Beantwoord

Inloggen op andere modem

  • 17 August 2019
  • 5 reacties
  • 143 keer bekeken

Hallo,

Enige tijd geleden werd OnsBrabantNet in Nuenen overgenomen door KPN. De installateur heeft de Experiabox geinstalleerd, waar ik gewoon kan inloggen en mijn wifi netwerk e.d. kan instellen. De oude modem (Sitecom) heeft hij laten hangen en ze zijn met elkaar verbonden, mijn vaste PC is daar ook nog mee verbonden. Ik wilde mijn wifi naam wijzigen, maar toen ik dat dus via Experia had gedaan, waren er ineens twee netwerken. Ik wil dus graag inloggen op mijn oude sitecom modem om het oude netwerk te verwijderen, maar ik heb geen idee hoe en waar.

Ik hoor graag van jullie!
Ard
icon

Beste antwoord door Nick83 17 August 2019, 11:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Als die 2 naast elkaar in de meterkast hangen, dan heeft dat niet zoveel zin hoor. En kun je hem beter uitzetten.

Maar verder: hoe heeft die monteur dat modem verbonden met de Experiabox? Er zit een kabeltje tussen, maar in welke poort heeft die dat kabeltje zitten?
In Experia in een van de vier Ethernet poorten, in de oude modem in de WAN poort.

Begrijp ik nu goed dat de oude modem dus eigenlijk "internet" krijgt van mijn Experia en dat als ik mijn vaste pc dus gewoon in een Ethernet poort van de Experia stop, ik mijn oude modem er gewoon tussenuit kan halen?
Reputatie 7
Badge +24
In Experia in een van de vier Ethernet poorten, in de oude modem in de WAN poort.

Begrijp ik nu goed dat de oude modem dus eigenlijk "internet" krijgt van mijn Experia en dat als ik mijn vaste pc dus gewoon in een Ethernet poort van de Experia stop, ik mijn oude modem er gewoon tussenuit kan halen?

Ja 😁 dat ding hangt er voor spek en bonen bij. Een beetje stroom te vreten. En ruimte in je meterkast in te nemen. Een stopcontact in beslag te nemen en een hoop extra snoeren...
Top thanks! Werkt nu ook allemaal zonder extra modem!
Reputatie 7
Hoi @ArdR, welkom op het forum! Ik zie dat het met de hulp van Nick al gelukt is, dat is fijn! Een apparaat minder is ook weer wat minder stroomverbruik, waardoor dat ook nog een beetje winst is 🙂