Beantwoord

Inloggen Experia Box V10

  • 27 November 2019
  • 13 reacties
  • 9549 keer bekeken

Inloggen bij het modem, bij de (wifi instellingen) ? Hoe doe ik dit bij experiabox v10?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Susan_ 2 December 2019, 11:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Eiges, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Inloggen op het modem kan heel gemakkelijk via een stappenplan. Indien het de eerste keer is dat je gaat inloggen, dan is de inlog 'ADMIN' en laat je het veld voor het wachtwoord leeg. Daarna maak je een wachtwoord aan voor een volgende keer. Eenmaal ingelogd ga je dan naar WiFi en dan spreekt het voor zich (afhankelijk van wat je wil instellen). 

Wil je eens kijken of het op die manier lukt? 

Reputatie 7
Badge +21

@Eiges, ik heb nog geen reactie gehad. Heb je kunnen inloggen via het stappenplan of kan ik hier nog bij helpen? 

Ik kan maar geen toegang krijgen tot mijn experia box. Sinds ik een nieuw modem heb geïnstalleerd heb ik geprobeerd mijn bekende wachtwoord te gebruiken. Dat werd fout gevonden. Maar ook inloggen zonder wachtwoord wordt niet geaccepteerd. wat ik ook doe, ik krijg de melding: dit is een fout wachtwoord.

Hoe kom ik hier doorheen? Kan KPN mij vertellen welk wachtwoord wordt verwacht?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @theo345 welke Experia Box heb je dan? Iedere Experia Box heeft zijn eigen Admin password. Jouw bekende wachtwoord (van een andere box) gaat dus niet werken.

Heb je soms een Experia Box v10A (let op de A), dan staat het Admin password op een etiket aan de achterzijde, achter een kaartje wat je er uit schuift.

Voorbeeld

 

Inderdaad, er staat een wachtwoord. ik ga dat proberen.

 

Dit werkt! Dank je wel.

Reputatie 7
Badge +21

Goed nieuws @theo345 , graag gedaan.

Nu heb ik zelf een wachtwoord ingesteld en in een procedure gezet om bij de Experia box in te loggen. Maar die procedure werkte eerst wel, en na enige tijd niet meer. Daarbij ben ik niet zeker meer van het wachtwoord dat ik heb ingesteld.

Ik lees dat je door resetten van de box (met de rest knop) weer de fabrieksinstellingen terugkrijgt. Is dan het wachtwoord dat achterop de box staat weer geldig?

 

Reputatie 7
Badge +21

 

Ik lees dat je door resetten van de box (met de reset knop) weer de fabrieksinstellingen terugkrijgt. Is dan het wachtwoord dat achterop de box staat weer geldig?

Dat klopt @theo345 , dan geldt het ‘default’  Admin password van het etiket weer om in te loggen.

Dank je. Ik ga het proberen.

 

Helaas, Ruud. Dat werkt niet. Ik krijg nog steeds de melding 'Your Username or Password may have error. Please check it’

Reputatie 7
Badge +21

Helaas @theo345 kan ik alleen maar herhalen wat ook in dit topic staat:

Hoe/waarom reset ik de experia box

Ja deze duidelijke instructie heeft geholpen.

Dank je wel.