Beantwoord

Inloggen op box 12

  • 27 June 2020
  • 74 reacties
  • 88077 keer bekeken

Badge

Het lukt mij niet om in te loggen op de experia box 12.https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ het ww achterop de experia box wordt niet geaccepteerd. Ook ADMIN, 1234 en KPN geprobeerd. Niets werkt. Weet iemand wat ik moet invoeren?

icon

Beste antwoord door wjb 27 June 2020, 15:02

Bekijk origineel

74 reacties

Reputatie 7

Er staan twee wachtwoorden achterop de sticker, gebruik je de onderste?

Als deze niet werkt, geef dan de V12 een factory reset.

 

Admin: lees hier alles over de Box 12, van specificaties tot instellingen

Reputatie 7
Badge +16

Het modem wachtwoord bevat ook rare tekens. Voer het wachtwoord eerst in op bijvoorbeeld wordpad of word. Om te zien of er geen samenvoegingen van letters plaatsvind en of je het goede teken gebruikt. Aan een zwart stipje is bijvoorbeeld niet te zien of je de vereiste { wel gebruikt en niet per ongeluk [ deze invult. (dat teken is een voorbeeld)
Je moet daarna het wachtwoord aanpassen naar een eigen veilig en sterk wachtwoord.

Reputatie 7

Het standaard wachtwoord voor de V12 is inderdaad nodeloos complex.

Reputatie 7
Badge +16

Het standaard wachtwoord voor de V12 is inderdaad nodeloos complex.

Vond ik ook inderdaad. Hier heeft de SuperWiFi en Experia WiFi ook last van. Snap nog steeds niet waarom deze keuze ooit gemaakt is. 

Badge

Het is gelukt ipv - was het~ en dat was nauwelijks te onderscheiden. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Bij mij staat er een } in. En dat lijkt net een ). Je moet 3 x kijken voor dat je dat ziet.

Reputatie 7

Bij mij begint hij met een } en als je zoiets dan met lettertype arial 6pt op een stickertje afdrukt dan kan je wachten op mensen die enige moeite hebben het character te ontcijferen.

Ook ik heb er, als 55+er, zeer aandachtig naar moeten kijken. :wink:

Reputatie 7
Badge +21

Ja dan bij mij, die begint met een ^ en dat levert (soms) een ‘leuk’ samengesteld teken op :confounded:

Fijn dat jullie er uit zijn gekomen.  Ik heb helaas ook een leeftijd bereikt dat ik soms 5 minuten fronsend naar een multivitamine flesje zit te koekeloeren om het allemaal te ontcijferen.  

De code op de v12 lukt nog net, maar ik snap de uitdaging. 

Hallo allemaal, dank voor alel tips, maar inloggen lukt bij mij nog steeds niet. In mijn code staat ook een tilde (golfje ) maar op een of andere  manier pakt de router het wachtwoord niet.  Iemand nog tips?

 

@kpnkoen Dus zelfs met knippen en plakken in kladblok lukt het niet? Staan er nog andere tekens in die je op meerdere manier kunt lezen? (een 0 lijkt op een O of een B lijkt op een 8, dat soort werk)

@kpnkoen ik heb nog perfecte ogen heb alle tips opgevolgd zoals hierboven genoemd. het resultaat is nog steeds negatief en kom niet in de modem. 

Gelukkig is het aanpassen van de wifi naam en wachtwoord wel gelukt via de KPN thuis app. Alleen ik wil graag een paar poorten forwarden. 

Ook het resetten van de modem levert geen positief resultaat. wat nu? 

Reputatie 7
Badge +24

Toch nog een keer goed kijken. Er zit niets anders op. Het wachtwoord wat er staat moet gewoon goed zijn. Anders een monteur laten komen voor 50 euro. Dan kan die voor u kijken wat er staat.

Bij het resetten houd u toch wel de reset knop lang genoeg vast? 10 tot 15 seconden. Beetje kijken wat de lampjes doen.

Als het echt niet lukt en je weet zeker dat de tekens kloppen dan moeten we kijken of ik die experiabox kan omruilen. Ondanks dat KPN de webinterface niet ondersteunt zou je er natuurlijk wel toegang toe moeten kunnen krijgen.

Ik kan niet inloggen op de box ik heb hem ook al op notepad opgeschreven en dan gekopieerd een factory reset werkt ook niet bij mij. wat kan ik nog doen?

 

@Nicole van Veller . Zitten er misschien tekens in die je op verschillende manieren kunt interpreteren? Houd je er rekening mee dat er ook van die gekke leestekens in kunnen staan?

Hallo, kan iemand mij aub helpen? Mijn wifi is niet beschikbaar in de lijst met beschikbare netwerken op mijn laptop. Ik ben genoodzaakt een ethernet kabel te gebruiken. Op mijn telefoon kan ik wel gewoon op mijn eigen netwerk. Om deze reden is mij geadviseerd om het wifi kanaal te wijzigen, daarvoor moet ik mij inloggen in de modem v12.  Ik zie al op het forum voorbij komen dat het admin wachtwoord onmogelijk te ontcijferen is. Ik heb het al op 20 verschillende manieren geprobeerd maar niks werkt en ja, ik heb het ook in word gekopieerd en geplakt in de mijnmodem.kpn website. Mijn wachtwoord begint met een dubbele apostrof maar het is onmogelijk te ontcijferen of het  "   '’    "  ” is, daarbij is er halverwege ook een ` tekentje waarvan je op de sticker ziet dat dit een beetje weggevaagd is. Ik heb al net zo vaak met kpn gebeld als dat ik het geprobeerd heb maar ik kom er niet doorheen. Het liefste wil ik gewoon een nieuwe modem hebben. Ik heb er geen problemen mee dat het een moeilijk wachtwoord moet zijn, maar het moet de klanten  niet onmogelijk gemaakt worden. Ik heb zeer goede ogen dus daar kan het ook  niet aan liggen.

Hallo, kan iemand mij aub helpen? Mijn wifi is niet beschikbaar in de lijst met beschikbare netwerken op mijn laptop. Ik ben genoodzaakt een ethernet kabel te gebruiken. Op mijn telefoon kan ik wel gewoon op mijn eigen netwerk. Om deze reden is mij geadviseerd om het wifi kanaal te wijzigen, daarvoor moet ik mij inloggen in de modem v12.  Ik zie al op het forum voorbij komen dat het admin wachtwoord onmogelijk te ontcijferen is. Ik heb het al op 20 verschillende manieren geprobeerd maar niks werkt en ja, ik heb het ook in word gekopieerd en geplakt in de mijnmodem.kpn website. Mijn wachtwoord begint met een dubbele apostrof maar het is onmogelijk te ontcijferen of het  "   '’    "  ” is, daarbij is er halverwege ook een ` tekentje waarvan je op de sticker ziet dat dit een beetje weggevaagd is. Ik heb al net zo vaak met kpn gebeld als dat ik het geprobeerd heb maar ik kom er niet doorheen. Het liefste wil ik gewoon een nieuwe modem hebben. Ik heb er geen problemen mee dat het een moeilijk wachtwoord moet zijn, maar het moet de klanten  niet onmogelijk gemaakt worden. Ik heb zeer goede ogen dus daar kan het ook  niet aan liggen. Mijn laptop heeft windows 10 en is onlangs geupdate naar de nieuwste versie.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u het modem al eens gereset? Mogenlijk heeft de monteur het wachtwoord aangepast. 

Reputatie 7

Maak met je telefoon van dichtbij een foto van het wachtwoord op de sticker van de V12.

Die kan je dan vergroten en dan wordt elk teken echt wel leesbaar.

@rajiv92 . Goede tip van @wjb . Als het daar óók niet mee lukt, laat het mij weten. 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jullie ook nog kunnen proberen is het volgende.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Hopelijk heb je hier wat aan, succes!

Reputatie 2

Beste rajiv92  u hoeft alleen het intel stuurprogramma van u laptop bij te werken (eerst de laptop bedraad aansluiten natuurlijk) daarna staat wifi in uw lijstmet beschikbare netwerkenzo heb ik het ook gedaan bij mijn zus

Help!! Wij kunnen ook niet inloggen. Alles al geprobeerd. Geen lastige tekens dus ook dat is het probleem niet!

Alvast bedankt

Sinds een paar weken heb ik een KPN Box 12 in huis, die door een KPN-monteur is aangesloten. Nu probeer ik in te loggen, maar niets werkt, er staat een dakje (shift 6) in het wachtwoord. Nu heb ik al tig manieren gebruikt om het dakje in het password te krijgen en dat lukt uitstekend, maar inloggen ho maar. Wat mij wel opvalt is dat op de BOX 12 Admin met een hoofdletter staat en in het inlogmenu van mijnmodem staat het met een kleine letter (admin), welke niet te wijzigen is. Daarnaast ik probeer het via een WIFI-verbinding, nergens kan ik vinden dat dit niet zou mogen.

Hoe kan ik inloggen?????

Reageer