Beantwoord

Inloggen op Experia Box V10a

  • 20 August 2020
  • 13 reacties
  • 45532 keer bekeken

Ik probeer al enkele dagen in te loggen op mijn experiabox v10a.

In eerste instantie kreeg ik via http://192.168.2.254/ nog wel een inlogscherm, maar bleek het admin-wachtwoord dat achterop de router staat niet te werken (net als blanco, 1234 en het eerder door mij ingestelde wachtwoord op mijn vorige v10a die vanwege een storing vervangen is).

Sinds vandaag krijg ik bij gebruik van dit ip-adres de foutmelding dat het ip-adres van mijnmodem.kpn niet gevonden kan worden (en DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN).

Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Natasja 21 August 2020, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ArienneRoeten. Van harte welkom hier. Lastig dat het niet lukt om in te loggen in je Experia Box V10a. Mijn advies is om je modem te resetten en vervolgens opnieuw de volgende stappen te doorlopen:

  1. Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN). Deze kun je niet veranderen.
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoordveld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. (LET OPV10A modem heeft wel een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met WiFi-gegevens zit)
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Ik ben benieuwd of het zo lukt!

Hallo @Natasja , bedankt voor je reactie. Het lukt me inmiddels wel weer om op het inlogscherm te komen. Maar het admin wachtwoord dat op de sticker staat werkt helaas niet. En ook het wachtwoord dat ik bij mijn vorige (v10a) modem heb ingesteld werkt niet. Ook niet na een reset. Heb je nog andere suggesties?

Reputatie 6
Badge +9

Dat is lastig, @ArienneRoeten. Ik vermoed dat je tegen een bekend probleem aan loopt. :disappointed: De Experia Box V10a is niet te benaderen door een verlopen certificaat. We zijn er druk mee bezig om dit weer op orde te krijgen. Ik raad je aan om dit topic door te nemen.

Hallo @Natasja Natasja, ik heb het genoemde topic gevolgd. Blijkbaar is inmiddels het certificaat-probleem opgelost. Maar helaas mijn probleem nog steeds niet.

Zowel mijn ooit nieuw ingestelde wachtwoord als het wachtwoord op de sticker op de V10a geven de foutmelding dat het wachtwoord niet correct is.

Kan mijn wachtwoord door KPN gereset worden?

Reputatie 6
Badge +9

Dat klopt, @ArienneRoeten. Ik zie ook dat je modem is voorzien van de laatste firmware. Als ik het goed begrijp kun je nog steeds niet via http://192.168.2.254 inloggen met het ADMIN wachtwoord op de sticker. Klopt dat? Ik heb niet de mogelijkheid om je wachtwoord te resetten, jammer genoeg. Ik wil je adviseren om je Experia Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en vervolgens de stappen in mijn eerdere reactie hierboven te doorlopen. Let op: druk het resetgaatje in tot het lampje ‘Power’ rood gaat branden. 

@Natasja , dat heb ik al verschillende keren gedaan. Maar ook na een rest werkt het Admin wachtwoord van de sticker helaas niet. Wat te doen?

 

Reputatie 6
Badge +9

Dat is wel erg lastig, @ArienneRoeten. Ik heb een verzoek gedaan bij de logistieke afdeling om je modem te laten vervangen. Ik kan je niets beloven, maar ik laat het aan je weten als het verzoek is goedgekeurd. 

@Natasja, dat zou heel erg fijn zijn! Zou helemaal fijn zijn als het een nieuw type wordt, ik heb al veel storingen met v10a modems gehad. 

Reputatie 6
Badge +9

Ik verwacht dat je modem wordt omgeruild voor een andere Experia Box V10a. Ik houd je op de hoogte. :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @ArienneRoeten. Ik heb een bericht van mijn collega's. Er is een nieuw modem naar je onderweg. Ik heb je een privébericht gestuurd met het adres van de afhaallocatie. :thumbsup_tone2:

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ArienneRoeten. Heb je het nieuwe modem inmiddels geïnstalleerd? En lukt het weer om in te loggen in de webinterface? Ik hoor het graag. 

Hallo @Natasja , ja ik heb het ‘nieuwe’ modem. Ik ben een V10 gekregen. En ja, ik kan nu wel inloggen gelukkig. Hartelijk dank voor je hulp!

Reputatie 6
Badge +9

Goed om te lezen dat je het modem in goede orde hebt ontvangen en je weer kunt inloggen in de webinterface. Graag gedaan! Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden.