Beantwoord

Inloggen Experia Box V10a

  • 15 May 2019
  • 36 reacties
  • 65014 keer bekeken

Ik wil graag het wachtwoord van de WiFi veranderen en begrijp dat je dan moet inloggen op je Experia Box. http://192.168.2.254
Bij alles wat ik probeer krijg ik Your Username or Password may have error. Please check it ,
De klantenservice heeft mij niet kunnen helpen. Op het forum heb ik een foto gezien van de achterkant van de Experia Box waar het Admin Password opstaat. Bij ons staat deze er niet op. Ook als ik het veld van het password leeg laat, krijg ik hetzelfde bericht.
Wat moet ik doen om in te kunnen loggen en dus mijn WiFi wachtwoord te kunnen veranderen?
icon

Beste antwoord door RBxx 16 May 2019, 19:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Madeliefje000
Op de achterzijde van de v10a zit een kaartje, dat je eruit kan schuiven.
Hierachter staat het "standaard" wachtwoord verborgen, waarmee je kan inloggen.
Jammer genoeg doet die het ook niet.
Reputatie 7
Badge +21
Dan heeft iemand (de KPN monteur??) hier waarschijnlijk al mee ingelogd
en daarna het wachtwoord veranderd.

Dan helpt alleen nog een fabrieksreset van het modem, waardoor alle standaard instellingen weer gelden. Alle eventuele aangebrachte wijzigingen gaan dan verloren en het wachtwoord wordt "standaard"
  • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
  • Houd deze een aantal seconden ingedrukt.
  • Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
Dit heb ik toen ook al gedaan, heeft niet geholpen. Vandaar dat ik het Wifi wachtwoord wil veranderen, na de reset is het wachtwoord ''standaard'' geworden. Dat wil ik veranderen.
Reputatie 7
Badge +21

Als ik het goed begrijp, heb je de Experia Box al gereset. Dan is het standaard wachtwoord om in te loggen (te vinden bij Admin password op de sticker achterop je Experia Box) weer geldig.
Pas op bij het invoeren op het verschil tussen kleine en grote letters en cijfer 0 versus letter O.

Hier lees je hoe je inlogt in een modem van KPN:

 

Admin: lees hier alles over de Experia Box V10a, van specificaties tot instellingen

Reputatie 7
Badge +30
Hey Madeliefje, welkom! Is het met de aanvullende tips van RBxx gelukt om in te loggen?

Ik haak in op een onderwerp van een jaar geleden.

Ook ik wil inloggen op de Experia Box. http://192.168.2.254
Bij alles wat ik probeer krijg ik Your Username or Password may have error. Please check it ,
De klantenservice heeft mij niet kunnen helpen. Op het forum heb ik een foto gezien van de achterkant van de Experia Box waar het Admin Password opstaat. Bij dit wachtwoord ook bovenstaande reactie. Ook als ik het veld van het password leeg laat, krijg ik hetzelfde bericht.
Wat moet ik doen om in te kunnen loggen.

 

Groet Peter

Reputatie 7
Badge +30

Check of je zeker weten alle cijfers/letters goed invult, @Peter Ga. Let vooral op hoofdletters versus kleine letters, en dingen als een letter o versus een cijfer 0.

Hoi Erik,

Bedankt voor je advies.

Ik heb iedere denkbare variatie ingevuld, maar Uw gebruikersnaam of wachtwoord kan een fout hebben gemaakt. Controleer het.

Badge

Ik wil graag het wachtwoord van de WiFi veranderen en begrijp dat je dan moet inloggen op je Experia Box. http://192.168.2.254
Bij alles wat ik probeer krijg ik Your Username or Password may have error. Please check it ,
De klantenservice heeft mij niet kunnen helpen. Op het forum heb ik een foto gezien van de achterkant van de Experia Box waar het Admin Password opstaat. Bij ons staat deze er niet op. Ook als ik het veld van het password leeg laat, krijg ik hetzelfde bericht.
Wat moet ik doen om in te kunnen loggen en dus mijn WiFi wachtwoord te kunnen veranderen?

Heb je Admin met wachtwoord 1234 geprobeerd?

 

Ja, nu wel.

Hetzelfde resultaat.:rage:

Reputatie 7
Badge +30

@Buddy G, ik zie dat jij een V8 hebt. Zou je hem eens een reset willen geven zodat hij terug komt op de fabrieksinstellingen. Probeer het dan nog een keer met de gegevens zoals ze onderop de Experia Box vermeld staan. 

Hou Erik,

Het betreft een experia V10 A.

Ik weet niet of dat veel uitmaakt?

Groet Peter 

Badge

Hou Erik,

Het betreft een experia V10 A.

Ik weet niet of dat veel uitmaakt?

Groet Peter 

Ik wil graag het wachtwoord van de WiFi veranderen en begrijp dat je dan moet inloggen op je Experia Box. http://192.168.2.254
Bij alles wat ik probeer krijg ik Your Username or Password may have error. Please check it ,
De klantenservice heeft mij niet kunnen helpen. Op het forum heb ik een foto gezien van de achterkant van de Experia Box waar het Admin Password opstaat. Bij ons staat deze er niet op. Ook als ik het veld van het password leeg laat, krijg ik hetzelfde bericht.
Wat moet ik doen om in te kunnen loggen en dus mijn WiFi wachtwoord te kunnen veranderen?

Heb je Admin met wachtwoord 1234 geprobeerd?

 

Ik heb datzelfde probleem HELP A.u.b.

Wij hebben wel een passwort maar alle mogelijkheden probeert ,werkt niet !!

:nerd:

 

@Erik_ :

“@Buddy G, ik zie dat jij een V8 hebt. Zou je hem eens een reset willen geven zodat hij terug komt op de fabrieksinstellingen. Probeer het dan nog een keer met de gegevens zoals ze onderop de Experia Box vermeld staan. “

Het betreft een V10A en na de reset, de gegevens van achterop de Experiabox ingevuld met hetzelfde resultaat: Uw gebruikersnaam of wachtwoord kan een fout hebben gemaakt. Controleer het.

 

Groet Peter

@Erik_ : Heb jij nog oplossingen?

Zo nee, tot wie kan ik me wenden voor een oplossing van mijn probleem?

Reputatie 7
Badge +30

@Buddy G, ach je hebt gelijk. Ik las even het typenummer verkeerd. Jammer dat het ook na reset niet lukt. Dan ga ik hier even verder achteraan. Daarvoor nog de volgende vragen als check: 

Je logt in via http://192.168.2.254? En heb je toevallig ook Experia Wifi of Superwifi in huis?

 

@bohnenbrecher, welkom! Voor jou hetzelfde. Dus graag een reset en dan kijken of het met de gegevens van de sticker wel wil. Zo niet, laat het weten en beantwoord de vragen die ik ook aan Buddy stel.

 

Badge

@Buddy G, ach je hebt gelijk. Ik las even het typenummer verkeerd. Jammer dat het ook na reset niet lukt. Dan ga ik hier even verder achteraan. Daarvoor nog de volgende vragen als check: 

Je logt in via http://192.168.2.254? En heb je toevallig ook Experia Wifi of Superwifi in huis?

 

@bohnenbrecher, welkom! Voor jou hetzelfde. Dus graag een reset en dan kijken of het met de gegevens van de sticker wel wil. Zo niet, laat het weten en beantwoord de vragen die ik ook aan Buddy stel.

 


Hoi Erik

het is mij gelukt ,dank je wel !

vg Wolfgang

@Erik_ , ja ik probeer in te loggen op http://192.168.2.254 ,

Experia Wifi of Superwifi ?  : ???????

 

Groet Peter

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_ , ja ik probeer in te loggen op http://192.168.2.254 ,

Experia Wifi of Superwifi ?  : ???????

 

Dit is Experia Wifi, dit is Superwifi. De vraag is gericht om zeker te weten dat je ook de inloggegevens van je Experia Box gebruikt en niet toevallig die van EW of SW als je die ook aangesloten hebt. 

Experia Wifi of Superwifi heb ik niet.

De logingegevens heb ik van achter de Experia V10A gehaald.

@Erik_ : Heb jij nog oplossingen?

Zo nee, tot wie kan ik me wenden voor een oplossing van mijn probleem?

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Buddy G

 

Het standaard admin password (niet de key van het WiFi SSID) heeft wel soms moeilijke leestekens (o=0). Neem wel het password van de sticker, oude versies van de Experia box v10A hebben soms een kaartje daar overheen.

Een Windows toetsenbord gooit soms roet in het eten. Type het password in het Windows kladblok applicatie krijg je dan hetzelfde ?

 

 

Makkelijk resetten met de servicetool

Je kunt de Experiabox het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool is alleen te gebruiken vanaf je thuisadres.

lukt dit ?

 

Groet Bart

@Bart_2020 :

Makkelijk resetten met de servicetool

Je kunt de Experiabox het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool is alleen te gebruiken vanaf je thuisadres.

lukt dit ?

 

Groet Bart

 

Resetten ging via deze tool goed, maar daarna inloggen met admin password van de sticker op de experiabox ging niet. Kreeg eerdere melding.

 

Groet Peter

Reputatie 6
Badge +9

Hallo  @Buddy G

 

Wel het admin password.

Let op speciale leestekens/Hoofdletters !

Een Windows toetsenbord gooit soms roet in het eten. Type het password in het Windows kladblok applicatie krijg je dan hetzelfde ?

 

Groet Bart