Beantwoord

Inloggen bij de KPN Box 12 wil niet lukken.

  • 28 December 2020
  • 23 reacties
  • 7070 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo mensen,

Ik probeer in te loggen bij mijn KPN Box 12 echter het admin ww op de onderkant werkt niet.

Wat nu. Ik hoor het graag.

Groet,

Marcel

icon

Beste antwoord door RBxx 28 December 2020, 21:22

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Marcel05  heb je de Box 12 zelf geïnstalleerd of is dat door een KPN monteur gedaan? Dan heeft hij mogelijk al ingelogd en werd hij gedwongen om het admin password te wijzigen.

Indien dat het geval is, helpt alleen een reset van de Box 12 die alle instellingen terugzet naar “nieuw”.

Daarna moet je kunnen inloggen via https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ met het initiële admin password op de sticker.

Reputatie 2

Hallo @RBxx ,

Bedankt voor je reactie.

Het klinkt logisch, maar toch nog even een vraag.

Het klopt dat de monteur van KPN het geïnstalleerd heeft en hij heeft ook de WIFI voor ons ingesteld.

Dus mijn vraag, als ik de modem reset, ben ik dan ook mijn WIFI instelling kwijt?

Het gaat mij erom dat ik het IP adres van mijn Hikvision NVR recorder kan vinden.

Ik ben van Ziggo naar KPN glasvezel over gegaan en wil de beveiligingscamera weer op de laptop en mobiel hebben.

Groet,

Marcel 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Marcel05 als het goed is, worden de WiFi instellingen na de reset vanuit KPN teruggezet naar de ingestelde waarden. Maar als je na de reset weer zelf kan inloggen, zou je dit ook zelf kunnen doen. Maar hoe dan ook, om in te kunnen loggen met een zelf gekozen wachtwoord moet je resetten, het is niet anders.

Reputatie 2

Hallo @RBxx , bedankt voor je reactie. Ik ga het in een rustig moment proberen. Want geen WiFi wordt een groot probleem:sweat_smile: .

Groet,

Marcel

Reputatie 2

Ik probeer in te loggen op de box12 . Krijg melding dat de inlog verkeerd zijn. Inloggen via de kpn thuis app(verbonden met thuis wifi) lukt niet via het ip adres ook niet. Modem is voledig gereset via het modem zelf en via mijnkpn. Het wachtwoord wat op de sticker staat werkt niet.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @R.V.D.L

Pas op met het admin password dat op het etiket aan de achterzijde van de KPN Box 12 staat.

De speciale karakters die daar in kunnen staan, lijken soms erg op elkaar, zoals (  {  [

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Succes!

Reputatie 2

Dat heb ik geprobeerd dan lukt het ook niet copi past lukt niet

Reputatie 2

Geen idee hoe het kan. Maar kom er nu wel in. Erg vreemd maar wel blij dat het lukt.

Reputatie 2

Hallo @R.V.D.L , bedankt voor je reactie. Ik heb het gescand met de mobiel. Het was gelijk aan de sticker aan de onderkant van de modem. Ik heb Word geopend en op een leeg blad getypt, toen kopiëren en IP van de modem in de adresbalk getypt. Toen kwam ik in inlog van de modem, daar geplakt en ineens kon ik inloggen bij de modem. Ik vind het heel raar maar ik zit er wel in.  @RBxx  en @R.V.D.L  bedankt!!:thumbsup::thumbsup:

Nu kijken of ik de Hikvision NVR recorder kan activeren om weer beeld op de laptop en mobiel kan krijgen.

Groet, Marcel

 

Reputatie 7
Badge +21

Goed om te horen @Marcel05 en @R.V.D.L dat ik jullie beiden op de goede weg heb geholpen. Succes!

Reputatie 2

Iedereen bedank voor zijn bijdrage. 👍🏻

Dag ik heb een nieuwe box 12

ik wil inloggen lukt niet ik heb wachtwoord gewijzigd en heb geen toegang meer gekregen ook na resetten router en scannen qr code niets.

weet iemand raad? 

Dag ik heb een nieuwe box 12

ik wil inloggen lukt niet ik heb wachtwoord gewijzigd en heb geen toegang meer gekregen ook na resetten router en scannen qr code niets.

weet iemand raad? 

Hallo @mariadijk probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Bedankt jand, 

Het is gelukt

Bedankt jand, 

Het is gelukt

Hallo @mariadijk goed om te lezen dat het gelukt is en graag gedaan uiteraard.

 

Misschien heeft iemand net als ik vandaag dezelfde ervaring dat na een harde reset eea nog steeds niet lukt door (tig keer!) het default passwd in te geven?

Ik heb het eindelijk voor elkaar en wel als schuldige nu gevonden: Chrome browser!

Na al die (tig) keren het nu 1x geprobeerd vanuit Firefox en die gaf meteen aan dat ik vanwege de harde rest met het default passwd moest inloggen. En dat werkte meteen. Chrome gaf die ‘defaultmelding’ niet en bleef gewoon met het loginscherm komen, en maar afkeuren en afkeuren...

Hoewel ik een enthousiast gebruiker ben van Chrome is dit niet de eerste keer dat ik ergens tegenaan loop waar Firefox geen probleem mee heeft …

@vana26 : hoe heb je het probleem met Chrome uiteindelijk opgelost? Ik loop tegen hetzelfde aan? Met safari lukt het wel direct.

@vana26 : hoe heb je het probleem met Chrome uiteindelijk opgelost? Ik loop tegen hetzelfde aan? Met safari lukt het wel direct.

Hallo @leeumrosa via onderstaande link moet het lukken:

My Modem

dank met de tip om QR code te scannen is het mij gelukt om in te logen. Maar het kan allleen vanaf mijn mobiel. Ik kan het niet vanaf mijn laptop, niet met Edge, Brave of Chrome. Enig idee hoe het kan?

Dag ik heb een nieuwe box 12

ik wil inloggen lukt niet ik heb wachtwoord gewijzigd en heb geen toegang meer gekregen ook na resetten router en scannen qr code niets.

weet iemand raad? 

Hallo @mariadijk probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Yesss!!! Worstelde ook al 2 dagen met dit probleem en dit was de oplossing DANK U!!!

 

Dag ik heb een nieuwe box 12

ik wil inloggen lukt niet ik heb wachtwoord gewijzigd en heb geen toegang meer gekregen ook na resetten router en scannen qr code niets.

weet iemand raad? 

Hallo @mariadijk probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

 

 

Beste Jan, 

 

 

Ik had hetzelfde probleem: met enkel het ip-adres kreeg ik telkens een wrong password error maar met jouw link lukte het wel. Voor mijn info: hoe kan dit eigenlijk? Op mijn bekabelde pc lukte het wel met het ip-adres maar via WiFi niet. Ben heel benieuwd naar de reden mocht je die weten en waarom jouw link wel werkt ipv. de standaard referrer.

 

Dank alvast, 

Koert

Hallo @connick41 een ‘fout’ in de firmware van de modem, gaat opgelost worden met toekomstige updates.

 

Hallo @connick41 een ‘fout’ in de firmware van de modem, gaat opgelost worden met toekomstige updates.

 

Dank je wel Jan; ik dacht al even dat ik gek ah worden was :)

 

Groet, 

Koert

Reageer