ook van de afstand van de straatkast tot de wijkcentrale: de totale afstand (dus van jouw huis tot de wijkcentrale) bepaalt jouw snelheid.
Reputatie 1
Thanks. Is ongeveer 640 meters tot DSLAM, althans volgens fritz!box

Reageer