Beantwoord

Inloggen op Experiabox V8

  • 7 January 2021
  • 11 reacties
  • 3180 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Vandaag 2x storing in de wijkkast gehad.

Na de storing van vanochtend kon er gewoon weer geinternet worden.

 

Helaas met de storing van van avond niet.

Ik heb nog gezegd van de storing van vanochtend, maar hij vond het niet nodig om dat te checken

Ik kreeg het advies om te resetten. Ik vroeg nog of ik niks kwijt zou raken “nee hoor u raakt niets kwijt”

Nou je raadt het al, alles kwijt, meneer werd kwaad en gooide de haak erop

Nr 2 ging kijken hoe ik in mijn modem kon komen om de instellingen opnieuw te doen, verbinding werd verbroken.

Nr gaf het advies om via kpn.com/servicetools mijn wifi wachtwoord en ssid weer in te stellen en ik zou vanuit die website in mijn modem kunnen.

Wifi instellen ging goed, niet in het modem te komen.

eigen wachtwoord, geen wachtwoord, kpn, KPN, admin op geen enkele manier kom ik in het modem, niet bedraad, niet draadloos.

Wie weet er nog een truc om toch in het modem te komen want mijn telefoon (Cheapconnect)  werkt nu natuurlijk ook niet meer

 

icon

Beste antwoord door Bart_2020 15 January 2021, 07:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @arie61. Na het resetten van het modem zou het in alle gevallen voldoende moeten zijn het wachtwoordveld leeg te laten en op inloggen te klikken. Zou je nog even kunnen bevestigen of het met deze stappen niet gelukt is?

Tja dat leeg laten werkte dus niet.

Naderhand werd er gezegd 1234 als wachtwoord. Ondertussen dus een ATA gekocht om niet zonder telefoon te zitten, helaas willen jullie niets van compensatie weten.

Op mijn vraag wanneer het veranderd was uiteraard geen antwoord gehad, waarom er nog steeds leeg wachtwoord veld in de online handleidingen staat ook geen antwoord gehad.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @arie61

Als de factory reset (met paperclip in het reset gaatje tot power rood ca 15 seconden) correct is uitgevoerd. Heb je een KPN uitvoering kun je de entertoets drukken, bij Telfort 1234.

Staat er bij het (onder) inlogscherm(192.168.2.254) van de V8 een firmware versie nummer ?

Is dat 2.00.141W4 dan is het een Telfort Experia Box. Het initiële password is dan 1234

Als je een backup hebt van de router kun je een restore doen van de configuratie. Maar die moet je wel hebben. Dat zit onder het router tabblad extras.

Groet Bart

Reputatie 6
Badge +9

Zoals Bram_  zegt: Het kan ook resetten kan ook softwarematig met een KPN ID:

 

Makkelijk resetten met de servicetool

Je kunt de Experiabox het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool is alleen te gebruiken vanaf je thuisadres.

lukt dit ?

 

Groet Bart

Hallo @arie61

Als de factory reset (met paperclip in het reset gaatje tot power rood ca 15 seconden) correct is uitgevoerd. Heb je een KPN uitvoering kun je de entertoets drukken, bij Telfort 1234.

Staat er bij het (onder) inlogscherm(192.168.2.254) van de V8 een firmware versie nummer ?

Is dat 2.00.141W4 dan is het een Telfort Experia Box. Het initiële password is dan 1234

Als je een backup hebt van de router kun je een restore doen van de configuratie. Maar die moet je wel hebben. Dat zit onder het router tabblad extras.

Groet Bart


Tja, voor de laatste keer dan maar. klantenservice bleef volhouden dat het wachtwoordveld leeg moest blijven na een factory reset. Gevolg niet in kunnen loggen om de telefoon instellingen te kunnen fixen. ATA gekocht om toch te kunnen bellen, zoals ik ook al op twitter gezegd heb, compensatie zou wel gepast zijn. klantenservice medewerkers die vol blijven houden dat je een reset moet doen ipv even nakijken of de storing niet aan jullie kant zit zijn ongeschikt voor hun werk. Storing zat idd aan jullie kant, wat ik al wist.

En een backup kan je alleen maar terug zetten als je in je modem kan.

Nr 15 ofzo gaf pas aan dat bij sommige V8 het wachtwoord 1234 moet zijn, ondertussen had ik al onkosten gemaakt.

Reputatie 7
Badge +24

Nr 15 ofzo gaf pas aan dat bij sommige V8 het wachtwoord 1234 moet zijn, ondertussen had ik al onkosten gemaakt.

Nou ja zeg. Kan een KPN medewerker hier wat meer over vertellen? Dit hoort zo toch niet?

Reputatie 7
Badge +24

Ondertussen dus een ATA gekocht om niet zonder telefoon te zitten, helaas willen jullie niets van compensatie weten.

U heeft in de v8 een externe VoIP aanbieder ingesteld? Dat was mogenlijk op de v8 van Telfort. Maar werd officieel niet ondersteund. Logisch ook dat je geen compensatie krijgt. Gezeur hierover is ook precies de reden waarom het op alle andere Experiaboxen geblokkeerd is.

Tis maar wat jij gezeur vind.

Bewust verkeerde info geven aan de klanten vind ik persoonlijk not done, dan mag er best gecompenseerd worden.

Reputatie 7
Badge +24

Tis maar wat jij gezeur vind.

Bewust verkeerde info geven aan de klanten vind ik persoonlijk not done, dan mag er best gecompenseerd worden.

Waarvoor? Omdat u tijdenlijk geen gebruik heeft kunnen maken van een dienst die officieel niet eens bestaat / aangeboden word?

Nee, volhouden dat het wachtwoordveld leeg moet blijven ipv dat het wachtwoord 1234 is na een reset. Snap je eigenlijk wel wat ik schrijf??

Reputatie 6
Badge +9

Hallo  @arie61

De KPN gaat niet ondersteunde VOIP oplossingen compenseren.

Bewust verkeerde informatie geeft de technische service niet. Het was waarschijnlijk onduidelijk dat het om een Telfort modem ging.

Onpersoonlijk is dat ik geen antwoord krijg op mijn vraag:

 

Staat er bij het (onder) inlogscherm(192.168.2.254) van de V8 een firmware versie nummer ?

 

Groet Bart