Beantwoord

Inloggen Experiabox V10a lukt niet meer. Ook niet na reset

  • 17 August 2021
  • 56 reacties
  • 2461 keer bekeken

Ik probeer al enkele dagen in te loggen op mijn Experiabox v10a.

In eerste instantie kreeg ik via http://192.168.2.254/ nog wel een inlogscherm, maar bleek het admin-wachtwoord dat achterop de router staat niet te werken (net als blanco, 1234 en het eerder door mij ingestelde wachtwoord).

Ondertussen heb ik al een aantal malen een reset uitgevoerd. Maar helaas niet werkt.

 

Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Internetsurfer 18 September 2021, 09:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Lukt het als je een Incognito venster opent wel?

 

Wachtwoord is sowieso geen 1234 oid. Na reset is het het admin password wat achtstaat, en je bedenkt vervolgens een nieuwe. (Opschrijven :wink: )

Hallo Dennis,

 

Na de reset heb ik het wachtwoord wat achter op het modem staat geprobeerd. Maar helaas, dat werkt echt niet. En kan dus tevens geen nieuw wachtwoord ingeven.

Reputatie 4
Badge +2

Lukt het als je een Incognito venster opent wel?

 

Wachtwoord is sowieso geen 1234 oid. Na reset is het het admin password wat achtstaat, en je bedenkt vervolgens een nieuwe. (Opschrijven :wink: )


En dan dat briefje op je monitor plakken, handig bij de hand :nerd:

@Internetsurfer Ik weet niet wat voor reset je gedaan hebt, maar ik moest na de update een factory reset doen om alles goed te krijgen. Dan is het wachtwoord achter op het apparaat staat actief.

En dan inderdaad een incognito scherm in een browser.

 

Ook na de (factory) reset (3x geprobeerd) werkt het bijbehorende wachtwoord niet meer. Ook niet binnen wat voor browser (incognito of niet) dan ook.

Reputatie 7
Badge +10

Hallo Dennis,

 

Na de reset heb ik het wachtwoord wat achter op het modem staat geprobeerd. Maar helaas, dat werkt echt niet. En kan dus tevens geen nieuw wachtwoord ingeven.

 

Je gebruikt het admin password toch? Zitten soms vreemde teken is. 

Tik hem eerst even ergens anders in, kladblok ofzo, zodat je duidelijk ziet wat je getypt hebt.

Daarna kopieeren plakken

 

Voorbeeld 

Ik heb het admin password gebruikt. En 100% zeker wetend dat ik exact het juiste heb getypt.

Reputatie 7
Badge +10

:thinking:

En hoe reset je het modem? Pinnetje achterop ingedrukt houden?

Yes, reset middels de officiële manier (pinnetje achterop).

Reputatie 7
Badge +10

Raarrrr

Heeft je v10a de nieuwe update ontvangen? (5.00.49_build487-owl)

Ja dat kun je nu niet zien natuurlijk. Maar je kan berichten daarover gekregen hebben (mail, sms)

Heb je toevallig ook Superwifi’s of Experiawifi’s aangesloten?

Inderdaad heel apart. Gisteren is er een update vanuit KPN geweest.

En ik heb 3 superwifi's aangesloten. Die ik overigens tot 2x opnieuw moest resetten omdat kennelijk door de update deze waren verwijderd vanuit het netwerk.

Reputatie 7
Badge +10

Inderdaad heel apart. Gisteren is er een update vanuit KPN geweest.

En ik heb 3 superwifi's aangesloten. Die ik overigens tot 2x opnieuw moest resetten omdat kennelijk door de update deze waren verwijderd vanuit het netwerk.

 

Heb je die ook geinstalleerd met de thuisapp? 

Dan heb je een Beheerders wachtwoord moeten invullen. 

Ben benieuwd of die nu op je modem werkt ipv admin password. 

Slaat misschien nergens op, maar ik bedenk het me. 

Reputatie 7

Hoi @Internetsurfer, ondanks de paperclip-reset blijft het modem het wachtwoord weigeren dus. Probeer je dat op een apparaat die direct met een kabel op de Experia Box is aangesloten, of draadloos? Zou je jouw forumprofiel ook volledig in kunnen vullen? Dan kunnen we kijken of er iets rond de update is gebeurd, of dat er iets anders speelt.

Hallo @Jasper Ik heb zowel draadloos als met een kabel geprobeerd. Mijn profiel is ondertussen geupdate.

@DennisA78 ; wachtwoord vd thuisapp werkt helaas ook niet.

Reputatie 7

Dank je @Internetsurfer, ik zie de juiste versie ook op jouw Experia Box staan. Heb je bij het proberen ook gekeken of verschillende combinaties werken? Sommige karakters kunnen namelijk op elkaar lijken, de O en de 0 bijvoorbeeld, of de I (hoofdletter i) en de l (kleine letter L) . Als die er in zitten, heb je de andere variatie ook getest?

Hallo @Jasper ik heb alle opties geprobeerd. Maar de reeks van cijfers, letters en tekens is niet dermate moeilijk. Maar toch werkt het niet.

Reputatie 7
Badge +10

Dan moet het resetten toch op 1 of andere manier niet goed gaan. Hoe lang druk je dat pinnetje in?

@DennisA78 vrij lang. Waarbij ik wacht tot de lampjes gaan knipperen.

Reputatie 7
Badge +10

@Internetsurfer Probeer nog eens een reset, maar dan tegelijk die wps knop ook ingedrukt houden.

 

Admin: bericht aangepast en ander bericht verwijderd om het ontopic te houden

@DennisA78 helaas ook niet. Weet wel dat weer 2 vd 3 super wifi's eruit liggen. Kan ik nu voor de 4de keer gaan koppelen :-(

@DennisA78 helaas ook niet. Weet wel dat weer 2 vd 3 super wifi's eruit liggen. Kan ik nu voor de 4de keer gaan koppelen :-(

Ik heb dit feest ook een keer mogen meemaken. KPN maakt backups van jouw Experiabox instellingen. Als ze dit terugzetten doen ze dat inclusief de wijzigingen, inclusief de wijzigingen van het moment die gedaan waren voordat ze hun laatste backup maakten. Probeer eens wat oude IDnamen en Passwords. Anders aan @Jasper  vragen of hij de box echt naar de eerste installatie van KPN wil terugzetten (of anders een andere nieuwe setting).

@CorL geen enkele andere passwords werken. Echt alles al geprobeerd.

Daarnaast heb ik het idee dat de wifi onstabieler is geworden. Sonos heeft vaak ook moeite met connecten. Evenals het laden van Netflix wat eeuwig lijkt te duren. Dit alles was voorheen niet het geval.

@Jasper als een reset vanuit jullie gedaan kan worden dan graag want dit is redelijk frustrerend aan het worden.

Reputatie 7

De reset die ik kan doen is niet veel anders dan de reset die je zelf kunt doen. Ik heb die nu gedaan, kan je daarna kijken of het lukt met het wachtwoord dat achterop staat?

@Jasper

Het probleem dat ik had (meen ik me te herinneren), was met de Admin ID (en niet met het Password). Dat was na de reset een ander dan ik verwachte. Misschien kan je dat als dat zo is even via Prive mail doorgegeven aan @Internetsurfer 

(Was lang geleden, dus ik kan het fout hebben). 

Reputatie 7
Badge +10

Tis mij een raadsel.

Een admin password word niet door motiv opgeslagen en moet dus na een reset altijd weer opnieuw in te stellen zijn met de standaard die achterop staat.

Zou de recente mesh update ook invloed hierop gehad hebben?

@Jasper ook na jouw reset nog steeds niet gelukt helaas.