Vraag

Inloggen op de KPN Box 12 lukt niet, ik wil gastnetwerk instellen

  • 13 February 2023
  • 17 reacties
  • 473 keer bekeken

Inloggen bij mijnmodem.kpn werkt niet. De combi gebruiker/wachtword wordt niet geaccepteerd.

 


17 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Hovel3 

 

Meestal lukt het inloggen wel via deze link: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

of met een andere webbrowser zoals Firefox of Safari.

 

Had je deze pagina in de Kennisbank ook al gevonden voor instellen van GastWiFi?

 

Beste GeSp,
Ik had de pagina over GastWiFi al gezien maar die hielp mij niet.
Overigens werkt het ook niet met de door jou verstrekte link.
Ik blijf dus benieuwd naar andere hints om het probleem te lijf te gaan.

IK gebruik Safari maar had het ook al geprobeer met Chrome.

 

Reputatie 7
Badge +18

Beste Hovel3,

 

Je kan ook de QR code scannen en daar het admin wachtwoord uit halen, soms zijn de tekens op de sticker slecht leesbaar en staat er toch iets anders dan je denkt te zien.

Je zou het ook via de KPN Thuis app kunnen proberen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

 

Beste GeSp,

Door de QR te scannen komt er hetzelfde wachtwoord en toegang werkt daarmee niet.

De KPN Thuis app geeft ook geen oplossing.
Heb je nog meer geitenpaadjes die ik zou kunnen bewandelen?

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi ik kwam jouw topic tegen en ik zag dat GeSp je al flink wat tips heeft gegeven. Ik had zelf eigenlijk dezelfde tips voor ogen. Ben je inmiddels erin geslaagd om in te logen in de interface van de KPN Box 12? Zelf zou ik dan ook de rechtstreekse link pakken. Anders zou ik de Box toch eens een reset geven en dan opnieuw proberen in te loggen.

Ik heb hetzelfde probleem. Het Admin wachtwoord werkt niet. Al van alles geprobeerd maar niets werkt.

ik wil 5g terug instellen naar 2.4g zodat mijn wifi lampen het weer doen via google nest

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Rud1966 

 

Wat is van alles?
Heb je ook de dingen geprobeerd die hierboven al vermeld staan?

 

Voor lampen die alleen 2.4GHz ondersteunen kan je het beste een Extra WiFi netwerk instellen, zie hier:

 

Hallo 

Ik heb hetzelfde probleem. Het Admin wachtwoord werkt niet. Al van alles geprobeerd maar niets werkt.

ik wil 5g terug instellen naar 2.4g zodat mijn wifi lampen het weer doen via google nest

Hallo @Rud1966 probeer het eens via onderstaande  link:

My Modem

Het gastnetwerk is er echter niet voor geschikt, daar kun je wifi-banden niet scheiden, dat kan alleen via de ‘extra wifi’ optie.

 

Mijn probleem is opgelost, heb de thuis app op mijn telefoon gezet en wachtwoord aangemaakt. En tot mijn groot genoegen kon ik me dit wachtwoord wel inloggen in de router en kon ik zien dat zowel 2.4G als 5G up waren. Alle LSC apparaten uit de app verwijderd en opnieuw toegevoegd en alles doet het weer als voor de nieuwe KPN 12 box.

Reputatie 2

Helaas zit ik met hetzelfde probleem. Wachtwoord vanaf de KPN Box 12 sticker is goed leesbaar en identiek aan wat de QR code geeft, maar wanneer ik hiermee probeer in te loggen via de bovenaan genoemde link (zowel via safari als chrome) krijg is “Wrong login information”. Ik heb hierbij ook het wachtwoord van de thuis app geprobeerd maar ook die is onjuist. Iemand nog andere tips?

Reputatie 2

Kleine aanvulling; Ik wil in mijn modem inloggen om daar de 5GHz Extra Wifi optie aan te zetten maar kom daar dus niet in.

Gastnetwerk aan en uit zetten lukt mij makkelijk via het betreffende tabje in de Thuis App.

Hallo @wvermeij probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254

Het kan zijn dat je een veiligheidsmelding krijgt, maar daar ku je gewoon doorheen enteren.

 

Reputatie 2

Beste @JanD , Helaas ook hierbij “Wrong login information”.

Dit is ook volgens mij ook dezelfde link als die ik bovenstaand gevonden had en in de Kennisbank KPN Box 12 Extra Wifi vond.

Ik heb nog verder zitten zoeken en nadenken en vroeg me af of dit te maken zou kunnen hebben met mijn netwerk naam? Deze is namelijk bij het aansluiten van de KPN Box 12 automatisch aangepast naar de netwerknaam van mijn eerdere v9 (zodat alle apparaten meteen aangesloten werden). 

Of is het misschien dat het apparaat waarmee ik probeer te verbinden op de wifi via een zwart Experia Wifi kastje zit en niet direct op de modem?

Reputatie 2

Zojuist beide opties geprobeerd. Alle zwarte Experia WiFi kastjes verwijderd en de netwerk naam terug gezet naar welke achterop de KPN box 12 staat maar nog steeds werkt het admin wachtwoord niet.

Ik zou graag een tweede extra wifi aanmaken met enkel 2.4 ghz voor het verbinden van smart rookmelders etc die nu steeds uit het kpn wifi gegooid worden. Iemand tips over hoe ik in de KPN box 12 admin settings kom om dit aan te passen?

Hooooi, 

Heb de box 12

 

ik heb dus dat ik geen guest netwerk kan aanmaken omdat me router dan gwn helemaal geen wifi meer uitzend…… en via extra wifi blijf ik constant de melding krijgen dat me ww niet klopt terwijl ik die net zelf heb aangemaakt:( ik zit hier dus met een paar home producten maar kan ze op geen enkele manier aansluiten op de wifi…. Nieuwe router? Die wel wifi uitzend als ik guest aanmaak? Volgens de kpn klanteservice ligt t niet aan me router dus nu bn ik hier hun konde mij niet helpe.

 

overigens, bij de wifi settings staat bij mijn mainwifi wel 4.2&5ghz up raar dan toch dat i niet verbind terwijl ze allebei up zijn??

Inloggen bij mijnmodem.kpn werkt niet. De combi gebruiker/wachtword wordt niet geaccepteerd.

 

Hoi ik heb me modum gereset entoen werkte me beheerdersww wel

Reputatie 1
Badge +1

Ik ken “box 12” niet, maar bij mij is de gebruikersnaam “Admin” op voorhand ingesteld.

En ik zou me kunnen voostellen dat “admin” dan niet zou werken.

En als een (harde) reset niet werkt, dan zou ik er toch mee naar de kpn-winkel gaan.

Reageer