Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Ingetrainde snelheid en Fourstack/netco vershillen behoorlijk van elkaar.

Hallo,
Weet iemand hoe het kan dat na werkzaamhelden door KPN in het netwerk de snelheid aangegeven op de website: https://netco-fpi-info.fourstack.nl veel hoger aan geeft dan waarop het modem is ingetraind?
Het betreft een Experia V10 modem. Het modem heb ik ook al een paar maal spanningsloos gehad. (Minimaal 30 seconde). Nog geen fabrieks reset gegeven ivm de vele port forwardings.
Hieronder de waarde van het ingetrainde V10 modem.

Hieronder de waarde die Fourstack laat zien:

Voor de werkzaamheden waren de waarde redelijk gelijk.
Op dit moment heb ik onderstaand abonnement:
Internet Standaard 60Mbit/s down, 6Mbit/s up Per 1 Juli: 80Mbit/s down, 8Mbit/s up.
Op dit moment haal ik gewoon de beloofde snelheid van het abonnement dus daar geen klachten over.
Ik ben alleen benieuwd als de snelheid per 1 Juli omhoog gaat, ook het modem hoger zal in trainen.
Graag hoor ik van jullie.
Alvast bedankt voor alle reactie's
icon

Beste antwoord door Erik_ 18 mei 2017, 17:57

Welkom, Alex! De fourstack waarde is dan wel een aardig eind omhoog gegaan als het eerst vergelijkbaar was met de DSL-waarden uit de Experia Box. Kijk het een paar weken aan. Als fourstack gereset is, om het zo uit te drukken, tijdens de werkzaamheden zal hij zich in de loop van de komende paar weken weer aanpassen aan de daadwerkelijke snelheid. Als fourstack wel op deze hoogte blijft staan is er wellicht iets mis met je lijn. Daar kan ik alleen op dit moment naar alle waarschijnlijkheid nog weinig aan doen. Dit omdat je wel de snelheid van je abonnement haalt. Als we straks in juli zitten, en de verhoging actief is, en je haalt dan de 80 niet, trek opnieuw aan de bel.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Geen idee. Ik kijk nooit in het modem.
Ik heb de hogere snelheid al een tijdje overigens.
Abonnement: 20/2
Tot een dag of 10 geleden: 31/10
Nu: 46/28
Reputatie 6
Badge +17
Nee hij gaat dan niet magisch hoger intrainen.

Ik neem dan ook aan dat Bonding geactiveerd kan worden maar daarnaast denk ik dat er iets mis is met die lijn of met fourstack.
Reputatie 6
Badge +16
Welkom, Alex! De fourstack waarde is dan wel een aardig eind omhoog gegaan als het eerst vergelijkbaar was met de DSL-waarden uit de Experia Box. Kijk het een paar weken aan. Als fourstack gereset is, om het zo uit te drukken, tijdens de werkzaamheden zal hij zich in de loop van de komende paar weken weer aanpassen aan de daadwerkelijke snelheid. Als fourstack wel op deze hoogte blijft staan is er wellicht iets mis met je lijn. Daar kan ik alleen op dit moment naar alle waarschijnlijkheid nog weinig aan doen. Dit omdat je wel de snelheid van je abonnement haalt. Als we straks in juli zitten, en de verhoging actief is, en je haalt dan de 80 niet, trek opnieuw aan de bel.
All, even met een andere gebruikersnaam, had problemen om op de site in te loggen. via mail adres op MijnKPN gaat het wel, maar om hier in te loggen moet ik mijn KPN ID gebruiken. En die weet ik niet meer.
vandaar maar even een nieuw KPN ID aangemaakt en een nieuw forem account.
Maar ik ben dezelfde als Alex014.
Dank voor jullie antwoorden, ik ga het advies van Erik opvolgen. Ik wacht af tot de snelheids verhoging actief is en zal dan nog een keer kijken hoe het er voor staat.
Alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 6
Ik merk al een tijdje dat je de waardes van Fourstack regelmatig met een flinke korrel zout moet nemen. Fourstack geeft bij mij al tijden 32 Mb/s aan maar in de praktijk kwam dat in de V10 uit op zo'n 28/5 Mb/s. Nu met bonding geeft Fourstack 65 Mb/s aan en in eerste instantie trainde de V10 op 41/7 Mb/s. Nadat afgelopen vrijdag KPN-monteurs de lijn opnieuw hebben aangesloten heb ik nu 50/11 Mb/s. Down dus nog steeds niet de 65 van Fourstack, maar meer zit er niet in volgens de monteurs. Nou ja, het is al een stuk beter dan eerst en vooral de upload is echt verdubbeld; ik ben er toch wel blij mee.
Reputatie 6
Badge +17
Henk, wat staat er bij je buren?
Reputatie 6
Bij de één 22 en bij de ander 28 Mb/s en verder in de straat varieert 't binnen die beide waardes Een jaar of zo geleden stond er bij mij 29 en dat haalde ik toen ook. Daarna is Fourstack omhoog en de werkelijkheid omlaag gegaan. Of dat bij de buren ook zo is weet ik niet. Bij een aantal is überhaupt geen koperaansluiting aangelegd, want gebouwd vanaf 2013. Die hebben wel standaard coax en dus een abo bij VZ. Maar ze staan wel allemaal in Fourstack. Fourstack geeft bij mij al sinds het begin de hoogste waarde van mijn staat aan.
Inmiddels traint mijn verbinding alweer iets lager in, zowel up- als download.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)